Peking-eend!!!! - Reisverslag uit Datong, China van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Peking-eend!!!! - Reisverslag uit Datong, China van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Peking-eend!!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Mei 2009 | China, Datong

Ni hao..!!!! Daar was ik weer.. nu vanuit China!!! Vanaf het eerste moment dat ik in CHina de trein uitstapte vond ik het al een geweldig land!!! :D De grensovergang verliep trouwens ook een stuk soepeler.. haha :) Alleen hebben we er wel een paar uur moeten wachten omdat het onderstel van de trein gewisseld moest worden, we gingen van een breedspoor naar een smalspoor! s'Middags rond een uur of 2 kwamen we aan en werden we door onze Chinese gids naar het hotel gebracht.. wat een stad!! In Beijing alleen al wonen ongeveer net zoveel mensen als in heeeeeeeel NL!!! Ongelofelijk!! Na aankomst in het hotel ff opgefrist en meteen weer op pad. Onno, Matthijs en ik zijn meteen naar de Tempel van de Hemel gegaan.. schitterend mooi!! Hier kwam de keizer vroeger 2x per jaar om offers te brengen. Het ligt in een schitterend park.. waar ook veel Chinezen te vinden zijn.. die of liggen te slapen.. of zitten te dammen of kaarten. of gewoon keihard karaoke aan het zingen zijn! Geweldig leuk om te zien!! Na hier een paar uur rondgewandeld te hebben, moesten we weer terug naar het hotel, want we zouden die avond naar een KungFu show gaan. Ook al super indrukwekkend!!!! De volgende dag moesten we s'morgens weer vroeg op.. want we gingen de muur beklimmen!!!! :) Wat een ervaring.. Het deel van de muur dat wij bezochten was in het begin erg steil.. de traptreden ongelijk.. en ik was zo handig om een kort rokje aan te doen!! haha.. Op zo ongeveer de grootste toeristenattractie van China waren wij trouwens ook een attractie! Ik werd eerst door de jongens uitgelachen omdat iedereen met me op de foto wilde.. daarna waren zij aan de beurt en kon ik lachen!!! :D haha.. Na de muur hebben we ergens heerlijk Chinees gegeten.. En ja, met stokjes!! Daana zijn we naar het zomerpaleis gegaan, waar de keizer vroeger in de zomer woonde.. een schitterend plekje aan een meer!! Ook hier hebben we weer een paar uur rondgewandeld en alle pracht en praal aanschouwd!
Ook de volgende dag in Beijing hadden we weer een druk programma.. Dusd hadden we besloten een fiets te huren! Beijing is namelijk een fietsstad bij uitstek.. stel je 2 5-baans wegen voor, met daartussen vaak een hek of een bloemenperkje en daarna een fietspad dat ongeveer 1,5 x zo breed is als 1 rijbaan!! Eerst ff op het groostte plein ter wereld gestaan.. het plein van de Hemelse vrede.. Om vervolgens de verboden stad te bezoeken, waar de keizer de andere helft van het jaar woonde.. Ook al zo immens groot en indrukwekkend.. van het ene plein, loop je via een poort of een tempel naar de volgende..
Vervolgens nog 2 parken bezocht.. vanaf het ene park hadden we een mooi uitzicht over de verboden stad.. en de smog!!!!!!!!! haha..
Toen naar de andere kant van de stad gefietst waar we gingen shoppen... wast een ervaring is dat!! Iedereen wil dat je bij hun iets komt kopen en komt kijken.. afdingen is een sport.. en ze zien of horen al vaak dat we NL-ers zijn en beginnen dan ineens Nederlands te praten.. heel apart!! Precies op tijd waren we terug bij het hotel om ons ff op te frissen en daarna zijn we met de hele Djoser groep uiteten geweest en hebben we Peking-eend gegeten!! Erg gezellig.. maar helaas de laatste avond samen.. want de volgende morgen hebben we iedereen uitgezwaaid!!! Matthijs en ik hadden echter nog een hele dag in Beijing.. We hebben die dag 2 tempels bezocht.. en we zijn naar de dierentuin geweest waar we de panda's hebben gezien!! Wat een leuke beesten.. maar wawt lui!! 14 uur per dag besteden ze aan bamboe eten..!! :P Aan het einde van de middag zijn we nog door een van de mooiste hutongs gefietst.. ook erg gaaf!!
Gisterochtend hebben we Beijing verlaten.. en zijn we gistermiddag in Datong aangekomen.. Waar we gister een beetje de stad verkend hebben en vandaag naar de Yungang grotten en het hangende klooster geweest. Allebei ook erg gaaf om te zien. Hier in Datong worden we trouwens ook door iedereen aangestaard en begroet.. ze willen graag Engels met ons praten! Erg leuk duss..!! Nu zitten we te wachten op onze nachttrein naar Pingyao.. vanuit daar zullen we doorgaan naar Xi'an voor het terracottaleger.. dus daarover de volgende x meer!!!!

Foto's online krijgen blijft lastig.. hopelijk lukt het straxx in Shanghai!!! Bedankt voor alle leuke reacties trouwens.. blijft geweldig om ze steeds te lezen!!!!

Liefs & dikke kuss

• 27 Mei 2009 - 13:10

C&A:

Hoi Nic, we missen jou/jullie wel op zaterdag bij de friet! we lezen net dat je over 28dagen terug komt, nog 4 zaterdagen dus! Veel plezier nog in China
    XXX C&A

• 27 Mei 2009 - 13:12

Wies:

WOW! wat een verhaal, nog steeds een groot avontuur!
    Geniet ervan!!

xxx

• 27 Mei 2009 - 14:40

Sabine:

Jeetje wat een verhalen!! Jij ziet nog eens wat van de wereld!! Ben jaloers!! Geniet er nog lekker van!!
    XX

• 27 Mei 2009 - 14:51

Frank:

Mooi verhaal weer hoor. Smaakt het Chinese eten hetzelfde als dat het hier smaakt?

Groetjes van de hele familie !

• 27 Mei 2009 - 15:50

Margot:

Klinkt allemaal erg super, heb net alle verhalen in 1 keer gelezen en jullie hebben het wel erg super druk! Maar het zal wel heelveel genieten zijn, super zeg! Zoveel plekken bezichtigen, ben wel een beetje jaloers! Heelveel plezier nog!
    Groetjes Margot (nichtje van Matthijs)

• 27 Mei 2009 - 18:49

Hoi Nicole,:

Gaaf om zo al die enthousiaste verhalen van je te lezen. En mooi dat je zoveel van de wereld ziet. Je berichtjes komen me zo bekend voor en ook het gevoel wat je daarbij hebt. En net wat je zegt China is en blijft een schitterend land. Ik lees met veel plezier al je berichtjes en wens je heel veel plezier verder toe in China en geniet ervan. Groetjes Sieka.

• 27 Mei 2009 - 20:24

Martha:

Hey nicole,

Leuk om je reis zo te volgen heb idee dat ik er ook een beetje bij ben hahaha maar fijn dat je het zo naar je zin hebt geniet er maar lekker van.

Dikke kuzzz martha

• 27 Mei 2009 - 20:55

Jan En Jose:

Leuk verhaal, veel plezier bij het terracotaleger en in Shanghai.

• 28 Mei 2009 - 08:09

Dark_Axel:

Afdingen is een sport, laat Matthijs daar nu eens een bekwame sportman in zijn. Succes verzekerd dus :-)

• 28 Mei 2009 - 08:41

Suus:

Hey wijffie!

Geweldige verhalen weer... Ga je nou ook nog langs bij Big Ben? Doe hem dan maar de groetjes!

Dikke kus

• 28 Mei 2009 - 14:25

Joanne:

Oooooow Nic, wat een fan-tas-tische avonturen maak je weer mee! Super goed dat je steeds je gevoel volgt en alle mooie en leuke dingen in het leven doet die je wil doen. Geniet er maar lekker van de komende tijd. Als je weer in NL bent hoor ik graag alle verhalen in het echie:)

Liefs!

• 30 Mei 2009 - 17:15

F&H:

Nicole en Matthijs, Wat geweldig om zo op de hoogte te blijven van jullie verdere reis. Veel plezier, jullie oud(ere) reisgenoten.
    F&H

• 02 Juni 2009 - 05:54

Rita:

Ben benieuwd naar de berichten over het leger. De beelden hier in het museum vond ik al geweldig!