Ireland & The UK!!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Ireland & The UK!!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Ireland & The UK!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Juli 2008 | Ierland, Drogheda

Hier weer ff een teken van leven vanaf mijn mooie eilandje.. Ierland! :-) Waar ik ondertussen alweer ruim 6 maanden verblijf..
en waar ik het nog steeds erg naar mijn zin heb! Kom voorlopig dus ook nog niet definitief naar huis..!
Ben alweer druk met plannen voor 2009.. als mijn jaar Ierland erop zit.. Maar daarover een andere x meer.. ;)

In juni ben ik veel in NL geweest..
allemaal leuke dingen gedaan en weer heeeel veeeeel familie & vrienden gezien! Volop genoten dus... :D
Maar ook sinds mijn terugkomst in Ierland heb ik niet stilgezeten..
Uiteraard heb ik ook gewerkt... voor dat ik vragen ga krijgen.. of ik nog wel eens werk.. JA, ik werk nog steeds fulltime.. oftewel 39 uur!

Vorig weekend had ik weer visite uit NL! Erg gezellig.. Daan & Jolmer waren hier! Omdat ik die donderdag en vrijdag gewoon moest werken, waren hun toen in Dublin.. Maar vrijdagavond waren ze richting Dropgheda gekomen.. Die zaterdag zijn we maar weer eens wat aan sightseeing gaan doen.. naar de Wicklow Mountains.. een erg mooi gebied onder Dublin! Veel Dubliners brengen hier hun vrije tijd en vakantiedagen door.. Schitterende meren, bergen.. Lekker buiten zitten lunchen in het zonnetje.. en s' avonds heerlijk uiteten geweest in Dublin! Zondag aan het eind van de middag vlogen ze helaas weer terug!

Die maandag is een van mijn huisgenootjes vertrokken.. zij had een baan in Schotland gevonden en is dus terug gegaan.. :( Maar niet getreurd! Want in oktober vlieg ik naar Schotland om Gill daar op te zoeken.. lekker een lang weekend Edinburgh duss... :) & waarschijnlijk binnenkort ook weer een nieuw schots huisgenootje..
Die maandag ben ik dus meteen verhuisd van kamer! Heb nu de mooiste en grootste slaapkamer van het huis met eigen badkamer! Erg fijn! Na een drukke dag schoonmaken en verhuizen moest ik maandag de nachtdienst in voor 4 dagen..
Vrijdagochtend om 8 uur kwam ik de nachtdienst uit.. snel naar huis om te douchen en te ontbijten.. de laatste spulletjes pakken & daarna op naar het vliegveld! Ben de afgelopen 5 dagen namelijk in Engeland geweest! Was helemaal GEWELDIG!! :D
Vrijdagmiddag eerst ff lekker door Hydepark gewandeld.. vervolgens weesten shoppen in de bekende winkelstraten.. s'avonds richting Picadilly gegaan.. waar ik last minute besloten had om naar een musical te gaan! De beste beslissing ever... Dirty Dancing was werkelijk Geweldig!! Genieten... :D
Inmiddels was het al 23.00 sávonds en was ik al ruim 28 uur wakker.. tijd dus om een hostel op te zoeken.. Daar heeeeeeeeeeeerlijk geslapen!
Zaterdagmorgen eerst naar Harrods gegaan.. mijn ogen uitgekeken daar! & uiteraard kon ik het niet laten om daar ook iets ontzettends moois te kopen!!!!!! :D Vervolgens naar Nothing Hill.. lekker rondgestruind op Portobello Market.. Daarna naar het station.. want daar kwamen om 15.00 pap, mam, Alex en mijn oom & tante aan. Vervolgens met z'n allen richting Hotel.. en daarna lekker uiteten geweest. Na het eten nog ff naar de Tower Bridge geweest.. en langs de Thames gewandeld.
Zondags eerst naar de Big Ben geweest.. en in de London Eye geweest!! Met een schitterend uitzicht over Londen!

