Vakantie in Italy!!!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Vakantie in Italy!!!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Vakantie in Italy!!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 September 2008 | Ierland, Drogheda

Ciao allemaal!!!!

Tijd voor mijn maandelijkse update vanaf de andere kant van het kanaal! :D
Ik ben dus ondertussen op de verloskamers begonnen.. mijn eerste week (1e 3 diensten duss..) werd ik ingewerkt.. De 1e dag was het ongewoon rustig op de verloskamers.
Gezien we faciliteiten hebben voor 1500 bevallingen per jaar en er zo ongeveer 4000 plaatsvinden!!!!
Dinsdag was het dus ontzettend druk & ging mijn patient voor een spoedkeizersnede.. Mijn 3e dag de hele dag voor een patient gezorgd.. maar die is uiteindelijk na mijn dienst bevallen!
Dat was dus mijn eerste enerverende week op de verloskamers! Veel dingen worden hier anders gedaan.. met name qua beleid! Is dus wel ff wennen.. maar ook ontzettend leerzaam!! Een bevalling blijft gelukkig een bevalling.. dus dat scheelt! :) En ook hier zijn de collega's ontzettend leuk! Wat trouwens ook een groot verschil is met NL is dat iedereen hier pijnstilling aangeboden wordt en een bevalling zonder pijnstilling als een bijzonderheid vermeld wordt! Daarnaast ga je hier ook mee de OK in bij een keizersnede om het kind op te vangen..alleen als er een indicatie is, is er een kinderarts bij.. anders ben jij de verantwoordelijke voor het kind!

Maar goed.. genoeg over het werk!! Ben namelijk net de afgelopen 2 weken vrij geweest! Eerst een weekend vrij om mijn spullen te pakken en toen maandag de 18e met mijn 4 Schotse vriendinnetjes.. Kirsteen, Roisin, Haley en Jo naar Italie gevlogen! We hadden een auto gehuurd en hiermee naar het huisje van Jo in de Italiaanse bergen gereden (tussen Rome en Napels.)
Schitterende omgeving!!! De 1e dag heerlijk gerelaxed in de zon en rondgekeken in de omgeving! Die avond hebben we bij iemand in het dorp gegeten (een vriendin van Jo's moeder..) Na het eten een drankje gedaan in de plaatselijke 'kroeg' en daarna nog naar een festival gegaan in een aangrenzend dorpje! Erg leuk!!
De dag erna zijn we naar Rome gegaan met de trein. Voor die avond hadden we een hotel geboekt.. De hele dag sightseeing gedaan! Alle mooie plekjes van Rome weer bewonderd in de zinderende hitte.. Maar nog steeds
even indrukwekkend!! s'Avonds natuurlijk lekker uiteten geweest.. heerlijke pizza's, pasta's en natuurlijk Italiaans ijs!!! :D
De volgende dag zijn 2 van de meiden naar het Vaticaan gegaan (ik was hier vorig jaar al een hele dag geweest) en ik ben met de andere 2 meiden naar Trastavere gegaan! Een erg leuke wijk van Rome.. helemaal upcomming! Hier lekker rondgeslenterd.. uiteraard een ijsje gegeten, lekker op het terras gezeten.. prima dagje!! Eind van de middag hadden we weer met de andere 2 meiden afgesproken.. en tegen de avond zijn we weer met de trein naar huis gegaan! Vrijdag was dus weer een relax dagje.. en zijn we naar een van de schitterende bergmeren gegaan..
Zaterdag's zijn Kirsteen en ik naar Napels gegaan.. dit was nogal een avontuur! Ten eerste reed de trein niet die we wilden hebben.. en zaten we dus een aantal uren vast in het dorp! :( (gezien Jo ons met de auto naar het treinstation had gebracht en ons mobieltjes bijna geen bereik hadden..) Gelukkig hebben we ons wel vermaakt.. winkels gekeken totdat het siesta was! Daarna lekker in een cafe gezeten.. en uiteindelijk toch in de trein naar Napels gestapt! Helaas hadden we nu maar 1,5 uur om in Napels rond te kijken.. Achteraf gezien niet zo erg, want we vonden Napels verschrikkelijk!!! We waren duidelijk in het verkeerde deel van de stad.. een tip duss voor degene die ooit naar Napels wil.. vermijd het gebied rondom het treinstation!!
We zijn dus maar een ijsje gaan eten en hebben braaf de trein terug genomen.. Waar de meiden ons op kwamen pikken van het treinstation en we lekker uiteten zijn geweest in Venafro.
Zondag stond Venafro op het programma! Erg indrukwekkend.. vooral als je bedenkt hoe oud het allemaal is en hoe de mensen toen leefden.. (denk maar terug aan de geschiedenislessen...)
Maandag was weer een relaxdagje in het dorp. Dinsdag zijn we naar Vasto gegaan.. het plan was een stranddag.. maar eenmaal daar aangekomen was het bewolkt! :( Gelukkig is Vasto een erg leuk plaatsje.. en hebben we daar rondgekeken.. en uiteindelijk hadden we toch besloten om een duik in de zee te nemen!! We hadden tenslotte niet voor niets 1,5 uur gereden.. haha!
Woensdag en donderdag was het weer schitterend en warm weer!! Woensdag dus naar een ander schitterend mooi bergmeer gegaan.. en donderdag lekker op het balkon gezeten voordat we weer terug moesten naar het vliegveld! 10 heerlijke dagen alweer voorbij!! De andere meiden waren nog lekker vrij.. maar ik moest helaas gelijk vrijdag, zaterdag, zondag aan het werk! Gelukkig was het niet druk..

Nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte!!! Dikke kuss voor allemaal!!!!!!! & helemaal super dat jullie na 8 maanden nog steeds zo met me meeleven.. jullie zijn top!! Tot in november!!! Liefs..!!

  • 24 September 2008 - 12:33

    Laura:

    Hé Nic! Ziet er lekker uit joh! Jij hebt het niet zo slecht daar heb ik al wel door! 8 maanden wat vliegt de tijd zeg, ongelooflijk!
    Weet je al wat je volgend avondtuur gaat worden??
    Tot over 1 maand!! :D
    Kus

  • 24 September 2008 - 14:42

    Suus:

    Hey meissie!

    Dat klinkt weer helemaal geweldig zeg, zo te zien en lezen heb je genoten! Ik zie je snel ;)

  • 24 September 2008 - 18:40

    Rina-Lies:

    Leuk om te lezen, je mmakt wel wat moois van je leven. Tikje jalours ben ik wel. (maar Drente is ook mooi)gr van je exoverbuurvr.

  • 24 September 2008 - 19:30

    Je Moeder Uit Assen:

    Bedankt voor je leuke en gezellige up-date incl. foto,s. tot over 7 en een halve week. smak, smak

  • 25 September 2008 - 10:08

    W.Sijtsema:

    Hallo Nicole,wat een geluksvogel ben jij,al die leuke uitstapjes,maar geniet er maar van.Wij zijn net terug van the States,de westkant en hebben ook genoten van de natuur,de lekkere temperatuur en het meest van onze kinderen en kleinkinderen.je ouders moeten de foto's ook nog bekijken,bij mij gaat het niet meer zo snel als bij jou.Leuk steeds wat van je te horen en liefs van je "buurvrouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 91332

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: