Verhuisd... Booma Hospital - Reisverslag uit Madurai, India van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Verhuisd... Booma Hospital - Reisverslag uit Madurai, India van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Verhuisd... Booma Hospital

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 December 2009 | India, Madurai

Hoi allemaal!!! HET IS EINDELIJK GELUKT!!!!! ER STAAN WEER FOTO'S ONLINE!!!!!! :D Ben namelijk afgelopen maandag verhuisd en heb een ander internetcafe gevonden..

1000 x excuus voor mijn beroerde Nederlands.. zal eens kijken of het deze x beter gaat.. :(

Mijn laatste paar dagen in het ziekenhuis eigenlijk niet veel spannende dingen beleefd.. zoals gewoonlijk.. operaties, poli en bevallingen. Op donderdag afscheid van iedereen genomen! Kreeg een dikke knuffel van de arts en ikmocht altijd terug komen als ik wilde..
Afgelopen vrijdagochtend ben ik samen met Drew & Simon met de trein naar Trivandrum gegaan.. dit ligt aan de westkust. vanaf hier hebben we een riksja genomen en 20 minuten later stonden we op het prachtige strand van Kovalam!!! :D Kan je weekend nog beter beginnen???!! haha.. Hier eerst een paar drankjes gedaan en vervolgens op zoek gegaan naar een hotel. Toen we eenmaal een plekje hadden gevonden om te slapen zijn we direct naar het strand gegaan en hebben we de rest van de middag lekker op ons ligbedje gelegen en gezwommen. Wat een leventje he?? Kovalam is een beetje de costa del sol van India.. zie foto's!! ;-) Om de 5 minuten komt er iemand langs om vers fruit (annanas, papaya, mango of kokosolie) of mooie Indiase stofjes te kopen. Ook heeft het een heuse boulevard. Aan het einde van de middag hebben we de vuurtoren nog beklommen en hadden we een prachtig uitzicht over de stranden. s'Avonds uiteraard lekker uiteten en een drankje gedaan. De volgende dag heerlijk ontbeten bij de German Bakery en vervolgens met de taxi naar Varkala gegaan, wat een uur rijden verderop aan de kust ligt.
Varkala is echt geweldig!!! Nog steeds toeristisch, maar een hele andere sfeer! Om het strand te bereiken moet je eerst heel wat traptreden dalen, want het ligt onderaan de klif. Hier hebben we dus 2 dagen van zon, zee, strand en heerlijk eten genoten. Totdat het zondagavond weer tijd was om terug te gaan..
Maandagochtend heb ik afscheid genomen van mijn Indiase mama Jhansi en de jongens.. en ben ik naar Madurai gegaan. Onderweg nog gestopt voor een echte Indiase lunch en een bezoek aan de het kantoor van Prohects Abroad. Daarna kennis gemaakt met mijn nieuwe gastgezin.. een Hindu family! Mijn nieuwe 2 huisgenootjes (Hema en Danni) kende ik nog van de lepra kliniek.
Gister voor het eerst naar het ziekenhuis gegaan, waar ik de artsen en de verpleegkundigen heb leren kennen. Ben erg blij dat ik toch besloten heb om mijn 2e maand naar een ander ziekenhuis te gaan, want gezien het merendeel hier priveklinieken zijn.. gaan bepaalde dingen toch weer heel anders! ook hier is het personeel weer super vriendelijk!!! Gisteravond werd er door Projects Abroad ook een kookworkshop georganiseerd.. super leuk!!! met 10 andere vrijwilligers.. allemaal meiden die ook ergens in Madurai verblijven hebben we geleerd om een echte Indiase maaltijd te koken. En Indiaas koken gaat niet over een theelepen dit en een dL dat.. nee, een hand vol of een snufje van.. :)
Vandaag is Hema, een van de andere vrijwilligers jarig.. dus ga zo ff een taart halen! Meer over het wel en wee in het ziekenhuis de volgende x...

Have fun met de foto's!!!!!! :D

  • 09 December 2009 - 12:06

    Angelique:

    Ben jaloers!!!!!!!!!

    Super gaaf die foto's!!! :)

    Voor mij nog een week voordat ik richting die witte bergtoppen ga...
    Moet alleen nog even sneeuw bijvallen, want op het moment is het dramatisch! 25 cm op de berg en 5 in het dal.. :(

    Succes en viel spass!!!

    Dikke kuss

  • 09 December 2009 - 12:39

    Anita & Johan:

    Hoi Nicole,

    Leuk verhaal weer en wat een mooie foto's!! Zo kan je zien dat het contrast heel groot is, de plaatselijke bevolking, al dan niet met lepra en de mooie gebieden of stranden en hotels inclusief zwembaden. Heel veel plezier nog de komende tijd en take care.

    Dikke kus, Anita en Johan.

  • 09 December 2009 - 12:42

    Anita & Johan:

    Nog even een update: we zagen de temperatuur in Madurai.........! Hier gaat het van komend weekend een stuk kouder worden en volgende week rond en onder het vriespunt, bbbrrrrrrrrrrrrrr!

    Hoi en hug, Anita en Johan.

  • 09 December 2009 - 14:26

    Rina-Lies:

    Ik dacht even dat je op Ameland was, gezien de vuurtoren.Maar iets te veel zon en palmbomen op de foto. Hier is het grijs en miezerig buiten. Maar wij hadden Sinterklaas en jij niet. (hebben wij ook wat) Nog meer plezier toegewenst.groeten.overbuurv.

  • 09 December 2009 - 15:37

    Suus:

    Ik heb net al je foto's bekeken, helemaal leuk! Ik kijk uit naar jouw Japanneracties in Australië :)

    Geniet nog maar van je rust, volgende maand is het zover!

    x

  • 09 December 2009 - 21:30

    Ingeborg:

    Nou ik ben benieuwd naar je kook kunsten, we komen het een keer proeven!!!!!

    Dikke kus

  • 09 December 2009 - 23:15

    Esther:

    Strand, drankje drinken en chillen is altijd TOP!! Idd super dat je 2 plekken kan zien en ervaren.

    Hier alles nog steeds heel gewoontjes, alleen wat hoogtepunten bekeken van Peru ;-)

    Veel plezier met je nieuwe job.

    Dikke kus uit Peru

    PS: hoe was de verjaardag?

  • 09 December 2009 - 23:45

    Herman En Ineke:

    Geweldig verhaal weer, Nicole. Altijd leuk om te lezen en zo te zien heb je het prima naar je zin in dat prachtige land. Maak je toch vooral niet druk om je 'Nederlands', je schrijft heel leuk, helemaal niets mis mee, hoor ;-) Je weet hoe dat gaat, ander toetsenbord en zo. Wij maken ons zo langzamerhand op voor de Kerstdagen en oud- en nieuw, misschien wordt het wel een witte Kerst. Zou leuk zijn. We zijn benieuwd hoe oud- en nieuw bij jou gaat.
    Heel veel plezier nog en we kijken uit naar je volgende verhaal en foto's. Liefs en XXX

  • 10 December 2009 - 08:04

    Corianne:

    super meisje!! blijf ervan genieten.. hier in nederlandis het baggeerrrrrweer :(
    liefs cori

  • 10 December 2009 - 08:53

    Rita:

    Hi Nicole,
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Hier in Nederland lezen wij het ene reisverslag na de andere. Spannende dingen beleven jij (en Frank natuurlijk ook) allemaal. De temperatuur is bij jou alleen wat beter dan bij Frank.
    Er zijn toch heel veel lieve mensen in de wereld, zo is ook uit jouw verslag te lezen.
    Wij hebben hier net de Sint uitgezwaaid en een kerstboom gezaagd. Nu het huis nog versieren.
    Merk jij nog iets van de kerst of helemaal niet?
    Trouwens goede keuze van je om nog voor een ander ziekenuis te kiezen. Overal leer je weer wat.
    Dikke kus vanuit een regenachtig Nederland
    xxxx

  • 10 December 2009 - 09:00

    Rita:

    Ik lees Nicole dat Frank een plekje bij de Australian Open probeert te regelen??????? Nou ik ben benieuwd of het lukt. Misschien ontmoeten jullie elkaar wel in Australië. Dan moet ik maar met je moeder koffie/thee drinken.
    XXX

  • 10 December 2009 - 13:30

    Andries En Amparo:

    Zo te zien gaat alles weer super, houen zo.
    Bedankt voor je kaart.
    Ook in verweggestan leuke feestdagen en gelukkig nieuwjaar toegewenst.

  • 10 December 2009 - 22:29

    Mirte:

    Ha meis!
    Echt super gaaf allemaal, doe mij maar ff zo'n lekker strandje... (hier in scheef weigert de zon te schijnen ;) )
    kus!

  • 11 December 2009 - 00:37

    Sanne:

    Ook bij jou klinkt het niet verkeerd!! Het is inderdaad een heel zwaar leven dat we hebben, heel zwaar reizen....
    Heel veel plezier nog. We zijn je vriend nog niet tegen gekomen hier in het land.
    Liefs uit New Zealand.

  • 11 December 2009 - 09:26

    Mam:

    Ik kwam er vandaag achter dat je bij ieder verhaaltje foto,s gezet hebt!!! Ik keek weer niet verder dan mijn neus lang was. Wat zag je er prachtig uit in je Indiase outfit. Heb je dat ook gekocht????
    Ben erg benieuwd hoe het nieuwe ziekenhuis bevalt????? En foto,s zijn meer dan welkom natuurlijk!!! Heeeel veeeel liefs!!!!!! Mam

  • 12 December 2009 - 14:33

    Erica:

    Hoi Nicole,

    Mooie plaatjes!!

    Groetjes Erica

  • 13 December 2009 - 18:47

    José:

    hallo Nicole
    wat prachtig indie's kleding, staat je goed.
    We genieten van je verhalen. Je moeder heeft me dit weekend verwend met een mooi Kerststuk. Wij leven in de donkere dagen voor kerst. Gister naar een mooi concert geweest, met natuurlijk orgelmuziek. Liefs van Meino en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 91208

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: