Terracotta leger & Shanghaaaaiiiiii - Reisverslag uit Hangzhou, China van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Terracotta leger & Shanghaaaaiiiiii - Reisverslag uit Hangzhou, China van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Terracotta leger & Shanghaaaaiiiiii

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Juni 2009 | China, Hangzhou

Ni hao..!!!! Alweer heel wat kilometers afgelegd in China.. dus zoveel meer gezien en beleefd.. dus weer een heleboel te vertellen!!
In datong hebben we het super gezelig gehad en veel mensen ontmoet.. met 5 anderen zijn we op de nachtttrein naar Pingyao gestapt. Een erg leuk klein vestingsstadje waar we de hele dag met een Duits stel en een Canadese jongen hebben doorgebracht. Met z'n allen ontbeten, musea bezocht, op de stadsmuren gewandeld.. en s'avonds met de volgende nachttrein door naar Xi'an.. (de afstanden in China zijn immens, dus nachttreinen bieden uitkomst!!) In Xi'an konden we gelukkig meteen onze kamer op.. dus eerst onder de douche en daarna de stad verkent.. Drumtower en klokkentoren bezocht.. Ook hebben ze hier een moslimkwartier dat we hebben bezocht en een pagode (een soort toren gebouwd in Chinese stijl..). De volgende dag zijn we naar het Terracottaleger gegaan. Na ze in het Drents Museum gezien te hebben was het erg gaaf om te zien waar ze die beelden opgegraven hebben. Het meest fascinerende is nog wel, dat slechts een derde deel opgegraven is en de rest zich nog steeds onder de grond bevind. De volgende dag zijn we naarHuanshan gegaan... een van de 5 heilige bergen in China waar we een pittige wandeling gemaakt hebben. 6 km lang klimmen naar de top.. het begon vrij gemakkelijk, maar werd gaandeweg erg pittig!! Onderweg ook nog vrienden gemaakt met een aantal Chinezen,, zij praatten bijna geen Engels en wij bijna geen Chinees.. maatr met handen en voeten kom je toch een heel eind! Diezelfde avond zijn we nog naar Luoyang gegaan.. daar naar een verfrissende douche heeerlijk geslapen na alle inspanningen. De volgende dag hebben we daar de Longmen grotten bezzocht.. erg gaaf!! Aan beiden zeiden van de rivier zijn allerlei beelden in de bergwand gemaakt.. de rest van de middag hebben we in de stad rondgekeken, wat een erg leuk oud centrum bleek te hebben!
Vanuit Luoyang hebben we voor de verandering weer een nachttrein genomen.. de reis naar Shanghai was namelijk maar liefst 15 uur!!!! :) Bij aankomst regende het in Shanghai.. dus een goed moment om te shoppen op de broemde en berucht Nanjing Road..!!! haha.. De volgende dag was het gelukkig droog en zijn we naar het oude deel van Shanghai gegaan, schitterende tuinen bezocht! s'Middags zijn we naar het Franse deel gegaan.. je had daar niet echt meer het gevoel in China te zijn! Maar desalniettemin een erg gezellig en leuk deel van de stad! Shanghai is trouwens immens.. met 20 miljoen inwoners de grootste stad van China!!! s'avonds zijn we met wat anderen mensen uit het hostel naar The Bund gegaan (een van de bekendste delen van Shanghai.. aan het water.. maar door de expo die in 2010 in Shanghai gaat plaatsvinden is het helaas een grote bouwput!)
Dus hebben we de toeristentunnel naar deoverkant genomen.. Hier hebben weover de boulevard gewandeld en het tot voor kort hoogste gebouw van China bezocht! De Jinmao tower.. Slechts het gebouw van de Heineken reclame (de flessenopener) dat ernaast staat, is groter!!
Onze derde dag in Shanghai zijn we naar Suzhou geweest.. Een leuke plaats dat bekend staat vanwege de zijde en de waterwegen.. Diezelfde avond zijn we voor de verandering weer met de trein naar de volgende bestemming gegaan.. Hangzhou! Daar zijn we gisteravond aangekomen.. Vanmorgen zijn we naar Wuzhen gegaan.. een klein plaatsje een uur hier vandaan wat echt een waterstadje is! Ze noemen het ook wel het Venetie van het Oosten.. Supergaaf..!! In de bus erheen kwamen we een Chinees tegen, hij woonde in Wuzhen.. dus met z'n 3-en zijn we voor het laatste stukje in de taxi gesprongen! Wij wilden perse de taxi betalen.. dus na een foto.. hadden we afscheid genomen om Wuzhen te verkennen.. niet veel later kwam hij achter ons aangerend! Hij had heel lief voor ons allebei een souvenier gekocht en wilde ons graag rondleiden! Hoe lief!! Hij heeft zelfs nog onze buskaartjes voor de terugweg geregeld.. Dus we zijn weer veilig terug in ons hostel!! :D haha.. wel na keihard natgeregend te zijn.. want toen we in het bootje zaten om terug te gaan.. werd het opeens erg donker en stak de wind op! We moesten meteen het bootje uit en we werden met busjes vervoerd.. waarna het ontzettend hard begon te regenen..!! Maar goed.. morgen gaan we hangzhou zelf nog ff verkennen.. en dan weer door naar de volgende bestemming! En volgens mij wordt de omgeving vanaf nu alleen nog maar mooier.. dus dat beloofd veel goeds!
En wat betreft de foto's.. zowel matthijs als ik, hebben allebei het kabeltje van de camera niet bij.. en we hebben inmiddels al zoveel foto's dat we ze niet ff op 1 CD-rom kunnen branden.. dus jullie zullen nog ff geduld moeten hebben! Maar ik beloof.. het zal het w88 waard zijn!!

X China- Girl!!! ;-)

• 05 Juni 2009 - 15:13

Wies:

is benieuwd hoe de pekingeend was!! geniet van de laatste tijd daar... xxx

• 05 Juni 2009 - 15:49

Meino En JoséNijhoff:

Beste Nicole. Hou je deze dynamiek nog 19 dagen vol? Het is veel en heftig. MN

• 05 Juni 2009 - 18:09

Jan En Jose W:

Leuk om weer wat van jullie te horen/lezen, kijken al uit naar het vervolg

• 05 Juni 2009 - 19:30

Suus:

Wow, jij hebt echt veel gezien kipje, mn jaarclubgenoten vonden het ook al ongelooflijk dat je in China zat... haha, we houden je hier amper bij!

Geniet ervan en groetjes aan Matthijs!

Kus

• 06 Juni 2009 - 10:00

Timski:

Goed bezig Nic!!! tot snel in NL!!

• 08 Juni 2009 - 10:09

Je Ouders:

Nog een dikke 2 weken genieten en dan weer hard aan het werk op het circuit!!!!!!!

Tot gauw. Dikke kus!!!!!

• 08 Juni 2009 - 19:10

Rina-Lies:

vraagje: eet je elke dag chinees,hond en kikker enzo. en laat je ook beleefd een boertje na het eten,wat in China de gewoonte is? Je kunt wel een boek gaan schrijven met al je reisverhalen.Veel plezier.

• 10 Juni 2009 - 07:45

Rita:

Maar goed dat je zo'n uitgebreid verslag schrijft, want wat jullie allemaal beleven kun je nooit onthouden! Je hebt wel twee weken nodig om te vertellen als je weer thuis bent. groeten ook voor Matthijs