De 1e twee weken.. - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu De 1e twee weken.. - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

De 1e twee weken..

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Januari 2008 | Ierland, Drogheda

Hello everyone!!! :D

Morgen ben ik hier alweer 2 weken.. de tijd vliegt!!! Ik heb ondertussen alweer een heleboel gezien en gedaan hier! Alleen nog niet zoveel gewerkt, maar dat komt de komende dagen wel.. ( do, vr, za draai ik 13-urige diensten!!)

Uhmm.. waar zal ik eens beginnen?? Owwjaah!! J Vorige week maandag begon ons 6-weeks oriëntatieprogramma. Dit betekende dat we de eerste 3 dagen in een gebouw naast het ziekenhuis hebben doorgebracht. Waar ook de opleiding voor de verpleeg- en verloskundigen zit hier. De eerste dag zijn er vooral veel praktische zaken doorgenomen. De tweede dag hebben we de hele dag reanimatie training gehad, samen met andere toekomstige collega’s van het ziekenhuis. En vorige week woensdag hebben we oa met een maatschappelijk werkster en een lactatiekundige gepraat. Mensen waar we dus straks (mogelijk dagelijks) mee te maken gaan krijgen. Na deze 3 dagen mochten Kirsteen en ik vorige week donderdag allebei het ziekenhuis in. Kirsteen mocht twee dagen naar de poli en ik stond twee dagen op de kraamafdeling. (jaah, hier in Ierland heb je niet alleen verloskundigen op de verloskamers..)
De eerste twee dagen waren super leuk! & vooral heel relaxed! Omdat we in het orientatieprogramma zitten, wordt er nog niet veel van ons verwacht.. Gelukkig krijgen we wel gewoon betaald!!! :D Een beetje kletsen met de collega’s dus, vooral veel interessante vragen stellen en kletsen met de patienten. Wat erg grappig was, was dat er een Ierse mevrouw op de afdeling lag die was getrouwd met een Nederlander! Toen ik opeens Nederlands begon te praten keken er een paar collega’s heel verbaasd om.. ze hadden namelijk niet allemaal in de gaten dat engels niet mijn moedertaal is en dat ik uit NL kom.. (laten we dat dus maar als een compliment beschouwen!!) hahahaha..
Opnieuw waren alle collega’s weer super aardig!! En ze vinden het geweldig om te horen dat je uit Nederland komt… vooral de verloskundige-collega’s zijn heeeeeeel benieuwd naar de verhalen over de thuisbevallingen! Erg leuk duss…

Vorige week vrijdag om 15.00 begon mijn lange weekend!!! :D
Ik ben de afgelopen 5 dagen namelijk lekker vrij geweest omdat mijn ouders van 19 tot en met 23 januari hier waren!! Super leuk duss!!
Zaterdagmiddag heb ik ze bepakt en bezakt van het vliegveld opgehaald… ze waren namelijk zo aardig om nog heeeeeel wat spulletjes voor mij mee te nemen.. (20 kg is nl nie zoveel als je een jaar weggaat.. L). Na aankomst maar gelijk lekker een kopje thee gedronken in het centrum van Drogheda, daarna op naar de Bed & Breakfast, waar ik nog steeds slaap en mijn ouders dus ook de afgelopen dagen! S’avonds hebben we hier lekker gerelaxed en een pizza besteld! Heeeerrlijk!! Voor de rest van de dagen had ik namelijk een mooie planning gemaakt, dus we hebben ons zeker niet verveeld!
Afgelopen zondag zijn we naar Malahide geweest, ruim een half uur van Drogheda vandaan met de trein.. Een erg leuk en chique havenstadje ten Noorden van Dublin. Daar hebben we eerst even rondgekeken in de haven.. naar de schitterende jachten daar!! Ik ook, ik ook!!! ;-)
(wie weet ooit.. haha!) Vervolgens een wandeling gemaakt over het strand en lekker wat gedronken en gegeten bij de Starbucks. Vervolgens zijn we naar Malahide Castle geweest, waar we een rondleiding hebben gedaan. S’Avonds heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant met uitzicht op de haven!! Super dagje.. de paar x dat het regende, waren wij lekker binnen..
Afgelopen maandag zijn we naar Dublin geweest, een super stad!! We hebben daar lekker touristisch gedaan en zijn op de sightseeing bus gestapt die ons langs alle mooie plekjes van de stad bracht. Het was zowaar de hele dag droog, dus we konden bovenin de dubbeldekker bus zitten… Hier hebben we ook weer het kasteel bezocht en een ontzettend mooie cathedraal. Natuurlijk was er ook nog tijd om te shoppen!!!! :D
S’Avonds hadden we met een ex-collega van papa afgesproken (die hier sinds oktober woont en werkt samen met zijn vrouw). Met hun zijn we lekker een biertje gaan drinken in Temple Bar, het bekende uitgaansgedeelte van Dublin. Daarna heerlijk ergens gegeten met z’n vijven.
Gister was ik jarig en zijn we naar Belfast in Noord Ierland geweest, anderhalf uur met de trein vanaf Drogheda. Weer een hele andere stad dan Dublin, maar de laatste jaren ook enorm gemoderniseerd. Wij zijn daar begonnen met een rondje in het reuzenrad.. Op deze manier hadden we een mooi overzicht over de stad. Vervolgens wilden we een stadswandeling maken en naar het deel van de stad waar de muur staat dat het protestantse en het katholieke deel van elkaar scheidt. Helaas regende het gister erg hard.. en zijn we nadat we een stukje meer hadden gezien weer omgekeerd om een lekker verjaardagstaartje bij de Starbucks te halen!! :D Nog wat rondgekeken daar en toen maar besloten om weer terug te gaan met de trein.
Hier kwamen we een Nederlands stel tegen.. Hoe grappig!!! Die man was gister ook jarig..
Eenmaal terug in Drogheda zijn we daar lekker gaan eten..

