St Patricksday!!!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu St Patricksday!!!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

St Patricksday!!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 Maart 2008 | Ierland, Drogheda

Het is alweer een maand geleden sinds mijn vorige bericht.. Time flies when you’re having fun!!! :D Tijd voor een update dus..

Ondertussen ben ik al aardig ingewerkt op de kraamafdeling.. dat mag ook wel na de afgelopen weken! Af en toe was het behoorlijk druk.. en personeelstekort, dus heb ik een aantal xtra diensten gedraaid.
Naast het werk was er ook weer genoeg vrije tijd om leuke dingen doen!
Gezellig met mijn bezoek uit NL.. :) Het laatste weekend van februari waren Wendy en Asni hier.. Dat was een weekend lang shoppen, stappen, shoppen, stappen in Drogheda en Dublin!!
Helemaal top.. Natuurlijk in Temple Bar in Dublin op stap geweest, de bekende plek waar alle toeristen hun Guinness drinken..
De week erna was Suzan hier.. natuurlijk weer naar Dublin geweest.. Maar deze x ook erg cultureel gedaan! Trinity College en de schitterende bibliotheek bezocht.
Maar natuurlijk ook naar Guinness Factory, waar je in de Gravity bar met een geweldig uitzicht over Dublin van je Guinness kan genieten!
s’ Avonds hebben we deelgenomen aan de Musical Pub Crawl.. Echt een aanrader!
Schitterende Ierse muziek gehoord.. en de verhalen erachter, met de typische Ierse instrumenten. Uiteraard werd er op het einde van de avond ook verwacht dat we zelf een liedje mee moest zingen.. haha! Grote lol dus!!!
Na zo’n intensieve dag, de dag erna lekker uitgewaaid op het strand.. dat maar 7 km van mijn huis is..
De week erna geen bezoek uit NL, maar wel een lekker lang weekend vrij! Sydney, een Nederlandse verloskundige die in Waterford (zuid Ierland) werkt, kwam weer gezellig langs!
Uiteraard weer naar Dublin geweest.. deze x zijn we naar een geweldig mooi en grote shoppingmall geweest!! DUNDRUM Helemaal top!!! Hier zal ik nog heel wat uurtjes en een heleboel geld gaan spenderen vrees ik.. ;)
Die maandag.. de 17e was het St patricksday!!!!! En dat betekend een groot feest!!
Zeg maar een combinatie van Koninginnedag (maar dan oranje, wit en groen) en carnaval..
Dat begon zondagavond dus al in de plaatselijke kroeg hier.. erg gezellig!
Maandag naar Dublin gegaan voor de grote parade!! ONGELOFELIJK!!!!
Ik dacht dat St Patricksday Iers was… en dat is het dus ook echt!
Maar in NY en Boston wordt het ook grootst gevierd.. er liepen dus een heleboel Amerikanen mee in de parade.. zelfs een clubje uit Japan! Het was die dag schitterend weer!! Wat een mazzel.. en iedereen was gekleed in groen, oranje en wit.
Super leuke dag gehad en nacht gehad dus in Dublin.. samen met Mirte! Een Nederlands meisje die ik hier heb leren kennen en stage loopt in een hotel in Dublin.
Na St patricksday zijn we samen nog gezellig een dagje naar Belfast geweest.. Deze X regende het gelukkig niet zo als de vorige x dat ik er was..
En zijn we dus wel naar Shankhill gegaan, de wijk waar vroeger zoveel ellende was met de IRA enzo.. wat op sommige plekken nog erg duidelijk te zien is! Wat dat betreft is Belfast echt wel een wereld van verschil met Dublin.. behalve dan dat je ook in een ander land bent.
Belfast ligt namelijk in Noord Ierland, wat onderdeel is van de UK.. en dus betaal je daar ook met ponden ipv euro’s!! Jaja… Hier kwam ik ook pas achter nadat ik er een x was geweest, haha.
Natuurlijk moest er ook gewerkt worden.. afgelopen week heb ik mijn eerste 4 nachtdiensten gedraaid.. Heb mijn paasdagen dus voornamelijk in het ziekenhuis doorgebracht!
Ik hoop dat jullie allemaal een ontzettend leuke pasen hebben gehad.. ik hoorde dat het sneeuwde?? Ongelofelijk!!!

Lieve mensen.. ik hou jullie op de hoogte!! Ik moet morgen weer aan het werk..
En voor de komende maand staan er ook weer 3 gezellige bezoekjes uit NL in de agenda..
Dus ik hoef me nog steeds niet vervelen..

En blijf vooral die leuke berichtjes, sms-jes en kaartjes sturen!!!!! HELEMAAL LEUK!!
Byeeeee..!!


  • 25 Maart 2008 - 21:53

    De Telgen:

    Hay Niek

    Hier alles ok, inderdaad een witte paasvakantie gehad, wel gezellig zo in het bos. Ook Tirkhe vindt het spannend om door de sneeuw te rennen.
    Leuk om van jou te horen en foto's te zien. Het ga je goed, volgende x mail ik wat langer, moet nog klussen voor Zwolle, lerarenopleiding doen, ben over 2 maandjes klaar md studie.....laatste loodjes:-(

    Liefs van Andries en Cathrien en telgen

  • 25 Maart 2008 - 22:00

    Matthijs:

    Dat zijn weer mooie verhalen, maar als Alex en ik langskomen dan hebn jij dus alles al gezien. Voor jouw ook niks aan. En kijk uit met hoeveel je koopt, je moet alles ook nog mee terug nemen.

    Liefs, Matthijs

  • 25 Maart 2008 - 22:23

    Ma Uit Assen:

    Matthys heeft wel een goede opmerking, hoe krijg je strax alles weer terug!!!!!
    Je mag wel een paar extra koffers aanschaffen!!!! Leuk verhaal, ben benieuwd naar je foto,s
    Liefs uit Assen en veel plezier met mijn broer!!!!

  • 26 Maart 2008 - 08:39

    Erica:

    Hoi Nicole,

    Ik heb net heerlijk 10 km in de sneeuw gelopen. Loop jij daar ook?

    Heel veel groetjes

    Erica

  • 26 Maart 2008 - 09:18

    Iris:

    Hey Nicole,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je zoveel bezoek krijgt :)
    Geniet ervan
    Groetjes,

  • 26 Maart 2008 - 10:27

    Ilse:


    Whaa, klinkt weer goed! Ik heb er zin in! Maar duurt nog even. Ik heb ook alle paasdagen gewerkt. Lekker saaie diensten gehad.

    Liefs xx Ils

  • 26 Maart 2008 - 15:34

    Wies:

    goedemiddag vanuit een regenachtig Assen. Hier alles dik in orde! Zo te lezen bij jou ook, wat een leuke update!
    Met pasen hebben we gezellig met de hele
    fam bij vdv gegeten. Moeten wij ook snel maar weer een keer doen als je hier in NL bent! Lijkt me erg gezellig!
    Liefs, wies

  • 26 Maart 2008 - 17:30

    Cori:

    :D:D leuk leuk, klinkt het !! wat ga je kipsten en mij allemaal laten zien volgende week? dundrum AUB!! hahah nog een weekie dan zijn we bij jou!!
    Liefs Cori

  • 29 Maart 2008 - 10:28

    Suus:

    Whaahhh, je hebt weer nieuwe foto's! Die wil ik ook! Het was echt top bij je en wil zo weer terug! Jij hebt trouwens andere stukken van die muur gezien dan ik.. weird! Anywayzzz ik hoop dat alles goed met je gaat en geniet!

    Dikke kus

  • 01 April 2008 - 11:12

    Ma Uit Assen:

    Wat een verrassing niet alleen je Oom maar ook je moeder op visite. Het was erg leuk, we hebben leuke dingen gedaan en gezien.Veel plezier met je volgende visite>
    Liefs mam

  • 03 April 2008 - 18:54

    Tant Tonny Brummen:

    wat leuk om je verhalen te lezen nadat ik Maandag van Whidgey Island en Olympia in Washingtonstate terug was. Koopniet te veel, de koffer wordt niet groter, ik spreek uit ervaring!!
    Veel geluk en geniet ervan.
    Hartelijke groet. t.t.

  • 03 April 2008 - 19:22

    Margriet:

    Lieve Nic!!

    Het is al een tijdje geleden dat ik op je site heb gekeken (sorry !). Maar ik heb wat gemist geloof ik: klinkt echt ongelofelijk goed, al die verhalen!! Volgens mij heb je het behoorlijk naar je zin daar! Ik was afgelopen week samen met Eef en Laura in Tilburg en toen hadden we het nog over je. Gaan kijken of we na de zomer een bezoekje kunnen plannen, zou echt tof zijn!
    Hier in NL alles goed! Druk met dienst in Helmond én Zeeland (erg leuk!!) en ook nog met de Pabo.

    Ik ga niet weer zo lang wachten met je berichtjes lezen hoor!

    Veel plezier en succes!

    Dikke zoen, margriet

  • 09 Oktober 2014 - 04:36

    Niroel:

    Op zoek naar wendy beynon kun jij me verder helpen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 874
Totaal aantal bezoekers 91212

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: