The BIG 5 - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu The BIG 5 - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

The BIG 5

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 Juli 2011 | Mozambique, Maputo

Hi allemaal.. Ik heb maar 20 min de tijd, voordat het internetcafe dicht gaat en jullie te updaten over mijn laatste avonturen hier. Ik ga mijn best doen..

Donderdag 7 juli vlogen Miranda en ik vanaf Dusseldorf, via Dubai, naar Johannesburg.. prima vlucht gehad!! Eenmaal in Jo'burg aangekomen dachten we het prima voor elkaar te hebben door de trein naar pretoria te nemen. Ware het niet dat deze trein nog helemaal niet bleek te rijden.. dus maar een maxitaxi gepakt. Eerst toch maar Jo'burg in en toen verder naar pretoria. Eenmaal daar aangekomen bleek het hostel vol.. jammer! Maar ze hadden wel een tour naar het Krugerpark de volgende dag. Prima, want we hebben die nacht in een super mooi guesthouse om de hoek geslapen waar je normaal 800 rand voor betaald en wij nu maar 300. Ook op ionze tour kregen we 100 euro korting. Tochj nog een goed begin. daarnaast hoorden we de volgende dag dat de tour 4 dg werd, ipv de afgesproken 3.. en dat allemaal voor dezelfde prijs! :-)
De eerste dag hebben we heel wat uurtjes in de bus gezeten richting Krugerpark. de eerst middag mpochten we al gelijk op safari in een privat lodge naast kRUGER.. fantastsisch!!! Al snel spotten we neushoorns, van erg dichtbij!!! 3 van de big 5 hebben we mogen zien. De volgende dag gingen we een hele dag op safari in kruger! Hier hebben we de leeuw, nr 4 van de big 5 gezien. En uiteraard een heleboel andere gave beesten, maar teveel om hier op te noemen. De volgende dag zijn we naar een rehab centre voor de dierenm gegaan, ook erg interessant.. Hier mochten we een cheetah aaien en hebben we een baby neushoorn gezien. s'middags hebben we een ritje gemaakt naar de 3 rondavels, een prachtig stukje natuur. de laatste dag sloten we af met een wandeling in een andere privat lodge waar we met babyleew Sheila, een cheeta en een bushpig hebben gewandeld. de cheeta's zijn daar zo tam, dat we na het ontbijt met ze konden knuffelen.. het zijn net enorm grote katten!! haha..
Die middag moesten we afscheid nemen van ons leuke clubje, waarmee we elke avond bij het kampvuur zaten.. en hebben we de bus naar Mozambique genomen. In maputo hebben we een nachtje geslapen en daarna zijn we meteen doorgegaan naar Tofo voor een paar dagen relaxen op het strand...
En daar zijn we nu dus.. Gister en vandaag heb ik hier nog gedoken! vanmorgen met giant manta rays, wat erg gaaf was!! Foto's volgen nog, want het internet is best traag hier!

Adios allemaal!!!!! X

  • 15 Juli 2011 - 17:15

    Pa, Ma En Alex :

    Het is geweldig om jullie reiservaringen te lezen en te weten dat alles oké is met jullie.
    We zijn natuurlijk ontzettend nieuwsgierig naar de foto,s!!!!!!!
    Enjoy and keep safe!!!!!
    Dikke knuffels voor jullie en tot schrijfs.

  • 15 Juli 2011 - 18:34

    Tonny Gerritsen Bru:

    Hallo Nicole, wat geweldig dat jullie weer op pad zijn. Je hebt de reisdrang van je grootvader !! Ik
    kijk met genoegen naar t vervolgverhaal. veel geluk t.tonny

  • 15 Juli 2011 - 18:46

    Rina-Lies:

    Hoi Nicole,
    Binky, Bobby en ik zagen net tijdens ons wandelingetje bij Deurze een boel konijntjesmaar jij komt met leeuwen en neushoorns aanzetten. Is iets bijzonderderder. (maar niet voor Afrika) Veel plezier verder, ik kijk naar je verslag uit.