Vanmorgen heb ik mijn ouders nog ff het ziekenhuis laten zien en zijn we hier het centrum ingeweest. Daarna heb ik ze op de bus gezet en ondertussen zijn ze alweer geland in NL!!
5 super leuke en gezellige dagen duss.. Nu moet er helaas weer hard gewerkt worden!
Daarvoor ben ik tenslotte hier.. haha.

Ik ga zo nog ff wat foto’s online zetten. Alvast een preview voor de mensen die binnenkort deze kant opkomen.. ;-)
VERDER IEDEREEN ONTZETTEND BEDANKT VOOR ALLE LEUKE & LIEVE SMS-JES, TELEFOONTJES, KAARTJES EN KRABBELS VOOR MIJN VERJAARDAG!!!!!
HELEMAAL GEWELDIG!!!! & SUPER DAT JULLIE ZOVEEL AAN MIJ DENKEN DAAR!!!!!!

Voor iedereen een hele dikke kuss vanaf de andere kant van het kanaal!!!!!!!!! (l)



  • 23 Januari 2008 - 18:49

    Ingeborg:

    Ben ik de eerste die nu wat krabbeld!!!!
    Wat heb je ook alweer veel gezien in die dagen. Maar wel heel gaaf ik hoop dat i ook nog een keer die kant op kan komen.

    Groetjes en werkze aankomende dagen liefs ing(L)

  • 23 Januari 2008 - 19:09

    Ils:

    Hey meis,

    Super leuk om weer eens een uitgebreid verslag van je te lezen! Ik hoop dat je mijn sms gisteren nog hebt gehad... Foto's zien er ok goed uit! Lekker af en toe uitwaaien aan het strand, heerlijk! Je hoort binnenkort weer van me, ik ga je nog ff een keer proberen te bellen.

    Liefs Ilse

  • 23 Januari 2008 - 19:19

    Matthijs:

    Hey Nicole,
    Al weer zo veel beleefd in die paar dagen dat je er nu zit. Je moet niet meteen alles gaan bekijken want dan heb je de rest van je jaar niks te doen! Verder kom je overal op de wereld nederlanders tegen. Maar wel hele mooie en leuke foto's. Keep em comming!

    Succes met je werk! En ik kom cker een keer naar Ierland!

  • 23 Januari 2008 - 19:21

    Yvonne:

    Heej Nicole!

    Het klinkt echt super daar, blijft super leuk om al je verhalen te lezen!
    Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag ;). Ik wens je veel succes met werken, en natuurlijk nog heel veel plezier!!

    Groetjes,
    Yvonne

  • 23 Januari 2008 - 21:54

    Pa En Ma Uit Assen :

    Hallo Nicole
    Weer thuis van onze reis naar jouw, is het leuk je verslag te lezen. We vinden het enorm leuk dat wij nu precies weten waar je woont, gaat wonen en in welke omgeving je zit. Bij alles wat je nu vertelt "zien"we nu het plaatje wat erbij hoort. Mensen het is het echt een goed idee om een keer te gaan, en zeker ook Dublin is de moeite waard.
    Veel liefs van ons, nu weer uit Assen.

  • 23 Januari 2008 - 22:10

    Suus:

    Jazeker, die Temple Bar daar gaan we heen, in die omgeving wil ik me wel een paar dagen begeven, en wil je me ook rondleiden in Belfast???
    Ziet er allemaal goed uit hoor!
    Kado al ontvangen???

    Dikke kus

  • 24 Januari 2008 - 08:32

    Wies:

    hee nic!
    wat een geweldig verhaal!!!
    zo te horen heb je t nog steeds erg leuk daar, de afgelopen dagen heb ik flink zitten blokken. gister weer voor t eerst naar school geweest, mn eerste toets gemaakt, vrijdag de 2e, dus ben benieuwd.
    veel plezier en ik kijk uit naar je volgende bericht!

    liefs wies

  • 24 Januari 2008 - 10:50

    Suzanne:

    hey meis,

    heel erg gaaf om te horen wat je daar alemaal doet? en ook leuk om te horen dat je werk en collega´s leuk zijn!!
    ik begin volgene week met hopeijk mijn laatste stage...Ann is nog met rica contact an het leggen dus komt ook helemaal goed...geniet er dr maar zeker hel erg van en ben benieuwd naar je volgende verhaal....

    kus suusje

  • 24 Januari 2008 - 14:23

    Beatrijs:

    He Nic!
    Leuk verhaal hoor! Weten je ouders ook waar je het komende jaar uithangt! Heel veel succes met de 13 urige werkdagen! Liefs Beatrijs

  • 24 Januari 2008 - 18:44

    Anny De Fijter:

    Ik zie het wel, weer heel veel gegeten en gesnoept, moet kunnen als je 24 bent. Ik denk dat mijn felicitatie niet is aangekomen daarom alsnog van harte en werk ze de komende dagen.
    Groetjes tante Anny (en ome Kees natuurlijk)

  • 25 Januari 2008 - 11:45

    Hanneke Tenback:

    Klinkt allemaal erg goed. Heel veel succes met je eerste lange diensten. Hopelijk bevalt het daar letterlijk en figuurlijk net zo goed als in Nld.

    Ik blijf je site in de gaten houden, want ben wel benieuwd naar al je verhalen.

    Liefs Hanneke

  • 25 Januari 2008 - 18:43

    W.sijtsema:

    Wat leuk,al die mooie foto,s,en genieten dat jullie kunnen,houden zo.Ook veel werk plezier,dat zal vast wel lukken,en er komen vast wel zonnige dagen.Hart.gr.en liefs van de buren S

  • 26 Januari 2008 - 17:13

    Erica:

    Lieve Nicole,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!!!!!!!!!! En wat fijn dat je familie bij je is geweest. Ik kan me best begrijpen dat je ouders graag willen zien waar je uithangt! Ook fijn dat je relaxed kunt opstarten aldaar. Lijkt me heerlijk.............je begrijpt dat mijn ervaringen anders zijn. Ik vind het overigens wel heel leuk! Volgende week nog 2 inwerkdiensten en dan ga ik alleen los. Ik vertel je hier nog wel verder over via de mail. In ieder geval heel veel groeten en veel succes van mij toegewenst!

    XXX ERICA

  • 31 Januari 2008 - 22:59

    Andries:

    Leuk dat het je goed af gaat daar. Ik heb net je ouders uitgenodigd om op Curacao mijn zestigste verjaardag te vieren, met alle familie erbij eigenlijk.Dan kan ik een klipper afhuren, de Insulinde of Bounty voor een tocht naar Colombia b.v.
    Eerst afwachten wie er komen kunnen.
    Amparo heeft nu achter in huis een schoonheidssalon, kapper-facial-massage-pedicure en manicure.
    End februari krijgt zij haar diploma facial in Cali in Colombia.
    Geniet van je jaar in Ierland.
    groeten Andries en Amparo.

  • 01 Februari 2008 - 15:35

    Margriet:

    Hee lieve Nicole!

    Heb eindelijk eens bijgelezen en foto's bekeken op je site, hartstikke leuk zeg, klinkt erg goed! Inmiddels als Ierse kindjes op de wereld geholpen of blijft het tot op heden rustig? In helmond gaat alles z'n gangetje. Heb van 't weekend weer 2 partus gedaan, zo blijf ik lekker een beetje bezig. Ik heb het er goed naar m'n zin. En van de zomer natuurlijk in Zeeland, ben razend benieuwd!!!
    Maarrrr eerst maar eens even lekker los van 't weekend met de carnaval. Ik kijk er erg naar uit, lekker 3 dagen feest!

    Heb je trouwens m'n sms nog gehad met je verjaardag?

    Verder zit er tot op heden nog geen reisje naar Ierland in de planning. Heb t best druk met Verloskunde, studie en ga straks ook al wat dagen in Zeeland werken. Zo blijven er weinig 'lege' weekjesover, vandaar. Maar goed, niet getreurd: er komen vast ook weer rustiger tijden aan! En dan lijkt t me ontzettend leuk om Ierland te komen verkennen!!

    Geniet ze daar en hou ons maar goed op de hoogte, leuk!

    Liefs en dikke zoen,

    Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 91351

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: