Visiting Thom.. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Visiting Thom.. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Visiting Thom..

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Juni 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Wordt vervolgd... Nou, om ongeveer 6 uur s'morgens kwamen we dus in Guillin aan!! haha.. Omdat we op deze manier van reizen een dag waren verloren, hadden we besloten om meteen door te gaan naar Yangshuo.. samen met Danny & Sam. We hebben daar in een super guesthouse geslapen, waar we meteen bij aankomst ontbijt kregen! SUPER!! :D Dus na een lekker ontijbijtje en een douche gingen we samen met het Briste stel Yangshuo verkennen.. Het plan was eigenlijk om naar de grot te gaan, waar je je de hele dag kon vermaken in een modderbad, hotsprings, mudslides.. maar vanwege de vele regen kon je moeilijk de grot in.. PLan B dus! Op een bamboo raft de rivier af.. haha! Wat een avontuur!! Op een paar natte voeten en ruzie met een Chinees hebben we het overleefd.. (Chinezen zijn namelijk echte handelaren en kunnen daarom soms nogal opdringerig en standvastig zijn.. maar na bijna een maand in China, laten wij ons daardoor niet meer door de wijs brengen..) Maar goed, die avond zijn we naar een enorm gave show gegaan! Een lichtshow aan de rivier, waar wel een paar 100 Chinezen aan mee deden.. erg indrukwekkend!! De volgende dag zijn we naar de rijstterassen gegaan, op ongeveer 3 uur rijden van Yangshuo.. Ook geweldig mooi!!! Eerst hebben we daar het dorp bezocht, waar de vrouwen wonen met s'werelds langste haar.. tijdens een show onthulden ze het geheim van hun haardracht! Aan diezelfde haardracht kun je trouwens ook zien of ze wel of niet getrouwd zijn en/of kinderen hebben. Die avond zijn Sam en Danny verder gegaanb naar Hongkong en zijn wij nog een dag in Yangshuo gebleven, om de prachtige natuur in de omgeving per fiets te ontdekken.. Nogal een uitdaging met weinig tot geen bordjes langs de weg en alleen maar mensen die Chinees spreken.. maar daardoor zijn we wel in schitterende dorpjes geweest en mooie plekjes langs de rivier met de geweldige karsten (bergen) op de achtergrond.
Die avond zijn we met de nachtbus naar Guangzhou gegaan, waar een vriend van mij woont. Hij moest die dag werken (hij geeft Engelse les aan Chinezen..). Maar hij had 2 van zijn studentes geregeld die ons die dag de stad zouden laten zien! Super gezellig dus.. met Anne en Anny (hun Engelse namen) zijn we zo ongeveer de hele stad doorgegaan. s'avonds zijn we met Thom en een aantal van zijn Chineze vrienden heerlijk gaan eten en op stap geweest. De volgende dag hebben Thom en zijn vriendinnetje ons de stad mee ingenomen.. Matthijs en ik hebben zelfs een Chinees gebed gedaan in een van de tempels die we hebben bezocht! :-).. en s'avonds nog een cruise gemaakt op de Pearl River. Helemaal super!!
De volgende dag zijn we met de bus naar Macau gegaan.. heb nog nooit zo'n vreemde grensovergang gezien.. vanuit de bus moesten we een soort mega grote shoppingmall in.. en na ff zoeken vond je dan ergens de grensovergang..
En ik weet trouwens niet wat dat is met Azie.. maar elke x als ik hier ben of heenga breekt er wel een of andere ziekte uit! Moeten dus overal gezondheidsverklaringen invullen en veel mensen lopen weer met monddoekjes.. en sommigen zelfs met handschoenen! Macau is trouwens een schitterende stad/staat! Opeens ben je China uit.. en lijk je wel in Portugal beland.. Na wat rondgewandeld te hebben en een hapje eten, zijn we natuurlijk nog ff het casino in gedoken! :D De shows met dames in strings, hebben we tot Matthijs grote spijt, helaas gemist! :( haha.. De volgende ochtend hebben we nog een klein vissersdorpje bezocht en daarna hebben we met de ferry de oversteek gemaakt naar Hongkong. Hier hebben we ons de afgelopen 2,5 dag prima vermaakt! Alleen jammer van de tropical rainstorms.. Maar goed, kan niet alles hebben!! We hebben een schitterende reis achter de rug.. en aan alle moois komt een eind! We zijn nu op het vliegveld en over een uur gaat onze vlucht via London naar A'dam!! :D Dus tot zeeeeeer snel!!! De meesten van jullie zal ik tijdens de TT in de stad al wel zien.. voor alle anderen.. tot snel!!!

& nogmaals super bedankt voor al jullie lieve, leuke, grappige mailtjes en krabbels.. (mijn telefoon doet het helaas al 2 maanden niet! haha..)

Dus voorlopig voor de laatste x.. een hele dikke kuss..!! & tot het volgende avontuur!! ;-)

• 23 Juni 2009 - 15:29

Nic:

Owwjaahh.. ons vlucht nr is BA 0028 Hongkong - London..
    En BA 0430 London - A'dam!! X

• 23 Juni 2009 - 15:33

Johan En Anita:

Weet niet of je dit nog leest voor je het vliegtuig instapt maar goede vlucht en misschien zien we elkaar in een van de nachten.Groetjes en dikke kus.Johan en Anita

• 23 Juni 2009 - 15:47

Frank:

Inmiddels zit je al in de hogere sferen denk ik, maar denk eraan dat de koffie en thee gratis is! Ook even genieten van die heerlijke maaltijd natuurlijk. Als Matthijs het nog echt nodig heeft om strings te zien, kunnen jullie overwegen om in Amsterdam nog wat rond te kijken natuurlijk! Ik ben inmiddels wel benieuwd naar de foto's, heb hoge verwachtingen. Tot snel!

Groeten en xxx van de familie en ik natuurlijk

• 23 Juni 2009 - 19:15

xxx

• 23 Juni 2009 - 21:24

Rita:

Vast al onderweg.
    Zien je gauw en dan heb je vast heeeeeeeel veel te vertellen. Liefs en dikke kus

• 23 Juni 2009 - 22:47

Paultje:

hoi wereldreizigers.
    wat jammer dat je weer thuis komt.
    kan ik niet meer genieten van je super leuke anekdotes .ik heb er in ieder geval van genoten en heb het gevoel dat ik ook 'n klein beetje mee ben gereisd!!!!!
    bedankt daarvoor.
    dikke kus
    paultje

• 24 Juni 2009 - 09:49

Esther:

WELKOM THUIS!!!! Nu lekker lang na genieten en nieuwe plannen maken. Ook lekker, want zonder dalen geen pieken.

Ben onverwachts een week langer in NL, dus als je tijd en zin hebt hoor ik het wel. Ik vlieg nu 1-7. Anders tot in september, dan vlieg ik 19-9 weer.

Dikke kus vanaf een zonnig balkon in Utrecht

• 25 Juni 2009 - 07:13

Margriet:

Hee Meissie!

Lees net nog een van je avonturen, geweldig! Maar het zit er alweer op zie ik...Wat is dat snel gegaan zeg! Inmiddels dus weer op Nederlandse bodem? Zal weer wel even gek zijn na zo'n reis... We moeten snel maar es proberen af te spreken want ben erg benieuwd naar al je foto's!

Dikke zoen, Margriet