Cruisin' @ Yangzi River - Reisverslag uit Huaihua, China van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Cruisin' @ Yangzi River - Reisverslag uit Huaihua, China van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Cruisin' @ Yangzi River

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Juni 2009 | China, Huaihua

Ni hao!!! Deze x een berichtje vanuit de bijna onuitspreekbare plaats Huaihua.. waar Matthijs en ik samen met een Engels stel in een internetcafe zitten.. (en we lekker Nederlkandse radio kunnen luisteren via de koptelefoontjes!! :D)
Ik zal jullie weer ff updaten over de laatste week.. Nadat we de vorige x een flinke plensbui over ons heen hadden gekregen was het gelukkig de volgende dag weer schitterend weer! Dus hadden we allebei een fiets gehuurd en zijn we Hangzhou gaan verkennen.. Hangzhou is vooral bekend vanwege het west-meer.. Dus we hebben eigenlijk het meeste van de dag om het meer heen gefietst en hier van alles bekeken.. een park, tuinen, uiteraard het meer, een tempel en we zijn nog een heuvel opgeklommen, zodat we een schitterend uitzicht hadden over het meer. Die avond moesten we al rond 6 uur weer met de trein op weg naar onze bestemming, die volgens onze info er 15 uur zo over doen.. prima, zou je denken.. zijn ondertussen wel aan die lange afstanden gewend.. alleen had deze trein geen slaapcoupes (we vonden de kaartjes al zo goedkoop!).. maar het erge komt nog.. meer dan 15 uur in een trein zitten kan ik best overleven.. maar 20,5 in een trein overvol met Chinezen die erg luid zijn, smakken, roggelen en spugen, en als toppunt s'morgens nadat je eindelijk een paar uurtjes je ogen dicht hebt kunnen doen, ongegeneerd een scheet laat!!! En dat alles terwijl je i-pod het niet doet.. what a nightmare!! Ja, het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen.. Als toppunt regende het bij aankomst ook nog in Yichang, was er geen hostel, maar alleen maar een crappy hotel.. We hebben toen maar meteen een cruise geboekt over de Yangzi rivier voor de komende dagen en hebben we onszelf op een overheeeeerlijke maaltijd in een, naar Chineze standaard, luxe restaurant! De volgende dag was het nog steeds bewolkt en regende het regelmatig.. maar de boot ging pas in de avond, dus hadden we besloten om naar The 3 Gorges Dam te gaan. Een van de plaatselijke toeristische attracties.. een enorm grote dam die het waterpeil in 3 verschillende kloven regelde. Op de terugweg hadden we nogal stress, of we wel weer op tijd terug waren in de stad.. Maar met 15 min te laat op het reisbureau.. moesten we nog ff wachten. Om een lang verhaal kort te maken, waren we een aantal uur later pas op de boot en zijn we niet voor middernacht vertrokken vanuit de haven.. haha!! We hebben 3 dagen over de Yangzi gecruised, de 3e langste rivier in China, die door een schitterend gebied loopt..op een Chinese cuiseboot.Gelukkig zaten er naast een heleboel Chinezen ook 3 Duitse en 2 Amerikaanse jongens op de boot, die ook een beetje Chinees konden.. :) De volgende dag werden we namelijk al onwijs vroeg wakker gemaakt.. rond een uurtje of 6! We bleken met een andere boot de rivier op te gaan.. Het klaarde helemaal op en de omgeving was werkelijk schitterend! Op een gegeven moment zijn we op houten bootjes overgestapt en hebben we daar nog een stuk meegevaren. Aan het einde van die dag hebben we nog een tempel bezocht. De dag erna was het helaas weer regenachtig en bewolkt.. en hebben we een spookstad bezocht. Best grappig!! En erg interessant met Chineze gids.. haha! Die avond met de jongens op de boot gegeten en gekaart.. Want de 3e dag kwamen we al vroeg in Chonqing aan. Met z'n allen zijn we naar het hostel gegaan, waar iedereen nog lag te slapen.. dus na een uurtje buiten gezeten te hebben konden we eindelijk naar binnen! Heerlijk douchen en ontbeten.. Daarna zijn we naar de plaatselijke hotsprings gegaan met een Amerikaans meisje dat we in het hostel hebben leren kennen (die al 18 maanden aan het reizen is.. ja, t kan altijd beter!) Eigenlijk zijn we daar de hele dag geweest.. van het ene bad, naar het andere! Een heerlijke voetmassage gehad.. we voelden ons een beetje miljonair! Zo werden we namelijk behandeld.. en dat alles voor nog geen 10 euro!! Wat een dag..
De volgende dag zouden we eigenlijk al op tijd naar de volgende bestemming gaan, maar de trein was vol.. Dus hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt door het oude deel van de stad te gaan bezoeken. Een enorm mooi deel van de stad.. wat nog een beetje dorps aandeed. Uiteindelijk konden we aan het einde van de middag naar Huaihua.. van waar we een bus moesten pakken.. Alleen heeft de treiin onderweg, om de een of andere reden, zo lang stil gestaan dat we er 12 overdeden ipv 8.. en dus uiteindelijk s'morgens om half 6 in Huaihua aankwamen..Een man kon ons vanaf daar voor 200 yuan (ongeveer 20 euro) naar Fenghuang brengen, waar we 2 uur later aankwamen. Wat een gaaf stadje!!! Ligt enorm mooi aan het water.. Daar hebben we na een heerlijke douche en een ontbijt eigenlijk de hele dag rondgewandeld en een beetje gerelaxed aan het water. Daar kwamen we Sam & Dnny tegen, waar we al eerder mee gereisd hebben in Datong en Pingyao. Dus gisteravond met hun nog een paar andere mensen uit het hostel heerlijk gegeten op de streetmarket.. en natuurlijk in geheel Chinese styke het karaoke cafe ingedoken!!! haha.. :) Nu zijn we onderweg naar Guillin.. maar er waren alleen 2 treinen in de morgen die we gemist hebben.. en nu gaat over een uur de 1e bus die kant op! het is alleen nog een grote vraag of we er nu 5 uur over gaan doen., of dat we s'morgens om 5 uur aankomen.. wordt vervolgd dus!!!