  • 15 Juli 2011 - 19:34

    Meino:

    Dag Nicole

    Nu snap ik wat Willem Alexander en Amxima bezielde om in Zuidelijk Afrika te willen wonen (althans in de vakanties), Wat een belevenissen en dat alles bij heerlijke temperaturen, waar wij alleen maar van dromen....

  • 15 Juli 2011 - 20:12

    Ingeborg:

    Hey meis, Dus jullie vermaken je daar alweer prima! Ik voelde me ook net weer een klein kind in zo`n jeep door het krugerpark, we zagen een impala maar daar waren er duizenden van. Dus het luipaard niet gespot? Heel veel plezier nog. Dikke kus

  • 15 Juli 2011 - 22:21

    Paula:

    hai, globetrotters
    was 't niet warm genoeg in ons kikkerlandje?
    pas sen jullie wel op voor stropers????
    en geen enge souvenirs meenemen , he.
    en ik moet het maar doen met de beekse bergen. ben wel 'n beetje veel jaloers op jullie.
    veel reisplezier daar , want 't is wel 'n errug groot land.
    knuf van paula

  • 16 Juli 2011 - 08:45

    Anouk:

    Ist niet een fantastisch land.. !?!

  • 16 Juli 2011 - 10:07

    Tante Anny:

    Erg leuk om jullie ervaringen weer te lezen. Ik ga jullie weer helemaal volgen. Pas goed op jezelf.
    Knuffel

  • 16 Juli 2011 - 22:44

    Ingrid:

    Super Nicole ik hoor al een aantal bekende dingen. Veel plezier en ik volg het verhaal weer helemaal. Groetjes Ingrid

  • 17 Juli 2011 - 09:00

    Suus:

    Dat klinkt weer heerlijk hoor! Geniet ervan en houd ons op de hoogte! X

  • 17 Juli 2011 - 15:37

    Johan En Anita:

    Lezen het al dit wordt weer een fantastische trip.
    Geniet er weer van, wij genieten mee dmv de verhalen.
    Groetjes Johan en Anita

  • 17 Juli 2011 - 17:42

    Ilse Aben:

    He Nic! Alweer op reis!!!

    Klinkt heel goed iig. Lijkt me ook wel tof zulke safari. Doe voorzichtig en blijf uit de buurt van alle enge beestjes. (oke cheeta's aaien kan nog net ;-) ). Geniet er van en als je terug bent gaan we wat afspreken!

    Groetjes Ilse

  • 18 Juli 2011 - 10:11

    Hetty:

    Hoi Nicole leuk dat je me op de hoogte houdt van je reis. Klinkt allemaal super en die aanpassingen onderweg, nou ja die horen erbij en pakken soms ook wel weer leuk uit. Kijk je wel een beetje uit met je vingers met Cheetaatje aaien. Die mantaray lijkt me geweldig. Volgens mij kun jij gewoon heel goed vakantie vieren, geniet er nog lekker van, Liefs Hetty

  • 21 Juli 2011 - 07:07

    Hans En Rita:

    Hi Nicole,
    We hebben naar je gezwaaid toen je overvloog de 7e juli :-)
    We weten precies hoe het voelt en wat je ziet. Ook wij mochten veel van deze prachtige dieren zien en het begin van de grote trek zien.
    Jammer genoeg zijn we door enorme pech al weer thuis. Genieten jullie er nog maar lekker van! Heel veel groetjes

  • 24 Juli 2011 - 09:09

    Cees En Betty :

    Fijn om te lezen hoe onwijs leuk jullie het daar hebben en dat alles goed gaat. Afrika stond al op ons lijstje, maar nu zijn we helemaal enthousiast geraakt. Miranda hoeft zich geen zorgen te maken om Bizkit, hoewel die haar wel mist. Hele fijne tijd nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 91198

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: