Best of Southern India!! - Reisverslag uit Tirunelveli, India van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Best of Southern India!! - Reisverslag uit Tirunelveli, India van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Best of Southern India!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 November 2009 | India, Tirunelveli

Op veler verzoek.. eindelijk weer een update!! Zoveel meer beleefd en te vertellen.. Maar ik zal bij het begin beginnen..
Mijn 2 dagen in Mamallapuram heb ik et volle teugen genoten.. Nadat ik het internetcafe had verlaten en ik met mijn kamrgenootje het stadje gaan verkennen. Het stadje staat bekend om zijn relaxte sfeer en de vele tempels die in de grotten zijn gemaakt. Die middag hebben we er vele gezien.. De apen en de geiten lopen overal.. Die avond heerlijk aan het strand gegeten en super gedkope cocktails gedronken! De volgende dag gingen we met de hele groep 2 tempels bezoeken per fiets!! Dat was niet voor iedereen een geslaagde optie, dus de 3 oudsten van de groep gingen per tuktuk. Bij de erste tempel was een hele school.. iedereen wilde met ons praten en op de foto!! Ze vinden het al helemaal geweldig om hun foto terug te zien op je cameraschermpje! :D de tweede tempel lag op een schitterende locatie.. direct aan het strand! En heeft de tsunami van 2004 overleefd. De rest van de middag was ter vrije besteding.. de 3 engelse jongens hadden een brommer gehuurd dus ben ik bij een van hun achterop gesprongen! Best spannend.. aan de linkerkant van de weg, vol toeterende auto's, bussen, tuktuks en overstekende koeien en geiten. maar we hebben het overleefd! We zijn een paar dorpjes binnengereden.. de jongens hebben gezwommen in de oceaan, wat met de locals gepraat.. maar het toppunt waren de jongens in een van de dorpjes. Zij waren cricket aan het spelen en wilde graag dat we meededen!! Helemaal super!!!! Helemal als je de foto's ziet.. :D
S'avonds een duik genomen in het zwembad en met de hele groe op het dakterras gegeten.
De volgende dag moesten we weer op tijd opstaan.. we gingen met de bus nar Pondicherry, wat erg beinvloed is door de Fransen.. Toen we eraan kwamen scheen de zon, maar al snel begon het te regenen!! :( Het is tenslotte begin van het regenseizoen en tot nu toe hadden we nog erg weinig reden tot klagen gehad mbt het weer. Aan het einde van de middag kwamen we aan in Tanjore, waar we een ontzettend mooie tempel hebben bezocht. De volgende dag gingen we verder naar Madurai, een enorm leuke stad! s'middags hebben we per fietsrickshaw de stad ontdekt.. o.a. de banenenmarkt, groente- & fruitmarkt en het Mahatma Ghandi museum bezocht. De volgende morgen de tempel in Madurai bezocht, dit schijnt een van de mooiste van Zuid India te zijn. In de tempel stond een olifant.. die je een munt in zijn slurf gaf en vervolgens zijn slurf op je hoofd legde als een soort zegening.. dit brengt geluk volgens de Indiers!!! :D
s'middags zijn we vertrokken naar het Periyar Tiger Reserve.. s'avonds hebben we daar een kruidenplantage bezocht, waar deze regio erg om bekend staat. Hier kregen we een heerlijk diner geserveerd!
De volgende morgen moesten we om 7 uur klaarstaan in ons safari outfit en zijn we te voet het park ingegaan.. Helaas geen tijgers gezien.. Maar wel een hele kudde wilde buffels!! Erg indrukwekkend toen ze zo vlakbij langs galopeerden.
s'Middags zou ik dan eindelijk mijn ritje op de rug van en olifant gaan maken.. had ik al mijn moed verzameld.. regende het!!! Helaas.. :( De volgende dag zijn we naar de Kerala Backwaters gegaan.. een schitterend gebied in Kerala! Hier hebben we bij een locale familie geslapen.. die heerlijke maaltijden maakten en ons meenam op een wandeling door het dorp en een boottocht. Overdag zag je de bekende boten langsvaren, die veel Indiers boeken voor hun huwelijksreis.. of andere toeristen! Helaas was de volgende dag al het einde van de tour toen we terugkwamen in Kochi, wAt ook het beginpunt van de tour was. De hele dag nog met mensen van de tour opgetrokken, geshopt, lekker wat gegeten en wat gedronken en s'avonds op de nachttrein gestapt naar Tiruneveli, waar ik de komende 2 maanden blijf om vrijwilligerswerk te doen! Ik werd van het station gehaald en naar het huis van mijn Indiase gastmoeder gebracht, waar ik de andere 2 jongens heb ontmoet die hier ook verblijven. Meteen dezelfde dag ook de arts al ontmoet.. en afgelopen maandag was gelijk mijn eerste dag in het ziekenhuis.. Heb al een heleboel nieuwe indrukken opgedaan!! En daarover de volgende x meer...

