Bye Bye Bombay!!! - Reisverslag uit Bombay, India van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Bye Bye Bombay!!! - Reisverslag uit Bombay, India van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Bye Bye Bombay!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 Januari 2010 | India, Bombay

Ik weet dat het wat aan de late kant is.. maar voor iedereen nog de allerbeste wensen voor 2010!!!!! Mijn kerst en oud & nieuw in India was onvergetelijk!!! :D Vlak voor de kerst mijn vrijwillerswerk in het tweede ziekenhuis gestopt.. en op donderdagmiddag ben ik met de meiden terug naar Tirunelveli gegaan. Bij aankomst was het al een klein feestje.. want mijn lieve mama had stroopwafels en pepernoten opgestuurd.. dus vlak voor kerstavond zaten wij van deze sinterklaas lekkernijen te genieten!
Die avond waren we uitgenodigd bij familie van mijn Indiase mama.. een erg rijk gezin met een huis dat een miniatuur versie van het witte huis in Amerika is.. Hier hebben we met z'n allen spelletjes gedaan, de kinderen deden kerststukjes en zongen liedjes.. en daarna een heerlijk Indiaas buffet.
Eerste kerstdag zijn we naar dekerstmis gegaan en waren we weer bij familie van Jhansi uitgenodigd. s'middags voor lunch en s'avonds weer voor dinner. Steeds op een andere locatie. Zaterdags, 2e kerstdag, zijn we een dagje naar Kanyakumari gegaan.. Het meest zuidelijke puntje van India en daar lekker de toerist uitgehangen. Ook op zondag zijn we nog gezellig gebleven en zijn we met z'n allen naar een waterval in de buurt gegaan.

Die maandan ben ik naar Dindiguk gegaan.. en verbleef ik voor 3 dagen in het huis van de Ayuveda dokter.. s'morgens ging ik met haar mee naar het ziekenhuis waar ze werkte en s'middags naar haar eigen kliniek. De eerste dag heb ik ook een rondleiding gekregen op de plek waar alle ayuveda medicatie gemaakt wordt. Het interessante aan deze dokter was, is dat ze gespecialiseerd is in infertiliteit.. en beweerd te kunnen berkstelligen dat je een jongetje krijgt (wat erg belangrijk is voor Indiase mensen).

Woensdagmiddag was ik weer terug in Madurai.. afscheid genomen van iedereen en mijn ras gepakt. Toen ben ik samen met 3 andere meiden naar Bangalore gegaan om oud&nieuw te vieren. Dit liep bijna in de sope, omdat we de bus hadden gemist.. maar na wat overtuiigingskracht van verschillende mensen besloot de buschauffeur om om te draaien en ons alsnog op te pikken.. (we waren maar 10 min te laat, maar in tegenstelling tot bijna alles in India ging deze bus wel een x op tijd!)

Bangalore was top!! Na 2,5 maand eindelijk weer eens westers eten.. denk aan Subway en McDonalds.. maar ook normale kledingwinkels! Na een dag shoppen, met oud&nieuw op stap geweest naar een gave club in B'lore.
Na een dagje bijkomen heb ik de meiden verlaten om alleen naar Hampi te gaan.. werkelijk een schitterende plaats!!!! 2 dagen daar heerlijk genoten van een geweldige omgeving!
De afgelopen 5 dagen heb ik met vrienden in Goa doorgebracht.. 5 dagen lang heerlijk zon, zee, strand, heerlijk eten.. touren op de scooter.. parasailen en jetskien!!
Kan er dus weer helemaal tegenaan..
Ben vanmorgen in Mumbai aangekomen.. morgen nog de hele dag hier en maandagochtend heel vroeg vlieg ik naar HongKong.. waar ik hopelijk Suus ga ontmoeten.. en we samen naar Australie vliegen!!!! :D

Ik heb genoten van India!! Ben stiekem een beetje van het land gaan houden.. na bijna 3 maanden hier te zijn! Heb weer een hoop vrienden gemaakt en een heleboel mooie herinneringen erbij..

Thnxxx iedereen weer voor alle lieve berichtjes, mailtjes en kerstkaartjes!!!!!!!!!!! Liefs!!!

• 09 Januari 2010 - 12:50

Marlies:

heerlijk... net als bij frank, eerst een lekkere grote mok thee, verhaal uitprinten en lezen!

• 09 Januari 2010 - 13:28

Erica:

Een goede vlucht toegewenst!!!

• 09 Januari 2010 - 14:25

Tim:

De beste wensen meis!! we hebben je wel gemist in Gerlos hoor! Maar zo te lezen vermaak jij je ook wel! Er komt maar geen einde aan de avonturen en ervaringen... houden zo!!! Have fun!! liefs, Tim

• 09 Januari 2010 - 14:33

Burensijtsema:

Lieve Nicole,dus je gaat je nieuwe avontuur tegemoet.Bedankt voor je enthousiaste verhalen en we hopen dat je ook straks een fijne tijd mag hebben lekker warm en zonnig in alle opzichten.Liefs Wieke Sijtsema

• 09 Januari 2010 - 16:45

Rina-Lies:

En terwijl wij hier overwinteren op nova zembla pak jij je ras! wat moet ik hier van denken! Mare geniet ervan en veel plezier in Australie

• 09 Januari 2010 - 18:51

Anouk:

Hey Nic!! Voor jou ook nog die beste wensen..
    Leuke belevenissen. :D Maar het is nog niet afgelopen... heel veel plezier in Australie. Wat ook een mooie reis gaat worden.

Dikke kus

• 10 Januari 2010 - 08:38

Anny De Fijter:

Hoy Nicole,
    Wat is het weer geweldig allemaal daar, maar hier ook hoor. We hebben een heerlijke ouderwetse winter en hebben gnoten van onze week in Oostenrijk. Ome Kees is zelfs weer mee naar de Steinplatte geweest. dat was super zoals ook de uitslag weer super was. Wij kunnen er weer tegenaan en jij gaat lekker op mijn verjaardag naar Australie om daar weer verder te genieten, veel plezier. dikke kus

• 10 Januari 2010 - 11:43

Andries En Cathrien:

Goede reis naar Australie en doe de groeten aan Frank!!!
    Leuk om je belevenissen te lezen.
    Gisteren op Natuurijs geschaatst in FRL en terug met de auto door sneeuwduinen, reuze spannend maar het ging goed.
    Vanmiddag misschien nog langlaufen in Zeegse, ja Oosterijk doet niet onder voor Drenthe, joepie!!
    Meisje take care en we houden je in de gaten, bye bye en liefs

Cathrien

• 11 Januari 2010 - 00:49

Esther:

Hi Chica,

Jij ook een onwijs fijn 2010, maar dat gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker. Onwijs veel plezier alvast Down Under en zie weer uit naar je berichten van daar!

Dikke kus vanuit Patagonie Argentinie dit keer

• 11 Januari 2010 - 03:37

Suus:

Chica!

Ben je aangekomen? Ik zie je namelijk nergens. Zit bij Starbucks na de douane! x

• 11 Januari 2010 - 04:12

Frank:

Goed om te lezen dat je het goed hebt gehad in Mumbai!
    See you in Melbourne!

• 11 Januari 2010 - 19:41

Anita & Johan:

Hoi Nicole, voor jou ook de allerbeste wensen natuurlijk. Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt natuurlijk. Op naar het volgende avontuur........ Australie doe alle bekenden de groeten daar.

Dikke kus, Anita en Johan.

• 13 Januari 2010 - 22:39

Rita:

Hoi Nicole,
    Nu pas je verhaal kunnen lezen. Met alles wat je schrijft, kan ik me voorstellen dat je van India gaat houden! Veel lieve mensen en prachtige natuur!
    Je hebt een leuke jaarwisseling gehad, maar wij ook hoor! We zaten met de hele club aan tafel! Gezellig!
    Nu zit je inmiddels in Australië. De temperatuur is daar heel anders dan hier. Er ligt hier namelijk nog steeds sneeuw. Echt winter dus.

groetjes en een dikke kus xxx

• 17 Januari 2010 - 19:42

Klaas Berkhout:

Ha, die Nicole

Via je vader op je pagina terecht gekomen en deze zojuist doorgenomen. Ik ben onder de indruk van je belevenissen in en foto's uit India.

Het zal volgens mij een hele cultuurschok zijn om weer in het welvarende Australie te zijn.

Ik hoop dat je met Suzan een fijne tijd Down Under zult hebben en dat je Suzan er op zult wijzen in wat voor bevoorrecht deel van de aardbol wij mogen leven.

Zowel Loes als ik zullen jullie op afstand blijven volgen de komende maanden.

Doe de groeten aan Suzan en als ze het nog niet zo scherp ziet ....... de lenzen zijn onderweg!

OP naar jullie beider vejaardagen!

Klaas B.

• 20 Januari 2010 - 11:28

Marlies:

tijd voor een update...
    hoe is t in Melbourne? en wat vond je van de AO? heel veel plezier in T! en alvast een HAPPY B'DAY! xxx

• 21 Januari 2010 - 11:08

Tonny Gerritsen:

hallo Nicole,je kent me nauwelijks maar ik lees je reisverslagen met veel plezier. Je bent n bevoorrecht mens .
    Ik wens je veel geluk in Australie.
    liefs tant tonny