Liefs & dikke kuss..

• 14 Juni 2009 - 08:41

Herman & Ineke:

Hoi Nicole,
    We rekenen natuurlijk wel op een foto/film avondje binnenkort. Heerlijk toch wat die Chinezen doen, lekker boeren en scheten laten, wat kan het schelen ;-) Geniet van je reis, fantastisch allemaal, tot gauw. Liefs van Ineke & Herman

• 14 Juni 2009 - 08:48

Angelique:

Haha, wat een cool bericht!
    vooral van de treinreis met die onbehouden chinezen! (weet nou niet of ik dat had aangekunt hoor...)

Jammer dat die foto's maar niet willen lukken, had die van de fietstocht langs het meer wel graag willen zien, maar dat komt vast goed als je weer in NL bent!

Kuss

• 14 Juni 2009 - 09:37

José Nijhoff:

Dus nog 10 dagen dan wordt het leven weer saai.
    Geniet van deze tocht. wij genieten van je verhaal.
    Groetjes ook van Meino

• 14 Juni 2009 - 09:48

Rita:

Wat leuk dat je mensen tegenkomt, die je al eerder hebt gezien op je reis. Maar 18 maanden is wel heeeeel lang.
    Geniet nog lekker van alle mooie dingen!

• 14 Juni 2009 - 10:03

Anita En Johan:

Hoi Nicole,

Leuk om weer te genieten van al je avonturen. Hebben wij hier in NL nog niets te klagen over de NS, het kan nog altijd erger, zoals bij de chineze spoorwegen!Geniet nog tijdens het laatste gedeelte van deze fantastische reis en neem voor als je naar huis gaat even nummer 39 met bami mee en een portie kroepoek met dubbele pindasaus, hahahaha.

Groeten en een dikke kus van Anita en Johan.

• 14 Juni 2009 - 12:47

Paultje:

hoi nicole
    wat ', leuke belevenissen weer.
    lands wijze, lands eer, ja, ja, die chinezen hebben hun naam wel hoog te houden.
    nou ik heb gisteren ook wat beleefd.
    guus meeuwis ging tijdens z'n concert plat op 't podium liggen om m'n rolstoel te signeren.dat vroeg ik op 'n papiertej toen die langs liep(ik zat nl tegen het podium aan).ha,ha.
    dit was mijn belevenis deze week; ook eentje om nooit meer te vergeten.dit is natuurlijk ook gefilm en op de foto gezet door rana, die m'n begeleidster was.
    zo zul jij straks ook terug kijken op al jou avonturen.
    ben alleen benieuwd of je al die vreemde luchtjes die je nu opsnuift, wel uit je systeem krijgt.
    groetjes
    paultje

• 14 Juni 2009 - 15:45

Suus:

Wat een heerlijke verhalen weer, dat is nog eens wat anders dan het luie gereis in Nieuw-Zeeland met Stray!
    Heel veel plezier nog meis!

x

• 14 Juni 2009 - 18:10

Wieke Sijtsema:

Hallo Nicole,wat een verhalen,ga zo door,je wordt een echte schrijfster.Hoe houden jullie het vol,maar geweldig om zoveel te zien en beleven.Nog heel goede dagen in dat grote China,tot ziens,Liefs je buurtjes van de Derkinge hof

• 15 Juni 2009 - 07:06

Kirsten:

Wat weer een prachtig mooi verhaal!!! Geniet er nog weer van!!

(K)(K)

• 15 Juni 2009 - 11:26

Andries En Amparo:

Wij zijn weer thuis. Leuk al jou belevenissen.We hebben ook een leuke vakantie gehad en de Thalys die normaal in 4 uur Parijs-Amsterdam doet deed er ook 8 uur over. Geen ronvaart door de grachten dus voor Eliza.
    Groetjes en een voorspoedige voortzetting van je reis.