Ik zal eerst eens ff kijken of ik weer wat foto's opgeload krijg.. zodat julie mee kunnen genieten van al het moois hier!!

Heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel liefs!!

  • 12 November 2009 - 10:02

    Frank:

    Zoals ik het lees, moet het ook wel schitterend zijn wat jij ziet. Gaaf hoor, ook met die ' wilde' dieren. Groetjes vanuit Auckland. Ook een kus natuurlijk;)

  • 12 November 2009 - 10:08

    Anita En Johan:

    Hei Nicole, leuk om weer een verslag van je te lezen, we waren net aan het skypen met Frank. We konden dus meteen van NZ naar India. Leuk om weer een verhaal over je te lezen. We wensen je veel succes en plezier met de wrekzaamheden in het ziekenhuis en met alle andere komende avonturen natuurlijk!

    Groeten en een dikke kus, Anita en Johan.

  • 12 November 2009 - 10:44

    Rita:

    Prachtige foto's en zo te lezen beleef je heel wat! De kleding van de vrouwen is heel kleurrijk!
    Je moeder en ik houden elkaar op de hoogte als er nieuwe info uit India of Nw Zeeland is.
    Ik het ziekenhuis gaat het vast goed, het zal heel anders zijn dan in Nederland of in Ierland.
    Ben je nog niet ziek geweest van het eten??? Ik hoop van niet. Misschien komt het door het geluk van de olifant.
    Groetjes en een dikke kus xxxx

  • 12 November 2009 - 10:52

    Wies:

    Hee dushi!!!

    Wat een avonturen weer!
    Ben benieuwd of je je eerste bevallingen al hebt gedaan?!

    Ayooooo

    xxx

  • 12 November 2009 - 14:29

    Cathrien:

    Ha die Nicole

    Nou je beleeft wel giga veel in India.
    Wij lopen maar n beetje in de regen......
    Het is echt herfst in ASSEN.
    Maar goed nu weekend voor mij.
    Geniet lekker vj werk, bebies deliveren!
    Zijn de zwangere vrouwen anders dan de Ierse dames?
    Veel hulpmiddelen aanwezig in het hospital?
    Ik hoop dat je aardige collega's hebt en een fantastische tijd toegewenst, meisje!!!

    Liefs van Andries en Cathrien

  • 12 November 2009 - 19:40

    Suus:

    Hey meid!

    Goed om wat van je te horen, werd al erg nieuwsgierig! Het klinkt helemaal leuk! Succes bij de zwangeren en tot over 2 maanden!

    x

  • 12 November 2009 - 21:26

    Anny De Fijter:

    Prachtige foto's. Vindt jij nederland nog wel mooi? Ik hoop van wel. Succes in het ziekenhuis.
    dikke kus

  • 12 November 2009 - 23:18

    Paultje:

    hoi globetrottertje
    wat heb je toch weer 'n mooi land uitgekozen met zoveel culturen.
    het regenseizoen is toch niet begonnen daar?????
    je moet wel met 'n bruin koppie terug komen hoor , anders moet je als bleekscheet naar europa terug.
    ben benieuwd of je daar met je mountainbike uit de weg kunt, of is het daar te druk (ik bedoel niet de steden hoor).
    't is weer genieten van al je belevenissen, dus schrijf alles maar lekker van je af.
    ik lees ze wel.
    liefs
    paultje

  • 13 November 2009 - 10:54

    Mam:

    In het weekend gaan we de doos met de gevraagde spullen even in orde maken en opsturen. Zoals gewoonlijk weer heel leuk om je verhaal te lezen!!!! Sterkte met het maken van je lange dagen en hopelijk nog veel meer babietjes dan die 2!!!!!!! Liefs van ons. XXXXXXXXXXXX

  • 15 November 2009 - 03:25

    Esther:

    Same old, same old. Neehoor :-) Wat heerlijk om weer te lezen wat je allemaal beleefd. Veel plezier bij de familie en bij je job.

    Dikke kus (nog steeds) vanuit Ecuador, vertrek maandag naar Peru

  • 16 November 2009 - 13:38

    Angelique:

    Oh wat geweldig toch weer, elke keer van die prachtige verhalen!!!

    Ben benieuwd naar de foto's!

    xxx

  • 18 November 2009 - 16:20

    Laura:

    Nu wachten op het eerste verhaal van je ziekenhuis ervaring! Zal ook wel weer heel bijzonder zijn!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 91209

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: