Hakuna matata.. - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Hakuna matata.. - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Hakuna matata..

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Juli 2011 | Zimbabwe, Harare

Het werd weer eens tijd voor een update dacht ik zo.. Na mijn duikavontuur in Tofo, zijn Miranda en ik verder gereisd naar Vilanculous.Hier hebben we nog een paar dagen genoten van een prachtig strand.. Hoogtepunt was dat ik met een Zuid Afrikaanse arts meemocht op zijn catamaran.. alleen kon de beste man niet zo goed zeilen! haha..
Ondertussen zijn we in Zimbabwe aangekomen.. om daar te komen moest we in een aantal chickenbusses.. (de naam laat zich raden waarom dat zo heet!)
En pap, zelfs jij kan nog wat van Afrikanen leren wat betreft het inpakken van een bus. Vol is nooit vol!
Maar uiteindelijk zijn we in Zimbabwe aangekomen.. daar hebben we eerst een nachtje doorgebracht in Mutare. Schitterende omgeving trouwens.. voordat we door zijn gereisd naar Harare, de hoofdstad van Zimbabwe. Hier zaten we ook weer in een erg leuk hostel met gezellige mensen. de eerste avond hadden we dus ook meteen een braai! verder hebben we hier souveniers ingeslagen, want die zijn hier goedkoper dan in Moz of ZA.
De volgende plek op onze route was de Great Zimbabwe Ruins, een prachtige plek net ff buiten Masvingo. Hier werden we omgeven door apen.. het blijven leuke beesten. Na de prachtige ruines bezichtigd te hebben in de ochtend zijn we diezelfde middag nog naar Bulawayo afgereisd, waar we zo ongeveer gelijk in de nachttrein naar Vic Falls konden stappen. Bulawayo-Vic Falls is ongeveer 450 km.. Nadat de trein om 19.30 wegreed kwamen we de vlgende morgen rond 10 uur in Vic Falls aan. De treinen rijden hier dus niet echt erg snel!! haha..
Ook hier verblijven we weer in een prachtig hostel, met zwembad.. dus de eerste dag hebben we daar lekker gerelaxed.. Gister zijn we gaan raften! wat een belevenis was dat.. het schijnt namelijk dat als je in Vic falls bent, je MOET raften.. gelukkig zijn we niet omgeslagen en hebben we het zonder kleerscheuren overleefd.. de omgeving is hier trouwens ook weer prachtig. Vandaag hebben we Vic falls zelf bezocht, de hoogste waterval ter wereld.. indrukwekkend!! Andere woorden heb ik er niet voor.. Ik zou zeggen, kom het zelf eens bekijken.. ;-)
Zometeen stappen we weer op de snelle trein terug naar Bulawayo om daar met de bus verder naar Jo'burg te reizen.. want vrijdag vliegen we alweer naar Dubai. Waar we onszelf nog ff lekker een paar dagen gaan laten verwennen, voordat we echt weer naar huis moeten en de reis er definitief op zit!

Veel liefs vanuit prachtig Afrika!!!

• 26 Juli 2011 - 15:20

Frank:

Mooi verhaal Nicole! Je hebt het er maar zwaar mee met al die avonturen. Geniet van elke dag, want voor dat je het weet is het alweer voorbij:)

xx Frank

• 26 Juli 2011 - 19:56

Pa En Ma:

Goed dat die arts een goede zelster meegevraagd had zeker.
    Fijn weer van alles te lezen over jullie reiservaringen. We worden wel erg nieuwsgiering naar alle mooie foto,s een souveniers en nog veel meer verhalen.
    Genieten!!!!! en tot gauw, kus voor jullie!!!!

• 26 Juli 2011 - 20:56

Suus:

Wow wat gaat de tijd snel! Ook ik ben erg benieuwd naar de foto's (wat bij jou vast wel goed zit :) ), dus snel ff afspreken als je terugbent!

Dikke kus en geniet!

• 27 Juli 2011 - 11:03

Rita:

Hoi Nicole,
    Genoeg te beleven zo te lezen. Fantastisch lijkt het me. Vindt je de kleuren in Afrika ook zo prachtig?
    groetjes en tot gauw
    xx Rita

• 27 Juli 2011 - 18:24

Hetty:

Nou dat klinkt allemaal geweldig, wat ben je druk zeg. Het lijkt wel een zeer gevarieerde reis. wauw. Lekker nog even afzakken in Dubai en dan vind ik het fijn dat je weer terug bent, liefs Hetty

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..