Sightseeing Eire!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Sightseeing Eire!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Sightseeing Eire!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 Juni 2008 | Ierland, Drogheda

Hello lovely.. ones..!!

Hier weer ff een teken van leven.. vanaf de andere kant van het kanaal! :)
Zoals gewoonlijk heb ik weer een heleboel te vertellen en beleefd!
Hoe langer ik hier ben.. hoe meer ik ervan overtuigd raak dat Ierland werkelijk een schitterend mooi land is! Een land dat ik anders waarschijnlijk nooit uit had gezocht om op vakantie te gaan.. maar toch echt zeker de moeite waard is! Niet alleen vanwege de ontzettend vriendelijke en muziekale ieren.. de veeel te gezellige avondjes in de pub. Maar vooral ook vanwege de ontzettend mooie natuur..!
OKay.. genoeg promotie wat betreft Ierland! haha.. het aantal bezoekers aan Ierland dit jaar, is volgens mij al een stuk hoger dan vorig jaar.. dankzij mij!! haha!

Mijn laatste berichtje had ik geschreven.. na thuiskomst uit NL! Na mijn nachtdiensten op de kraam.
Na die nachtdiensten stond er natuurlijk weer wat leuks op het programma! Samen met Mirte ben ik een lang weekend naar Galway gegaan.. aan de westkust van Ierland! Hier hebben we lekker de tourist uitgehangen. Zaterdagmorgen zaten we al vroeg in de bus.. 4 uur na vertrek in Dublin kwamen we aan in Galway! Een schitterend mooi en gezellig stadje.. na aankomst gelijk op zoek naar ons hostel! Daarna natuurlijk ff lekker lunchen, shoppen en rondkijken in lovely Galway.. Aan het eind van de middag zijn we richting Salthill gelopen.. Dit ligt tegen Galway aan.. en aan het strand.. met een mooie boulevard! Toen we daar aankwamen.. brak het zonnetje door tussen de wolken! Heerlijk.. Beetje rondgehangen daar en s'avonds lekker uiteten geweest in Galway. Eenmaal terug in het hostel troffen we een ontzettend aardige Idiaanse jongen en een australies meisje, waar we ff de pub mee in gedoken zijn! Erg gezellig!

De volgende dag stond er een tour op het programma.. The Burren & The Cliffs of Moher! Een van de grote touristische attracties van Ierland! The Burren is een prachtig gebied ten zuiden van Galway.. Het grootste gedeelte van de tour liep langs de kust.. schitterend! Met onderweg allerlei stops; mooie kastelen, grotten, maar voornamelijk indrukwekkende cliffs!! Met als hoogtepunt de Cliffs of Moher! Die waren erg indrukwekkend!! De cliff loopt 8 km langs de kust en is 214 meter op het hoogste punt! Het eerste stuk was afgezet.. maar op een gegeven moment stond er een erg groot bord waar natuurlijk op stond dat je je niet in dat gebied mocht begeven.. Maar zoals altijd worden dit soort borden genegeerd. Zo ook door ons! Zo kwam het dat we op een smal pad liepen.. vlak naast een ontzettend achtergrond die in de zee eindigde!
Na dit avontuur overleefd te hebben, hebben we s'avonds in het hostel lekker een filmpje gekeken.

Ook op de maandag hadden we besloten nog een tour te doen. Gezien we er toch waren.. en de weersvooruitzichten alleen maar beter werden.. Maandagochtend zijn we dus op de bus gestapt die ons door Connemara zou rijden. Ook weer een schitterend gebied.. deze x ten noorden van Galway. Waar we gister voornamelijk door een lndschap met veel rotsen zijn gereden is Connemara meer groen, bergen.. met als hoogtepunt Kylemore Abbey! Je moet maar gewoon naar de foto kijken on te zien hoe mooi dit was..
Gezien de ik de volgede dag weer moest werken, moesten we diezelfde avond nog met de bus van Galway terug naar Dublin.. en ik natuurlijk nog ff verder naar Drogheda.

Na 3 dagen werken zat mijn werkweek er weer op en arriveerde Ilse op vrijdagavond! :D Weer een leuk weekend voor de boeg dus.. vrijdagavond een filmpje gehuurd en zaterdag natuurlijk naar Dublin voor sightseeing, shoppen en lekker eten!
Die avond zijn we in Drogheda op stap geweest.. En zondag zijn we in de bus gestapt richting Noord Ierland! En dat bleek een goed plan! Wat het was schitterend weer in Belfast! Ook hadden ze een 'Taste of Europe" markt.. Waar zelfs 2 kraampjes stonden met Nederlandse producten.. zoals kaas, stroopwafels, drop en ontbijtkoek & een poffertjeskraam (Dutch pancakes) zoals ze dat hier noemen! haha..
OP zondag zijn hier ook altijd en overal de winkels open. Dus die zondag hebben we weer aan sightseeing gedaan, gewinkeld en lekker uiteten geweest! Daarna nog even door Shankhill gelopen.. om ook aan Ilse deze wijk te laten zien waar 20 jaar geleden nog een hoop ellende was! Natuurlijk moest ik zoals een goede reisgids betaamd.. Ilse nog ff echte ierse muziek laten horen! Dankzij de tip van de ober in het restaurant, waren we sávonds in een ontzettend gezellige pub met onwijs leuke ierse live muziek! En wat een mazzel..! Een van de kampioenen Iers dansen was aanwezig! Dus ook daar kregen we nog een klein optreden van!! Helemaal leuk!!
Die maandag stond er weer een bustour op het programma.. The Giant's Causeway! Een van de mooiste gebieden in Noord Ierland! En we hadden heerlijk weer!! De eerste stop was bij een kasteel aan de kust.. vervolgens hadden we een stop in een ontzettend pitoresk stadje aan de kust.. Bijna de gehele route liep langs de kust.. dus we hadden onderweg steeds geweldig uitzicht!!
Helemaal toen we bij de Carrick-A-Rede-Rope-Bridge aankwamen.. ik zou zegge.. zie foto's!! :-)
Deze brug is 20 m lang en 30 m hoog.. maar wat een omgeving.. schitterend! Onderweg nog een bezoek gebracht aan een van de bekende whiskey distellerijen in Ierland en een ontzettend mooi kasteel gezien. Voordat we aankwamen bij onze laatste stop! De Gia'nt's Causeway!! Over het ontstaan van dit gebied gaan 2 verhalen.. een legende met een reus en een meer geologische verklaring! De stenen hier hebben namelijk ongelofelijke vormen! Kijk maar op de foto's..
Het laatste dagje van Ilse's bezoek hebben we in Drogheda doorgebracht..

Eind van die week had ik alweer mijn laatste diensten op de kraam! Na 4 nachtdiensten daar en 2 dagen vrij, om weer in het normale ritme te komen.. ben ik afgelopen woensdag op de zwangerenafdeling begonnen! Weer een erg leuke afdeling, met leuke collega's en nieuwe uitdagingen!

Afgelopen donderdag was ik weer ff vrij.. en is Mirte naar Drogheda gekomen.. We zijn naar SATC the movie geweest.. echt een aanrader!! Mirte gaat over 2 weken namelijk weer terug naar NL. Haar stage zit erop.. Ik zal onze Nederlanse dates wel gaan missen.. :(
Maar gelukkig heb ik genoeg lieve familie & vrienden die mij hier op komen zoeken..
En.. ik hoef nu maar 3 dagen te werken & dan vlieg ik de 12e weer naar NL!! De 12e t/m de 23e ben ik weer in het land! Dan vlieg ik terug om 2 dagen te werken en ben ik er weer de 26e t/m de 30e!! Ik kon de TT toch echt niet missen.. en de TT mij natuurlijk niet.. ;) haha!

Dus tot snel allemaal!!!! X
(zoals gewoonlijk is het weer een heel verhaal.. dus ik ga maar snel wat fotootjes plaatsen.. zodat jullie mee kunnen genieten van het mooie Ierland!)

  • 08 Juni 2008 - 18:13

    Alex:

    Bij uitzondering komt je broertje melden dat zijn rust weer verstoord wordt binnenkort.. ;)

  • 08 Juni 2008 - 19:58

    Anny De Fijter:

    Leuk weer van je te horen en leuk dat je weer naar Nederland komt. Dan wordt het feest van je moeder zeker erg gezellig. Dikke Kus en tot snel

  • 08 Juni 2008 - 21:49

    José Van Melsen:

    Weer een erg leuk verhaal, hier lusten we wel pap van. Ga zo door!!!! Nog 4 nachtjes slapen en dan......
    Liefs uit Assen

  • 09 Juni 2008 - 07:25

    Laura:

    He meis,
    Wat een prachtige omgeving!! Erg indrukwekkend!! Leuk weer een verhaal te lezen, zo te zien maak je er een groot feest van en is het niet alleen maar werken.....gelukkig maar!!!

    dikke kus

  • 09 Juni 2008 - 09:22

    Josette :

    Leuke foto's Nic!

  • 09 Juni 2008 - 13:40

    Ils:


    Mooi verhaal. Nog mooier om zelf bij geweest te zijn, was top! Thanx voor de gezelligheid,

    XXX Ils

  • 10 Juni 2008 - 10:05

    Wies:

    he nic!

    leuke mail weer hoor, zo te lezen vermaak je je daar nog prima! nog een week en dan is het zover... ben nu druk bezig met allemaal inkopen doen, tot snel!! veel liefs,

  • 10 Juni 2008 - 22:41

    Paultje:

    hoi nicole
    wat 'n sprookjesland is het, met prachtige kastelen, mythes en natuur.
    om jaloers op te worden.
    leuk dat ik zo mee kan genieten.heb je alle ierse drankjes al geprobeert?
    mooitrouwens, die video's erbij!!!
    ga zo door met al je belevenissen, we horen en zien ze graag.
    liefs uit haaren.


  • 11 Juni 2008 - 12:01

    Suus:

    Wow! ziet er vet uit hoor! Gaan wij weer ff stappen als je terug int land bent? Ik ben ook net terug uit Bern, mooi feest!!!!

    Dikke kus en tot snel

  • 13 Juli 2008 - 09:57

    Laura:

    He Nic, zo weer ff bij gelezen, was alweer te lang geleden. Natuurlijk ook door mijn eigen reis. Maar ziet er erg mooi uit man op de foto's. Gaaf leven heb je zo hoor!
    Lief Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 91357

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: