Sneeuw, sneeuw & zon!!!! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Sneeuw, sneeuw & zon!!!! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Sneeuw, sneeuw & zon!!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 April 2009 | Oostenrijk, Gerlos

Jaah, jaah, heb eindelijk weer eens tijd gevonden om een stukje op de site te schrijven! :D Ook al geef je maar 4 uur les op een dag, toch gaan de dagen hier erg snel voorbij!! Waarschijnlijk omdat ik het hier nog steeds erg naar mijn zin heb!!! Heb sinds de krokus ook nog steeds elke week les moeten geven… voornamelijk Nederlanders.. afwisselend privé en groepen. Dus erg leuk! Zit ondertussen ook in een ander huis! Heeeeeel relaxed…. Zat eerst namelijk net buiten het dorp! Maar zit nu midden in het dorp, naast de oefenweide, schuin tegenover de skischool. Zit samen met en andere collega, daarmee deel ik de badkamer.. met wasmachine. Samen met nog 2 andere delen we de keuken.. en dat is een luxe in een skilererarenhuis! Oven, magnetron, vaatwasser.. alles zit erin! Helemaal top dussss!!! :D Regelmatig gaan we met allemaal collega’s koken en gezellig eten. Na de krokus zijn er helaas een heleboel collega’s naar huis gegaan.. en half en eind maart nog eens een heel stel… :) Dus we zijn ondertussen nog met een handje vol over.. maar wel met gezellige mensen!! En met de mensen van de andere skischolen wordt het eigenlijk alleen maar gezelliger!!!
De eerste week na de krokus was een erg relaxed weekje.. Ik had de hele week alleen maar s’morgens privéles en s’middags lekker vrij.. zodat ik lekker zelf vrij kon skiën!! Een Nederlandse moeder en dochter die ik van hun angsten af moest helpen! Nou.. dat is volgens mij gelukt! Want eind van de week hebben we de dalafdaling gemaakt. :D Ook sneeuwde het die week weer regelmatig en scheen af en toe het zonnetje! Ook was die week een van de meest gezellige weken in de après-ski!! Vooral toen ik een oude bekende van Curaçao tegenkwam... die hier met 3 vrienden een week op vakantie was! Dus gezellig samen geskied en ge-après-skied!!
De tweede week na de krokus had ik weer de hele week alleen s’morgens privéles. Deze week twee ontzettend leuke & gekke dames die met een groep van 8 mannen op wintersport waren! Vrijdagavond kwamen we ze in de après-ski tegen.. en zo had ik mijn eigen werk voor die week geregeld! Toch nog best nuttig af en toe die après-ski!! :D hahaha..! Die vrijdag was ik vrij en zijn we met een heel stel collega’s naar Mayerhofen gegaan om daar lekker te skiën. Helaas was het die dag erg bewolkt en uiteraard weer sneeuw, maar wel erg gezellig. Uiteraard daar nog ff de icebar in voor de après-ski!! De volgende dag gingen er helaas weer een aantal collega’s naar huis, waaronder mijn huisgenootje Iris!! :) Gelukkig kreeg ik na een week weer een nieuwe huisgenoot.. Sebas!
De 3e week van maart begon ik met een dag privéles.. Vanaf maandag had ik een groepje kinderen (Duitsers en Nederlanders..) en einde van de week weer privéles. Die woensdag waren we bij de baas van de skischool thuis uitgenodigd om te komen fonduen.. erg leuk & lekker! Zaterdags was ik lekker vrij.. en waren Hans & Rita naar Gerlos gekomen. Dus hebben we gezellig in Gerlos & Koningsleiten geskied en een halve kip bij de kippenbar gegeten. :D Die avond was het sluitingsavond van de country.. een van de après-ski tenten die tot in de vroege uurtjes open is!! Een gekke, gezellige avond met teveel drank en te weinig slaap.. Helemaal als je bedenkt dat ik de dag erna 5 mannen beginnersles moest geven! 4 gezellige Brabantse mannen die lekker een weekje zonder gezin op vakantie waren en nog een Duitse man die van zijn vriendin moest leren skiën. De dag erna kreeg ik er nog 2 Duitse dames bij.. Trouwens de eerste week dat bijna de hele week de zon heeft geschenen, na al die sneeeeeeeuuwww!!!! Wwoowwww… :D hahaha! Die week hebben we ook weer met collega’s van onze eigen skischool en van de concurrerende snowboardschool gerodeld! Gekkenhuis!!! Maar we hadden de grootste lol!! :D Aan het einde van die week was ik lekker 3 dagen vrij.. dus een beetje geskied en vooral veel van de zon genoten.. we hebben dus allemaal goed aan ons bruine kleurtje gewerkt! :D
Afgelopen zondag had ik 2 uurtjes privéles.. een erg lief Duits kindje! En vanaf afgelopen maandag hadden we een school uit Tilburg hier.. 52 erg gezellige pubers tussen de 15 en 17 jaar oud! Renske en ik hadden allebei een skiklas.. en verder hadden we nog 4 board-klasjes! Ik had 6 hele gezellige meiden!! Op woensdagmiddag mochten ze mee après-skiën, dus dat was gekkenhuis!! Haha.. De volgende dag hadden we skirennen georganiseerd.. en omdat ze zich allemaal netjes hadden gedragen, mochten ze die middag nog 1x après-skiën en zouden we de prijsuitreiking in de après-ski bar doen! Helemaaal leuk!!!! Heb van de meiden ook nog een lief kaartje en cadeautjes gekregen! Dat was dus een hele leuke, maar drukke week met opnieuw heeeeeeeeeerlijk weer!! De hele week zon!!! :D
Na al die zon begint het ondertussen wel erg groen te zien hier in het dal en de sneeuw is erg papperig aan het worden. Eergister dus een relaxed dagje gehad bij de Umbrellabar! Waar sommige jongens in hun zwembroekje in de sneeuw lagen.. (foto’s volgen nog..!!) Om dag de dag helemaal in stijl af te sluiten hebben we met de andere skischool ge-barbequed! Helemaal leuk!! :D
Gister was alweer zo’n topdag.. we zijn met een stel naar de Hintertuxer gletsjer gereden en hebben daar heerlijk geskied! We zijn op 3250 meter geweest, dus de sneeuw was daar nog super en het uitzicht was geweldig!!!! :D
Vandaag is mijn laatste lesweekje alweer begonnen en heb ik een groepje Belgische kinderen..!!

Zal zo nog ff een paar foto’s online zetten van de afgelopen weken! Maar de meest recente volgen nog.. (gezien mijn camera kapot is en ik nog een hoop foto’s van collega’s moet krijgen..) Maaaarrrr.. over anderhalve week ben ik weer in NL!!!!! Dus ik ga jullie allemaal snel zien!! Liefs & een hele dikke kusss vanuit het nog altijd gezellige en deels witte Gerlosss..!!!

  • 05 April 2009 - 16:27

    Suus:

    Nicola!!!

    Klinkt helemaal geweldig zeg! En goed dat de Uitgeesters je weer in de gaten houden daar, ze zijn ook overal ;)
    Hier bitterweinig nieuws, behalve dat ik ontzettend spannende verhalen kan vertellen over mn scriptie... Dat zal ik dan maar ook niet doen!

    Geniet er nog van en tot heel snel!

    Dikke knuffel

  • 05 April 2009 - 17:16

    Nicole Van Melsen:

    Foto's staan online!!!
    Nie geheel in de goede volgorde.. maar zo hebben jullie een beetje een indruk van mijn leventje hier! :D

  • 05 April 2009 - 18:49

    Carmen:

    Hé Meis!

    Kei leuk weer iets van je te horen!! Alleen dat bruine velletje van je kan echt niet hoor..en wij maar werken ;-) Super dat je 't zo goed naar je zin hebt! Hou je nog een plekje vrij als je weer eventjes in NL bent? Kun je mooi naar ons huisje komen kijken!!

    Dikke :lips:

  • 05 April 2009 - 21:33

    Elise:

    Heeeeeee!!!

    Vroeg me al af of je nog in leven was :P
    Fijn dat je het naar je zin hebt daar!

    Tot snel!!!

    X Elise

  • 05 April 2009 - 22:39

    Paultje:

    sterk dat je tilburgse meiden treft.kon je je moeders dialect weer even horen,da's net als thuis. kun je alvast wennen voor straks.
    hier schijnt de zon ook weer, dus je kleurtje blijft gelukkig in takt als je weer in nederland bent.
    zelfs mijn snoet ziet al wat bruin.
    tof dat je toch elke dag les hebt kunnen geven, want ik hoorde van iemand anders , die in 'n ander deel van oostenrijk zat,dat er door de recessie veel minder mensen kwamen skien, dus minder les geven en eerder naar huis.
    het was fijn om voor eventjes jouw belevenissen te mogen volgen en ik geniet daar steeds van.
    groetjes
    paultje

  • 06 April 2009 - 13:43

    Ineke Dedecker:

    Leuk hoor al die gezellige verhalen.
    Je maakt zo echt wel iets leuks van je leven.
    Ga zo door. Liefs en groetjes ook van Marion en Miriam. XXX

  • 13 April 2009 - 19:09

    Ils:


    Wat een bruine kop heb je joh! Al op weg naar huis of je laatste daagjes daar? Waar ga je Koninginnedag vieren?

    Liefs Ils (aant werk, jaja)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 91190

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: