What's the craic?!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu What's the craic?!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

What's the craic?!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 December 2008 | Ierland, Drogheda

Om maar ff met een typische Ierse oneliner aan te komen zette..
Oftewel.. hoe gaat het met iedereen?! :D
Mijn laatste berichtje kwam vanuit Schotland.. alweer veel te lang geleden!! Dusss.. wats gebeurd?!!

Toen ik terugkwam uit Schotland moest er natuurlijk weer het hele weekend gewerkt worden..
Gelukkig was ik het weekend erna weer lekker vrij.. dus ben ik samen met mijn huisgenootje Kirsteen naar Cork gevlogen! (voor 10 euro!! Lang leve Ryan Air.. :)) Zaterdagmiddag hebben we gezellig in Cork rondgekeken, geshopt en gelunchd.. Kirsteen was namelijk nog nooit in Cork geweest. We hadden een auto gehuurd en zijn aan het einde van de dag naar Waterford gereden om Sydney op te zoeken. Hij gaf een huisfeest.. en dit was een erg geslaagde party! ;) De volgende dag gezellig met zijn huisgenoten weesten lunchen. Daarna zijn Kirsteen en ik terug gereden richting Cork. We hebben die nacht in een hotel in Cobh geslapen. Een erg leuke plaats net onder Cork. De volgende dag was het schitterend weer en hebben we hier nog wat rondgekeken voordat we weer terug vlogen aan het einde van de middag.
Die avond moest ik meteen de nachtdienst in! :( Heb een hele week nachtdienst gedraaid (mijn laatstse week op de verloskamers)..zodat ik lekker 2 weken naar NL kon! :D Was weer ff heerlijk om thuis te zijn en iedereen te zien!

1 december ben ik weer terug gevlogen naar Dublin en weer op een nieuwe afdeling begonnen.. de MLU (midwifery Led Unit). Dit betekend eindelijk geen artsen meer, weer lekker mijn eigen spreekuur doen, geen kunstverlossingen of epiduralen meer en weer huisbezoeken!! Heerlijk dus.. Heb al een aantal leuke bevallingen kunnen doen! Want het was meteen lekker druk..

Ook hadden we op 5 december Xmas Party van het werk! Een erg gezellige avond! Want die Ieren houden wel van drank en weten dus wel hoe een feestje te bouwen! :P haha.. Ook erg leuk om iedereen eens helemaal opgetut en in hun meest mooie outfit te zien! Sommige collega's waren al weken over hun jurk aan het praten, die speciaal voor het feest aan was geschaft en waar een hoop geld aan uitgegeven was.. AL met al een erg geslaagde avond dus.. waar zowel artsen, verloskundigen als andere medewerkers gewoon allemaal lekker met elkaar aan het feesten waren!

Vorige week was een tamelijk rustige week, totdat de mannen.. Jeff & Jan afgelopen zondag op bezoek kwamen. Uiteraard weer naar Dublin geweest. Flink wat pubs en barren gezien, maar uiteraard ook de gewone sightseeing in de stad! & sinds afgelopen maandag zit ik weer een week in de nachtdienst! Want a.s. maandag vlieg ik naar Oostenrijk! Weer heerlijk twee weken in de sneeuw!! Gerlosssss here I come!! Deze x is de family er ook gezellig 2 weken bij.. Het avontuur wordt dus vervolgd in Oostenrijk..!!!!!!! :D

Liefs!!



  • 18 December 2008 - 09:45

    Evelien:

    Hoi Nicole,

    Succes met de nachtdienst en geniet van je ski-vakantie!

    Ik ga ook, maar dan naar France!

    Groetjes Evelien

  • 18 December 2008 - 11:15

    Paultje:

    veel plezier in de sneeuw en glij niet uit.
    oja,zorg goed voor de famili.
    liefs
    paultje

  • 18 December 2008 - 12:23

    Suus:

    Mooie verhalen weer!
    Geniet van je vakantie in Gerlos en groetjes aan de fam!

    x

  • 18 December 2008 - 13:39

    Anita & Johan:

    Hoi Nicole,

    leuk om weer van je avonturen te lezen.
    Je vooruitzichten zijn ook goed, lekker naar Gerlos. Over die sneeuw hoef je geen zorgen te hebben, dat ligt er genoeg! Laat ook nog wat voor ons liggen!!

    Groetjes en een dikke kus van ons,

    Anita en Johan.

  • 18 December 2008 - 17:24

    Ma Uit Assen:

    gezellig weer een verhaaltje en foto,s, nou tot gauw of in Munchen of in Gerlos, we sms-en, nog 4 nachtjes werken!!!!!!

  • 19 December 2008 - 19:53

    Carolien:

    Gruss Gott Nic,
    M'n koffer is gepakt! morgen ochtend met je broertje (die m'n koffer mag dragen) en Arjen op de trein!!! tot maandag! Ik heb er zin in!! XXX Caro

  • 21 December 2008 - 08:34

    Nic:

    Jaahhh.. nog 1 nachtje!! :D En dan lekker in de sneeuw..!!

  • 26 December 2008 - 23:38

    Oom Andries:

    Hoi Nicole, we volgen al je berichten. Volgend jaar gaan we weer eens naar Nederland, Maar eerst in Colombia de tanden regelen, met implantaten en mogelijk een laserlipo.
    Groeten Andries en Amparo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 91215

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: