VERHUISD!!!! :-) - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu VERHUISD!!!! :-) - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

VERHUISD!!!! :-)

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 Februari 2008 | Ierland, Drogheda

Eeeeyyy allemaal!!!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een stukje op de site heb geschreven.. dus ik dacht het is wel weer ff tijd voor een update!!

Ik heb ondertussen alweer een heleboel leuke dingen beleefd en meegemaakt hier..
Waar zal ik eens beginnen?? Mm, ff denken… de laatste x dat ik een stukje schreef was toen mijn ouders hier op bezoek zijn geweest. Dat is ondertussen alweer een maand geleden.
Want nadat pap en mam weer terug naar NL gevlogen waren, moest er uiteraard weer gewerkt worden!! :) Daarvoor ben ik tenslotte hier..
Mijn tweede week van de oriëntatie was ik op de MLU, wat staat voor Midwifery Led Unit. Voor mijn verloskundige collega’s, kort gezegd is dit een aparte en zeer interessante afdeling binnen het ziekenhuis. Hier vind je namelijk alleen maar verloskundigen en geen artsen. In Ierland is het allemaal nog erg ouderwets.. de dokter staat hier nog op een soort voetstuk en veel mensen zien dus liever een dokter dan alleen de verloskundige. Gelukkig zijn er ook dames die liever alleen naar de verloskundige gaan. Die kunnen dus terecht op de MLU. Hier gaan zij heen voor hun controles, om te bevallen en ook de eerste twee dagen na de bevalling brengen zij hier door. Daarna worden ze nog 2 tot 3 x thuis bezocht… Dit lijkt dus erg op het verloskundige systeem zoals wij dat in NL kennen.
Hier heb ik mijn eerste Ierse bevalling gezien!! Het eerste deel van de ontsluiting had deze vrouw in een geweldig mooi bad op de verloskamer doorgebracht.. Helaas moesten we haar naar de verloskamer verwijzen, omdat de bevalling niet echt wilde vlotten tijdens het persen.
Het werd dus uiteindelijk een vacuüm. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad op deze afdeling en kan niet wachten tot ik er mag werken.. helaas is dat pas in december 2008!
Ben ook meteen met een aantal collega’s op stap geweest dat weekend. Erg gezellig..
Drogheda komt echt tot leven s’nachts!! Zondags zijn we nog gezellig weesten bowlen en naar de bios geweest. PS I love you.. een echte aanrader!!! :D
Mijn derde week oriëntatie was op de zwangerenafdeling.. erg druk hier! Want ze nemen de mensen hier op voor de meest rare redenen. Dat weekend had ik met een Nederlands meisje afgesproken in Dublin. Erg gezellig.. en lekker om weer ff Nederlands te kunnen kletsen.
De vierde week van mijn oriëntatie heb ik op de poli doorgebracht.. ook hier was het weer ontzettend druk!! Het lijkt wel of iedereen hier zwanger is en op controle moet komen, haha.
Ook ben ik die week verhuisd.. woensdag 6 februari ben ik in mijn nieuwe appartementje getrokken. Helemaal perfect!!! Ik woon er samen met 2 Schotse verloskundigen, Kirsteen (waarmee ik samen in de B&B zat…) en Gillian. Erg leuke meiden!! Ons appartementje bevind zich in het centrum op 10 min lopen van het ziekenhuis. Beter kan dus niet..
Al met al een erg drukke week.. want na 5 dagen werken en een verhuizing, had ik stiekem een ticket geboekt en ben ik zaterdagochtend 9 februari op het vliegtuig gestapt naar NL.
Ik had het niemand verteld.. dus het was een enorme verassing!! Vooral voor mijn moeder, die ik wilde verassen voor haar 50e verjaardag op 10 februari. Verassing geslaagd!!! :D
Totaal verast was ze toen ze bij haar zus op de oprit stond en mij zag.. s’Avonds ben ik met ze meegegaan naar het hotel in Gilze.. hier hebben we s’avonds heerlijk gegeten.
De volgende dag was het feest!! Mam werd s’morgens al meteen verrast met een fles champagne van het hotel, vervolgens hebben we lekker gerelaxed in de jacuzzi voordat we gingen ontbijten. Die zondag hebben we doorgebracht in Baarle-Nassau, de geboorteplaats van mamma. s’Avonds waren we weer terug in het hotel, want de familie kwam om samen met ons te eten. Ook nu weer was iedereen erg verrast dat ik erbij was.. erg gezellig!!! Na het diner zijn we nog met z’n allen naar het casino gegaan. Ons laatste nachtje in het hotel hebben we maandagochtend afgesloten met een laatste x in de jacuzzi en een heerlijk ontbijt.
Na nog een aantal bezoekjes aan familie zijn we maandagmiddag naar Assen gereden.. kon ik toch nog een nachtje in mijn vertrouwde bedje slapen.. Dinsdagavond vloog ik weer terug naar Ierland! Ik zeg.. perfect weekend gehad!! Ik kon het niet beter treffen dit weekend.
Woensdag tot en met vrijdag moest er helaas gelijk alweer gewerkt worden. Deze x een dag met de lactatiedeskundigen (borstvoeding deskundigen) mee gelopen en naar 2 voorlichtingavonden geweest voor de zwangere dames. Ook nog twee dagen meegelopen op de NICU, neonatale intensive care unit. Hier heb ik een spoedkeizersnede gezien bij een tweeling van bijna 29 weken, erg spannend! Maar uiteindelijk deden ze het goed.. gelukkig!
Zaterdag lekker uitgeslapen en met mijn huisgenootjes Kirsteen en Gillian weesten shoppen en lekker geluncht ergens in de stad. Maar ook weer Nederlands bezoek.. Sydney, een van de mannelijke verloskundigen die ook hier in Ierland werkt kwam op bezoek. Lucky him!!
Hij mocht met allemaal dames op stap! Weer een erg geslaagde en gezellige avond! :)
Dan afgelopen week.. de verloskamers!! Yeahh.. de eerste dag was gelijk enorm hectisch!!
Een spoedkeizersnede.. nadat we uren met dat meisje bezig waren geweest. 19 jaar, maar een geestelijk niveau van iemand van 8 en zwanger zonder partner. Ja.. ja!!
Dinsdag had ik de hele dag om bij te komen.. Woensdag weer een dag op de verloskamer!
Heb mijn eerste bevalling kunnen doen!! GEWELDIG! Uiteraard met epiduraal, is die dame bevallen van een mooi jongetje genaamd Sean. En nee… geen rood haar!! Haha..
Donderdag was ik weer vrij.. en vrijdag was mijn laatste dag op de verloskamer. De eerste bevalling eindigde in een vacuüm en de tweede ging zo snel dat ik m op de valreep nog heb kunnen zien. Een enorm leuke verassing is.. dat de papa van Sean (de bevalling die ik die woensdag had gedaan) mij op kwam zoeken op de verloskamer met een enorme bos bloemen en een doos chocolade om mij te bedanken. Ik was totaal verrast.. de mensen zijn hier zo ontzettend dankbaar als je ze hebt geholpen, erg leuk!
Afgelopen weekend weer op stap geweest met de meiden en verder lekker een relaxed weekend gehad.. Nu mijn laatste week oriëntatie op de kraamafdeling, waar ik ook de komende 3 maanden ga werken. Ze hebben hier in het ziekenhuis namelijk een programma voor net afgestudeerden verloskundigen. Eerst 7 weken oriëntatie, wat dus betekend dat je elke week op een andere afdeling werkt. Vervolgens wissel je het eerste jaar elke 3 maanden van afdeling. Ik begin dus op de kraam, dan ga ik naar de zwangerenafdeling, vervolgens de verloskamer en daarna de MLU.

Dit is alweer een veeeeeeeeeel te lang verhaal geworden.. dus ik stop er snel mee!
Nog ff snel mijn nieuwe adres…

No. 203 Block B
An Tsean Mhargadh
Greenlanes
Drogheda Co. Louth
Ireland

Heb nu ook een vast nummer.. 00353 419843494
Ierse mobiel.. 00353 87 6955582
Mijn Nederlandse nr heb ik ook nog steeds voor als ik weer in NL ben.. (dus niet wissen!!)

Veeeeeel liefs.., & een hele dikke kuss voor iedereen!!!

(Volgende x weer foto's.. beloofd!!)

• 25 Februari 2008 - 11:27

Suus:

Chica!

Dat klinkt goed, over anderhalve week mag ik al aantreden om dat Drogheda eens op z'n kop te zetten!
    Heb je nog spullen nodig? Dan neem ik ze voor je mee!

• 25 Februari 2008 - 11:29

Elise:

Zow! das een best verhaal! leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent! Lijkt me allemaal erg spannend!
    Geniet ervan en wie weet tot snel!!!

Kus,
    Elise

• 25 Februari 2008 - 11:30

Laura:

Lieve Nic! Wat een mooi verhaal is het weer geworden!! Geweldig dat je daar zo geniet en het naar je zin hebt! Houden zo!!! Ik kijk al uit naar September als ik je op kom zoeken!!

• 25 Februari 2008 - 12:47

Wies:

he nic,
    leuke mail hoor! Druk druk druk dus.
    hoe bevalt je nieuwe huisje?
    gezellig met die meiden?
    Liefs, wies

• 25 Februari 2008 - 13:00

Anny De Fijter:

Hoi Nicole,
    Leuk weer van je te horen. Zo te lezen gaat alles perfekt met jou. Hier is het momenteel prachtig weer, veel zon en 15 graden. Wordt je nou jaloers of is het bij jou ook zo mooi?
    Groetjes tante Anny (en ome Kees natuurlijk)

• 25 Februari 2008 - 13:47

Matthijs:

Ik ben gewoon vrolijk geworden van jouw enthousiaste manier van vertellen. Jij hebt het ckers naar je zin daar.
    Liefs, Matthijs

• 25 Februari 2008 - 14:01

Renate Van Weert:

Hoi Nicole,
    Dat klinkt weer super gaaf allemaal! Te gek joh! Leuk om zo op de hoogte te blijven. Hier gaat het ook z'n gangetje.. nog geen nieuws ;) verder is het op de opleiding gewoon hetzelfde...:/
    Heel veel liefs,
    Renate

• 25 Februari 2008 - 16:52

Je Moeder:

Leuke beschrijving van de afgelopen paar weken, de tijd vliegt en de verrassing was ZEKER geslaagd!!!!!!!
    Geniet ervan!!!!!

Groetjes van je moeder XXXXXX

• 26 Februari 2008 - 12:07

Joanne:

Woehoeoe, wat alweer veel meegemaakt! Superleuk allemaal. Blijf genieten!

• 28 Februari 2008 - 14:16

Iris:

Hey Nicole,
    Ondanks je lange verhaal --> Heel leuk om te lezen!
    Geinig dat je met Syndey op stap bent geweest.
    Heel veel plezier met je leuke collega-huisgenootjes en met werken
    Groetjes, Iris

• 29 Februari 2008 - 10:33

Tonny Gerritsen:

zo geniet ik nog ns van n ander verhaal,
    fijn te horen dat t je zo goed gaat en wat n feest voor je ouders dat je voor die verjaardag over kwam.
    hartelijke groet en veel succes
    vanuit Brummen

• 29 Februari 2008 - 19:32

Renske:

Hoihoi,

als je een keer zin hebt om wat te gaan drinken in Dublin, moet je me maar even mailen! Ik zit vlakbij Dublin t/m 1 mei..
    renske.bos@hotmail.com

Cheers!
    Renske

• 07 Maart 2008 - 12:23

Erica:

Lieve Nicole,

Leuk weer van je te horen en fijn voor je dat het allemaal zo goed gaat! Met mij gaat het ook super in de 2e lijn. Van inwerken is al heel lang geen sprake meer. Ik heb al veel meegemaakt en gedaan. Ik mail je apart hierover! Gisteren mijn theorie gehaald van de basiscursus echoscopie, heerlijk. Even niet meer studeren!

Nou Nicole het allerbeste en ik mail je nog!

• 08 Maart 2008 - 10:51

Rita:

Zo te lezen gaat het allemaal goed met je. Het avontuur in Gerlos lijkt al weer lang geleden. Wij zijn net in Walchsee geweest en je moet de groeten hebben van Sebastiaan. We hebben genoten op de Steinplatte. groetjes van allemaal

• 15 Maart 2008 - 12:48

Andries:

Zo te zien gaat het je goed af, houwen zo geniet er van.