Daarna met de trein richting Norwich.. Waar we de afgelopen 2 nachten hebben doorgebracht! Zondagavond hadden we namelijk een feest van mijn tante in Dunston Hall.. een geweldig mooi landhuis.. waar de Dire Fakes optraden! Een erg gezellig avond.. waar de drank rijkelijk vloeide... zoals overal in the UK!! ;) hahaha..
Maandagochtend na een stevig ontbijt voelde iedereen zich weer prima! Dus tijd voor sightseeing in Norwich..
In de middeleeuwen was Norwich de 2e grootste stad van Engeland na Londen!
Dus er was genoeg te zien en te beleven daar.. Er was een tijd dat men daar zoveel pubs en kerken had.. dat je elke dag van het jaar in een andere pub kon gaan drinken en je elke zondag in een andere kerk kon gaan biechten! Om maar ff een voorbeeld te geven.. s'morgens dus eerst door de stad heen gelopen.. s'middags gezellig met de hele family aan t water gelunchd..
s'middags de kathedraal en het kasteel bezocht.. en sávonds uiteraard weer uiteten met de family!
Vanmorgen met de trein van Norwich weer terug gegaan richting London!
Waar ik teruggevlogen ben naar Dublin, na die geweldige dagen!
Pap, mam, Alex en mijn oom & tante zijn met de Eurostar weer terug gegaan naar NL! Mijn andere oom en tante zijn met de auto naar Ierland gegaan en die zie ik vrijdag.. want mijn ouders vliegen dan hierhee voor 2 weken! Weer een kleine familiereunie duss...
Daarover meer in de volgende blog...
Ik zal nu eens ff gaan kijken of ik wat foto's kan uploaden...

Hele dikke kuss voor allemaal!!!!!!!!

  • 30 Juli 2008 - 06:49

    Anita & Johan:

    He, Nicole,
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je naast je harde werken nog tijd hebt om leuke dingen te doen. Succes met het werk en veel plezier tijdens de komende familiereünie!!!

    Dikke kus, Anita & Johan.

  • 30 Juli 2008 - 07:32

    Anny De Fijter:

    Hoy Nicole,
    Goed te lezen dat jij het ook super naar je zin hebt gehad. Wij hebben ook echt genoten van ons uitstapje. Nogmaals bedankt voor de begeleiding. Heel veel groetjes. Diike kus tante Anny en ome Kees

  • 30 Juli 2008 - 08:44

    Je Pa, Ma En Broer:

    Ja, het was reuze gezellig, we zien je vrijdag, Liefs uit Assen

  • 30 Juli 2008 - 09:06

    Elwin:

    Goed zo Nic, lekker genieten van het leven!

    Doe ik ook, alleen dan in het zuiden van europa ;) In oktober ga ik weer eens terug naar NL, word weer tijd.. Laatste keer was nu in feb.

    Maar ben nu wel benieuwd hoor naar jouw plannen voor het komende jaar ;)

    Groetjes!

    Elwin!

  • 30 Juli 2008 - 16:41

    Suus:

    Oh oh oh, houdt het nou nooit eens op? :P
    Al dat gereis van jou!
    Nee lekker hoor, klinkt weer helemaal leuk, geniet ervan en groetjes aan je andere huisgenootje!

    Dikke kus

  • 31 Juli 2008 - 12:07

    Wieke Sijtsema:

    Lieve Nicole,even genoten van je verslag en de foto's van londen enz.Een heel gezellige tijd straks weer met je ouders,maar we hopen dat ze wel weer terug wilen!groeten en liefs de buren in assen

  • 31 Juli 2008 - 13:08

    Sarah:

    Hoi Nicole!
    Ongelooflijk dat jij tijd hebt om naast het harde werken nog zoveel sightseeing te doen. Echt geweldig..ben jaloers! Ik werk hier alleen maar in het saaie zuiden van ons eigen kikkerland (waar het dan vandaag voor de verandering 32 graden is!)

    Succes met alles!
    Groetjes, Sarah

  • 07 Augustus 2008 - 13:53

    Erica:

    Hoi Nicole,

    Zeg wat heb je nu bij Harrods gekocht? Leuk he Londen!! Die plaatsen die je noemt daar ben ik in 1978 geweest. Ik ben dus echt oud! Geniet en werk ze verder. Ik ben overigens benieuwd naar je plannen voor 2009!

    Heel veel groetjes,

    Erica

  • 20 September 2008 - 13:31

    Matthijs:

    Zo hey, de hele bende op bezoek gehad, zelfs Alex! Dat had je ff niet verwacht denk ik. Spreek je snel op de mail!

    liefs, Matthijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 91202

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: