Schotse hooglanden & Loch Ness - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Schotse hooglanden & Loch Ness - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Schotse hooglanden & Loch Ness

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Oktober 2008 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hi allemaal!! Hoe is het in NL?!
Ik zit momenteel op Edinburgh Airport, te w88 op mijn vlucht die vertraagd is.. mooi dus ff tijd om mijn belevenissen en avonturen weer met jullie te delen..

Wat is er ondertussen allemaal gebeurd?! Na mijn heerlijke vakantie in Italie moest ik uiteraard weer aan het werk. Ondertussen zijn er dus al aardig wat ierse baby's geboren.. vele via keizersnede of kunstverlossingen, maar gelukkig ook heel wat mooie, gewonde bevallingen. Met als hoogtepunt een bevalling in de auto voor de ingang van het ziekenhuis twee weken geleden.. een heus spektakel, haha!! :D

Omdat het herstvakantie was.. stond er weer bezoek op de agenda!
Twee weken geleden was Suus hier met haar jaarclub uit Nijmegen. Met hun ben ik dus heerlijk uiteten geweest en daarna gezellig op stap! Altijd leuk met 12 meiden! :D
De volgende dag heb ik hun Dublin laten zien.. mijn vaste rondje door de stad, haha! Diezelfde middag moest ik weer op het vliegveld zijn om mijn volgende bezoek op te halen.. Arjen & Carolien. Met hun ben ik eerst naar Drogheda gegaan.. de stad laten zien, wat gewinkeld, ergens wat gedronken, s'avonds weer uiteten en natuurlijk ff naar de pub.. (oohh, wat heb ik toch een slecht leven, haha!)
De volgende dag gingen A&C naar Belfast, want ik had een doop (van een Nederlands echtpaar die ik hier op de kraam heb leren kennen en waar ik nog steeds contact mee heb..)
Ik was zeer vereerd en ben dus naar Balbriggan gegaan, het naastgelegen stadje.. Na de dienst, gingen we uiteraard volgens Ierse traditie de pub in! Dit was zo gezellig dat ik s'avonds rond 10 uur pas richting huis ging!
s'Maandags met A&C naar Dublin gegaan, uiteraard de vaste route weer gewandeld.. de stadswandeling a la Nicole.. ;) Ik probeer elke x wat anders te bezoeken.. dus deze x stond een bezoek aan e gevangenis op het programma! Dit schijnt een van de beste rondleidingen te zijn.. en niets was minder waar, erg interessant! Na een lange dag sightseeing mocht ik gelijk de nachtdienst in en was ik erg jaloers op A&C die lekker konden slapen. De volgende dag nog met hun ontbeten.. maar daarna moest ik toch echt slapen, na meer dan 24 uur wakker te zijn geweest, dus heb ik A&C uitgezwaaid..
Heerlijk de hele dag geslapen en daarna nog 2 nachten gewerkt.
Doonderdags het volgende bezoek! :-) 4 vriendinnetjes, waar ik mee heb gestudeerd in Maastricht; Eefje, Laura, Margriet & Natasja. Voor de donderdagavond had ik een hotel in Dublin geboekt, uiteraard moest er gestapt worden in Temple Bar! :P
Vrijdags sightseeing Dublin en deze x Christ Church Cathedral bezocht, erg indrukwekkend! Aan het einde van de middag zijn we met de bus naar Kilkenny gegaan (ongeveer 2 uur ten zuiden van Dublin..)
Kilkenny staat vooral bekend om het uitgaansleven, gezien geen enkele stad zoveel pubs heeft. Dat beloofde dus een mooi avondje te worden.. ;) Verdere details zal ik jullie onthouden! What happens in Kilkenny stays in Kilkenny... zullen we maar zeggen!! haha..
Naast de vele pubs hebben ze in Kilkenny ook een mooi kasteel dat we op zaterdag bezocht hebben en verder rondgekeken hadden in het centrum. Aan het einde van de middag weer terug in de bus naar Dublin, waar we deze x met z'n allen in een appartement in hartje centrum vebleven. Nog een x met z'n allen heerlijk uiteten en een drankje in de pub gedaan, want de volgende dag vlogen de dames helaas alweer terug.. :-( Om te werken, want ik moest afgelopen maandag weer aan het werk. Maar gelukkig stond er de vogende dag alweer wat leuks op het programma. s'Middags lunchen en een strandwandeling in Bettystown met 4 vriendinnetjes/collega's.. een erg internationaal gezelschap; met 2 Schotsen, een Finse, een Engelse en de Dutchie!!
Diezelfde avond vloog ik nog naar Edinburgh om daar twee andere vriendinnetjes op te zoeken. De eerste avond bij Frances gelogeerd en heerlijk met haar bij kunnen kletsen. De volgende dag zijn we het centrum ingelopen en hebben we Gillian ontmoet en gezellig te gaan lunchen. Na de lunch zijn Gillian en ik de stad verder gaan verkennen.
En ik kan jullie vertellen, alles wat ze over deze stad zeggen is waar!! Het is werkelijk een geweldige stad met veel cultuur, geschiedenis en absoluut geweldige architectuur en winkels! :D
Uiteraard stond er ook een ghosttour op de agenda.. want je kan niet in Edinburgh zijn geweest zonder zo'n wandeling gedaan te hebben!En ik kan je vertellen dat we een paar angstaanjagende verhalen gehoord hebben en op de meest bespookte plek van heel Edinburgh zijn geweest. Gister hebben we het kasteel bezocht.. vanaf waar je een schitterend uitzicht over de stad hebt! Na al dat sightseeing hadden we gister een relaxed avondje met DVD en Ben & Jerry's.. Made of Honor gekeken, dat zich voor een deel ook in Schotland afspeelt!
Gill had vandaag namelijk een studiedag en ik had een dagtrip naar Lochness geboekt.
Ook al is Edinburgh een schitterende stad met veel geschiedenis en onwijs veel mooie architectuur en cultuur.. was het heerlijk om ff de stad uit te zijn.. en met een leuk gezelschap van ongeveer 12 mensen richting de Schotse hooglanden te rijden.
Ook heb ik de afgelopen weken ontzettend mazzel gehad met het weer!! Toen mijn bezoek er was in Ierland hadden we mazzel met het weer en nu weer.. De Schotse Hooglanden waren helemaal geweldig, omdat het onlangs gesneeuwd had en dat nu een prachtig gezicht was met die blauwe lucht en de zon!
Ook heb ik Hemisch de Schotse Hooglander ontmoet vandaag.. :-)
Het Monster van Loch Ness heeft zich echter schuil gehouden tijdens onze cruise op het meer!

Nou dat was het voorlopig wel weer ff... naast ierland is schotland dus ook zeker een aanrader!!!!
Ik zal zo eens ff checken.. hoe erg vertraagd mijn vlucht is.. en als ik weer terug ben in Ierland zal ik ff wat foto's plaatsen!!

Tot over 2,5 week!! Want vanaf 17 november ben ik weer ff in NL en zal ik hopelijk de meeste van jullie zien!! Liefs en dikke kuss vanuit Edinburgh!!!! X




  • 31 Oktober 2008 - 23:04

    Pa En Ma Uit Assen:

    wat een mazzelkont, weer mooi weer en nog wel sneeuw, had Gill zeker speciaal voor je geregeld??? Zijn erg nieuwsgierig naar de foto,s!!!!!

  • 31 Oktober 2008 - 23:07

    Pa En Ma Uit Assen:

    wat een mazzelkont, weer mooi weer en nog wel sneeuw, had Gill zeker speciaal voor je geregeld??? Zijn erg nieuwsgierig naar de foto,s!!!!!

  • 01 November 2008 - 17:23

    Johan En Anita:

    Jij ziet echt ontzettend veel zeg, je kunt altijd nog in het toerisme als je de kraam-wereld niks meer vind. Zoals jij overal over verteld krijg je toch vanzelf de reis-kriebels, maar ja....
    We genieten iedere keer weer van je verslagen en foto's en spreken je misschien als je weer in de buurt bent.
    Groetjes en dikke kus, Anita en Johan.

  • 02 November 2008 - 12:15

    Cathy Uit Assen:

    Hay Nicole

    Ga zo naar Rita kijken
    :-) die in New York de marathon gaat lopen, knap he?! Om 4 uur, vanmiddag is op Eurosport eea te zien.
    Vorige week zondag in VDValk haar 50 ste verjaardag gevierd.
    Gezellig met jouw ouders gesproken en gebruncht.
    Leuk dat het je goed gaat, geniet ervan en doe Schotland de groeten van mij!! Werkse he?!xxxxxvan alle Telgenhofjes!!

  • 02 November 2008 - 13:31

    Suus:

    Oh dat was weer een feest in Dublin! Tnx voor de mooie uurtjes in restaurant, pub en club ;) en natuurlijk de befaamde van-melsen-in-dublin-rondleiding!

    Het klinkt weer helemaal goed wat je allemaal hebt meegemaakt, ben ook erg benieuwd naar de foto's!

    Dikke kus en tot snel

  • 02 November 2008 - 22:50

    Nicole Van Melsen:

    Heb ff snel een paar foto's online gezet.. :D Enjoy!!! X

  • 03 November 2008 - 12:16

    Joanne:

    Hee meis!

    Dat werken daar is een beetje voor de vorm he?! Eigenlijk ben je gewoon een jaar vakantie aan het houden volgens mij:) Haha, geniet ervan meid! Heb je net gemaild, hopelijk snel daten als je in NL bent!!

    Liefs

  • 03 November 2008 - 15:05

    Jaits:

    Vakantie, vakantie, vakantie... heerlijk :-) Leuk, je verhalen en mooie foto's!!! Mail je snel ff over die data! Leuk dat je weer naar NL komt!

    Besos!

  • 14 December 2008 - 10:04

    Margriet:

    Hee meissie!!

    Jammer dat je er niet bij was bij de kerstkaartenworkshop, duurt het weer zo lang voordat we je zien :-( Denk nog regelmatig terug aan ons tripje naar jou, was echt super, zou zo weer komen!!!
    Hoe zit je straks met Kerst? Partytime of moet je dienst draaien? Ik heb beide kerstdagen dienst maarrrr Oud&Nieuw vrij!!!
    Veel plezier en succes daar!
    Kus Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 91328

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: