Expect the unexpected.. - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Expect the unexpected.. - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Expect the unexpected..

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Oktober 2009 | India, New Delhi

Namaste!! (=hallo) allemaal.. eindelijk ff de tijd en een internetcafe gevonden om al mijn avonturen met jullie te kunnen delen.. Nog maar een week weg van huis en al zoveel beleefd en te vertellen.. Mijn Lonely PLanet zegt over India.. expect the unexpected, nou idd!! Maar dan op een zeer positieve manier!!

Het avontuur begon vorige week vrijdag.. waar pap en mam me naar Schiphol hebben gebracht en Daan & Jolmer me ook nog kamen uitzwaaien! s'middags om 14.00 vloog ik en nog geen 12 uur later was ik op Hong Kong Airport, waar ik 7 uur op mijn volgende vlucht moest wachten. Na 6 uur vliegen was ik dan eindelijk echt in India! Voor de eerste nacht had ik een hotel geboekt.. helemaal super! Werd opgehaald van het vliegveld, en de rit die eigenlijk 15 min zou moeten duren, duurde uiteindelijk meer dan een uur! Het was namelijk Diwali, een groot Hindu festival! Het strand was vol Indiase mensen, die iop hun best gekleed waren, lekker aan het eten en kletsen waren, maar vooral vuurwerk aan het afsteken waren. De volgende dag vloog ik van Mumbai naar Kochi.. waar ik in het hotel mijn mede-reizigers voor de komende 2 weken ontmoette! Een erg leuke, gevarioeerde en internationale groep (Austalie, Niew Zeelandm, Amerika, Engeland, Nederland en Polen zijn vertegenwoordigd). Die avond hebben we met z'n allen langs de 'boulevard' gewandeld.. waar het op zondagavond erg druk is met locals.. en de Indiase mannen die druk zijn met hun Chineze vissersnetten. Een prachtig gezicht!! Daarna lekker met z'n allen gegeten. De volgende dag in Kochi een mooie kerk en een oud paleis bezocht.. Veel Nederlandse, Portugeze en Engelse geschiedenis hier! Erg interessant dus!! De rest van de middag leker rondgestruind.. s'avonds gingen we naar een plaatselijke dansvoorstelling! Ook erg gaaf!! het bizarre is dat alleen mannen in India dansen en zich dan verkleden als vrouw.. :D haha..
De volgende dag hadden we een lange rit in de bus voor de boeg.. we gingen naar Conoor.. en kwamen aan het einde van de middag in een schitterend hotel aan, op een mooie locatie, dat vaak voor huwelijksreizen wordt gebruikt! Dus heerlijk in de honeymoonsuite geslapen!! De volgende morgen de theplantage en fabriek bezocht, waar we zelfs nog even mochten meehelpen. Aan het einde van de morgen gingen we met de trein van Conoor naar Ooty, en erg bekende trein die door een schitterende omgeving gaat! India is zo veel groener an ik ooit had gedacht.. Onderweg vrienden gemaakt met een leuke Indiase familie! Die avond sliepen we op een zo mogelijk nog mooiere locatie, en resort net buiten het Mudumalai Tijger reservaat. Helaas geen tijgers kunnen spotten tijdens de safari, maar wel veeel olifanten, apen, herten, bisons, wilde zwijnen.. Erg gaaf!!! De volgende morgen toen we het park verlieten ook weer een heleboel dieren gespot.. We gingen toen naar Mysore.. Waar we 2 schitterende tempels hebben bezocht. Ook zijn we die avond naar een van de weinige discotheken in Zuid India geweest. Best apart trouwens, wat Indiase vrouwen mogen niet roken en drinken.. hebben het meeste van hun lichaam bedekt met hun prachtige sari's.. en daar staan ze dan op de dansvloer! Ook al zijn er ook wel moderne Inidiase vrouwen in de grote steden! De volgende dag hebben we het paleis bezocht, waar Mysore eigenlijk zo bekend om is.. samen met Sandelwood! Werkelijk een schitterend paleis!! En sprookjesachtig hoe de mensen in die tijd leefde op het paleis. De rest van de middag was ter eigen besteding. Dus ben ik er samen met een ander eisgenootje op uitgetrokken.. Lekker gelunchd.. eten met je handen van een bananenblad.. wat door de stad gewandeld en geshopt.. Even later kwamen we 2 andere jongens van de groep tegen. Wat met hun gedronken.. war we een Indiase jongen tegenkwamen die ons in een tuktuk naar een Beedie (Indiase sigaretten) fabriek nam.. erg gaaf! want dar kom je normaal gesproken niet zomaar..
De Indiers zijn dan ook een erg vriendelijk volk! Niet iedereen wil voor een veel te dure prijs nep-souverniers aan je verkopen.. haha! Ook bracht hij ons naar een man die in Mysore beken staat om zijn olien ! Een erg interessant bezoek!
Gisteravond zijn we met de nachttrein van Mysore naar Chennai gegaan en vanmorgen zijn we aangekomen in Mallamapur. Een leuk stadje aan het strand waar we 2 dagen blijven..:D

Zoals gewoonlijk is het verhaal weer veel te lang.. en kan ik nog veeeeeeeeel meer vertellen.. maar dat komt de volgende x! Hele dikke kuss voor allemaal! Foto's volgen een andere x... Kuss!!!
De volgende dag

• 31 Oktober 2009 - 08:44

Cathrien Uit Assen:

Ha die Nicole

Mooi om je reisverslag te lezen.
    Geweldig om al die feesten ter plekke mee te maken.
    Vind je het eten ook lekker in India?
    Heel veel plezier, we kijken uit naar je verhalen,

xxxAndries en Cathrien

PS Gisteren met pap en mam en Alex gesproken, tijdens de begrafenis van opa Schokker. Was een mooi en waardig afscheid.

• 31 Oktober 2009 - 10:23

Suus:

Chickie! Goed om te horen dat je geniet! Regel je wel ff slaapplaatsen bij die Australiërs? ;)
    Heel veel plezier!

x

• 31 Oktober 2009 - 10:46

Anita & Johan:

Weer een taal bijgeschreven op ja palmares waarin je "hallo" kan zeggen. Idd. nog maar een week weg en al zo veel te vertellen. Hou ons maar lekker op de hoogte en we zijn wel benieuwd naar de foto's.

Groet en een dikke kus van Anita & Johan.

• 31 Oktober 2009 - 12:24

Laura:

Tja India... het is idd zo prachtig! Iets wat je helemaal niet in eerste instantie verwacht! Dat is het unieke eraan!
    Geniet ervan!
    Kus

• 01 November 2009 - 13:01

Ingeborg:

Hey meis,

Nou jij vermaakt je dus weer goed daar!!!
    Wij zijn nu druk aan het klussen op de zolder nou ja ik kan nog niet zoveel doen, eerst het grove werk.
    Geniet ervan en tot horens.

Dikke kus

• 01 November 2009 - 13:32

Martha:

Hallo nicole

Leuk weer van je te horen op zo'n fantastische reis en dat je weer met volle teugen geniet.

Veel plezier en een dikke kuzzz van de kids
    liefs martha

• 02 November 2009 - 10:38

Angelique:

Weer zon heerlijk verhaal!
    kan mij niet lang genoeg zijn!

misschien een carriere als journalist bij de reiskrant-bijlage van de telegraaf iets voor jou?? haha

Geniet ervan wijfie!!!!

PS: nog 6,5 week voordat we weer op de latten mogen... :)

xxxxxx

• 02 November 2009 - 22:18

Rita:

Hoi Nicole, leuk om je verslag te lezen. Zijn benieuwd naar de foto's.
    Nog bedankt voor je lieve sms.
    Vanmorgen hebben we Frank naar Schiphol gebracht. Nog even en dan landt hij in Hong Kong. Groetjes van ons allen. xxx

• 05 November 2009 - 16:03

Anny De Fijter:

Hoi Nicole,
    Wel een beetje laat maar hier ben ik dan toch. Fijn dat je het weer zo naar je zin hebt. Ben erg nieuwgierig hoe het dadelijk gaat als je met je vrijwilligerswerk begint. Maar ongetwijfeld krijgen we dat allemaal weer te horen. Succes met alles.
    Kus Anny

• 05 November 2009 - 16:19

Mam:

Leuk al die mooie foto,s.
    Wat een drukte daar toch!
    Geniet nog even strax weer aan het werk, ben erg benieuwd hoe het daar gaat.
    Liefs en een dikke kus Mam

• 06 November 2009 - 04:19

Josë N:

Hallo Nicole.
    Prachtig om met jou mee te genieten. Mooie foto'S
    Bedankt voor jouw belevenissen en tot je volgens brief.
    Liefs J.N.

• 06 November 2009 - 20:30

Herman En Ineke:

Hallo Nicole, wat een schitterende foto's, al die kleuren, prachtig ! Dat wordt weer een mooi fotoboek. Fijn dat je het zo naar je zin hebt in dat geweldige land. Geniet en blijf vooral je verhalen en foto's sturen. Liefs en groetjes X

• 08 November 2009 - 18:50

Erica:

Hoi Nicole,

Het ziet er allemaal weer zeer verrassend uit!!

Uiteraard veel plezier maar en doe je voorzichtig!!!!

XXXXXX

Erica

• 09 November 2009 - 05:47

Ni Hao Frank :

Hee Nicole,

Ik lees nu je verslag pas, maar wat je schrijft is mooi. En wat je op de foto hebt is nog mooier! ;) Niet ten nadele van dat andere hoor! Ik zit nu nog in Hong-Kong, morgen naar Auckland.

xx vanuit Hong-Kong