Lang leve vrije dagen!!! :-) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Lang leve vrije dagen!!! :-) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Lang leve vrije dagen!!! :-)

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 Mei 2008 | Ierland, Dublin

Hello everybody!!!

Hier weer ff een berichtje van mij.. gezien de laatste alweer een maand oud is! Dat betekend dus ook dat ik weer ontzettend veel te vertellen heb.. :D

Donderdag 17 april ben ik samen met Annemieke & Jeroen naar Cork gevlogen vanaf Dublin! Annemieke en Jeroen waren de dag ervoor al in Dublin aangekomen.. maar ik moest nog een nachtje werken!
Dus na mijn nachtdienst nog ff voor 2 uurtjes mijn bed ingedoken, voordat ik de bus naar het vliegveld nam! Hier Annemieke en Jeroen ontmoet.. Na een nogal onstuimige vlucht kwamen we in Cork aan! Jeroen was onze reisleider voor het weekend.. want hij had werkelijk alles geregeld! Auto gehuurd.. hotels geboekt! Helemaal super!! (Nogmaals bedankt.. ;))
Na heel wat rondjes door de stad te hebben gereden.. hadden we eindelijk ons hotel gevonden! Helemaal top..
Snel het centrum ongelopen om daar de boel te verkennen.. Cork is een super leuke plaats!! Helaas hadden we niet genoeg tijd om alles te zien.. wel lekker uiteten geweest.En daarna maar snel mijn bedje ingedoken om mijn slaaptekort in te halen..

De volgende dag stond eerst Blarney Castle op het programma!! Het kasteel lag in een prachtige omgeving.. maar waar het eigenlijk om ging was 'the rock'! De legende gaat namelijk dat als je deze steen hebt gekust.. je 7 jaar leugens mag vertellen! DUS OPEPAST NU!!! haha.. Want alle 3 hebben we ff een intiem momentje met de steen gehad! Wat trouwens wel wat lef, lenigheid en hulp vergde.. zie foto!!
Hierna zijn we verder noordwest-waarts gereden.. om de Ring van Kerry te rijden!
Een van de vele toeristische trekpleisters hier! En werkelijk waar schitterend mooi!!! De omgeving verandere elke x.. Het eerst deel ging door Killarney National Park.. met veel mooie en vooral een erg groot meer! Een waterval.. Ook loopt een groot deel van de route langs de kust! Onderweg uiteraard schitterende uitzichtspunten!! En jaahhh.. heb 'm eindelijk gevonden! De leprauchon crossing!! ;)
Halverwege de route, in Waterville, hebben we overnacht..
Na een heerlijk ontbijt zijn we verder gereden. De middag zouden we weer terug vliegen naar Dublin.. Maar eerst zijn we nog in Kinsale geweest.. een erg leuk plaatsje onder Cork! De terugvlucht ging deze x gelukkig een stuk soepeler..
sÁvonds uiteraard ff een borrel gedronken in de plaatselijke pub in Drogheda. En zondag uiteraard sightseeing in Dublin! Die maandag moest ik helaas weer aan het werk en vlogen Annemieke en Jeroen weer terug naar NL!

Donderdag 24 april ben ik naar NL gevlogen.. Die vrijdag Inge verrast op haar 25e verjaardag! En die dag heerlijk doorgebracht met Inge & Maud! Wat wordt die kleine meid toch al groot.. :)
Vrijdagavond natuurlijk op stap met de meiden.. want het was natuurlijk Superbike weekend! Zaterdag dus maar weer.. En zondag ff een dagje gewerkt op het circuit! s'AVonds heerlijk uiteten geweest met de family!
Die maandag in Friesland geweest om te lunchen met een oud studiegenootje en lekker te shoppen met mijn mams!
Dinsdag richting Amsterdam gegaan! Om daar volgens traditie koninginnen8 te vieren en de dag erop de hele dag door Amsterdam heen te struinen en te feestuhhh!!
Donderdags weer terug naar het Noorden om vrijdag wat rustiger aan te doen..
Had mijn bezoekje aan NL ontzettend volgepland om zoveel mogelijk mensen te zien! En nog heb ik niet iedereen kunnen zien.. :( Niet getreurd! Over 4 weken ben ik er weer.. Herkansing dus!! :D
Mijn laatste weekend ben ik op zaterdag eerst met Marjoke in R'dam weesten shoppen! Daarna doorgereden naar 't eiland.. en lekker op het strand gehangen!
s'AVonds had ik met mijn ex-kamergenootje en collega van de skischool in Gerlos, Sabine afgesproken!
Samen zijn we naar Breda geweest.. Het was daar Jazzfestival dus volop feest! :) De volgende dag heerlijk gerelaxed op het strand..
5 mei stond het bevrijdingsfestival weer op het programma! Dat betekende dus s'middags eerst lekker hangen in het stadspark in Groningen en sávonds nog ff lekker gebounced op de beats van Ferry Corsten in Assen! Dinsdags thuis nog ff lekker genoten van het lekkere weer met Inge, Maud, Caro en mam. Want de 7e vloog ik alweer terug naar Dublin!
Eerst nog ff met een andere collega van de skischool, Lynn, geluncht in de Den Bosch.. En daarna was het echt weer tijd om NL te verlaten!

Ondertussen ben ik alweer druk aan het werk.. heb er net weer 3 nachtdiensten opzitten, dus probeer nu weer een beetje terug te komen in mijn normale dag- en nachtritme..

Lieve mensen!! Vond het geweldig om jullie allemaal weer te zien.. voor de mensen die ik niet gezien heb.. jullie ga ik in juni zien!! BELOOFD!!!

Liefs & dikke kuss voor iedereen!


  • 15 Mei 2008 - 20:23

    Matthijs:

    Ha, nieuws! Leuk Leuk, en Tot Juni!!

  • 15 Mei 2008 - 20:51

    Monique:

    Jammer dat ik ziek was bij de Superbike, hadden we lekker kunnen bijkletsen en werken samen.Ik ben met de TT al op vakantie in Italië dus dan zie ik je ook niet,JAMMER !!!

  • 16 Mei 2008 - 06:50

    Suus:

    Van die verhalen van jou sla je toch steil achterover??? Gelukkig dat ik je ook nog ff heb mogen meemaken, het was weer geweldig op de wallen!
    Je haar is trouwens superstoer!!!

    Dikke kus en tot snel

  • 16 Mei 2008 - 09:01

    Ils:

    He meis!

    Leuke verhalen weer. Volgende week hoop ik ook zoiets te gaan meemaken :-). Ik ga je nog ff bellen binnenkort, Niet tot juni maar tot volgende week! xxxx Ils

  • 17 Mei 2008 - 18:23

    Laura:

    he meis,

    leuk man je verhaal!! Heb ik je toch nog even gespiekt hahahaha in de garage bij de AH, he maar wel gezien!!!

    dikke kus

  • 22 Mei 2008 - 10:22

    Suusje:

    hey meis,

    zeker hele gave verhalen...nog 1 stage hopelijk en dan kom ik ook jou kant op:) volgen ann ben ik nog steeds van harte welkom dus komt helemaal goed...en dan gaan we zeker ook wel ff meeten:) maar ik vind het erg leuk om te hore dat je het zo naar je zin hebt daar...op het werk ook allemaal nog leuk?

    kus suusje

  • 24 Mei 2008 - 15:42

    Mirt:

    He nic
    Is er iets met je telefoon gebeurd? of vergeten? Probeer je iig te bereiken maar lukt me niet:S Heb mn rooster... ben deze maandag en dinsdag vrij... nog ergens 2 dagen en dan het weekend voor ik wegga. Tijd vliegt! begint nu een beetje eng te worden, straks geen Ierland meer :S maar balen dat ik je nu niet kan berijken nu je in Dublin zit! Ga t straks nog een keer voor de laatste keer proberen ;)
    Liefs

  • 03 Juni 2008 - 20:23

    Laura:

    He meis! Eindelijk zijn onze tickets naar Ierland ook geboekt! Super veel zin in! Helaas ben ik er niet als je in Nl bent, maar zit ik met mijn kont in de zon of ben ik fanatiek aan het reizen!
    Have fun! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 91197

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: