Summer @ Ireland!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Summer @ Ireland!! - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Summer @ Ireland!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Augustus 2008 | Ierland, Drogheda

Hier weer ff een update van de afgelopen maand! Weer een heleboel beleefd.. dus ook weer een hoop te vertellen! :D

Vrijdag 1 augustus kwamen zowel mijn vader en moeder.. als mijn oom en tante naar Ierland! Die avond dus meteen gezellig uiteten geweest. De volgende dag was het mijn ooms verjaardag.. en zijn we naar een leuk plaatsje aan de kust geweest.. niet zover bij mij vandaan.. Lekker langs de kust gewandeld.. een drankje gedaan. En natuurlijk s'avonds weer uiteten om ome Johan zijn verjaardag te vieren!!
Die zondag stond een dagje Belfast op de agenda.. deze x de hop-on-hop-off tour gedaan! Was al wel een aantal x in Belfast geweest.. maar had deze tour daar nog nooit gedaan! Dus nu heb ik heel Dublin gezien.. :)
Shankhill blijft een indrukwekkende wijk.. nu ook Falls gezien.. de andere wijk (waar de muur tussen loopt). Natuurlijk ook ff een drankje gedaan in een van de mooiste pubs van Belfast.. Daarna moesten we natuurlijk nog ergens een hapje eten. En na het eten begon ons Noord-Ierse avontuur.. Niemand had er bij stilgestaan dat de auto in de parkeergarage stond en dat ie op een bepaalde tijd zou sluiten.. Dus ik vroeg op een gegeven moment tijdens het eten.. weet iemand tot hoe laat de parkeergarage open is..?? En toen zij mijn moeder dus.. mm, ik denk dat ik iets van 19.00 uur zag staan en het was toen ongeveer al 21.00!! Daarna dus maar snel betaald en naar de parkeergarage gelopen.. alles was gesloten en er stond nog maar 1 auto en dat was de onze!!! :(
We zijn om het hele gebouw heen gelopen.. uiteindelijk aan de achterkant was er ergens een intercom.. En we dachten wie niet waagt, wie niet wint.. en gelukkig reageerde er iemand en verscheen er 10 min later iemand die voor ons de parkeergarage kon openen. Dat scheelde ons dus een erg dure taxirit of een hotelovernachting! Volgende x checken wij dus zeker tot hoe laat de parkeergarage open is.. haha!!

s'Maandags zijn pap, mam, ome Johan e& Ingrid naar Galway gereden.. Ik heb toen de hele week nachtdienst gedraaid! De meeste drukke week ever!! Wij hadden op de zwangeren afdeling meer kraamvrouwen dan zwangeren en waren zelfs vrouwen op de verloskamer die al bevallen waren en moesten wachten op een bed op de afdeling.. (gezien niemand hier direct na de bevalling naar huis gaat, omdat ze hier geen kraamhulp kennen!!)

Maandagochtend kwam ik de nachtdienst uit.. gedoucht en gegeten en toen met pap en mam aan onze tour door Ierland begonnen. Omdat pap en mam in de voorgaande week het meeste van het westen en zuiden hadden gezien, zijn we richting het noorden gereden.. een heel eind langs de kust.. schitterend!! Bij het eten viel ik zoongeveer in slaap.. omdat ik ondertussen al meer dan 24 uur wakker was! Gelukkig sliepen we in een hele mooie B&B direct aan zee.. met seaview!! :D
Volgende dag hebben we de Giant's Causeway gereden.. persoonlijk vind ik dat het mooiste deel van Noord Ierland! s'Avonds weer in een B&B geslapen bij hele lieve mensen! Ieren zijn echt ongelofelijk vriendelijk... :) OOk die dag weer heel wat gereden en hele mooie plekjes gezien! Ik zal zo wel wat mooie foto's online zetten..!!
Het weer was zeer wisselend, maar dat maakte de week niet minder leuk of minder gezellig! We zijn op het meest Noordelijke punt van Ierland geweest.. We wilden ook nog graag naar de hoogste zeekliffen van Europa.. maar die dag was het regenachtig en dus gevaarlijk om daar heen te gaan! Die bewaar ik dus voor een volgende trip! Wel weer andere mooie plekjes gezien in het noord-westen van Ierland!!
Donderdagavond hebben we weer bij mij thuis geslapen.. Vrijdags zijn we naar Howth geweest.. hier waren mam en ik al geweest.. maar pap nog nie! Hier hebben visjes gevoerd aan zeeleeuwen! Daarna door naar Dublin! Daar hadden we die avond met een oud-collega van Dublin afgesproken.. Lekker uiteten geweest en daarna in een erg mooi hotel in Dublin geslapen.. Die dag vlogen pap en mam weer naar huis!

Ik heb toen een lekker relaxed weekendje gehouden.. Want die week had ik weer een hele week nachtdienst! Gelukkig was het nu niet zo druk als de laatste x..
Dat was ook meteen mijn laatste week op de zwangerenafdeling.. En deze week ben ik lekker vrij!

Deze week waren Ineke & Ineke in Ierland! Ineke is een van de verloskundigen waar ik in mijn laatste jaar stage heb gelopen. Woensdag heb ik hun ontmoet in Dublin.. wa sightseeing gedaan! Natuurlijk de pub ingeweest.. uiteten en s'avonds nog ff Temple Bar ingeweest!
Gister hadden we ook weer afgesproken.. Toen zijn we naar een van de top toerristische attracties van Ierland geweest.. nog geen 10 km van waar ik woon! Het zijn een soort van graftombes.. nog ouder dan de pyramides in Egypte of Stonehenge in Engeland! Erg indrukwekkend dus!!
Na een lekkere lunch ook nog ff de hoogste en mooiste kruizen van Ierland bezocht. De Ineke's zetten hun tour in Ierland nu voort..
En ik ga lekker van mijn vrije weekend genieten! Maandag begin ik dan eindelijk op de verloskamers..!! :D

Dus daarover de volgende x meer!! Liefs..

  • 29 Augustus 2008 - 19:42

    Erica:

    Heel veel succes op de verloskamers!!!

  • 29 Augustus 2008 - 19:51

    Mam Uit Assen:

    knap als je een tour door belfast doet dat je dan heel dublin gezien hebt! EN EEN OUD/COLLEGA VAN PAPA VAN DE NAM DIE NU IN DUBLIN WOONT, je bent wel duidelijk aan je rustig weekendje toe.
    Verder en heel leuk verslag en foto,s. Dank je wel en veel succes op de verloskamers.
    Liefs uit Assen.

  • 29 Augustus 2008 - 19:56

    Nic:

    ooooppss... haha!!

  • 29 Augustus 2008 - 20:00

    Ingeborg:

    Hey meis,

    Wat een avonturen heb je weer beleefd!
    Hier druk met de afwerking van het huis. En met onze kleine Maud gaat het ook heel goed.

    Liefs en een dikke kus

  • 29 Augustus 2008 - 22:16

    Marianne:

    Klinkt erg goed allemaal!! Leuk hoor! Succes op de verloskamers!

  • 30 Augustus 2008 - 07:55

    Anita En Johan:

    Bedankt weer voor je update!
    Genieten altijd erg van je verhalen en foto's.
    Ook deze keer weer meegenoten, wat een prachtig land en landschappen. Leuk dat je zo geniet van alles en iedereen laat meedelen.
    Groetjes en dikke kus van ons.

  • 31 Augustus 2008 - 10:52

    Suus:

    Wat een opgeruimde kamer zeg haha! Weer ontzettend leuke verhalen en vond het leuk ff met je te spreken over msn!

    Ik zie je snel!

    Dikke kus

  • 02 September 2008 - 13:04

    Ilse:

    He meis,

    Wat leuk dat je nog een keer een stukje noord-ierland hebt gezien! Leuke foto's ook weer. ik zie dat er nog wel meer plekjes zijn die we toen gemist hebben ;-) Heb je nog een keer over de rope-bridge gelopen?

    Dikke kus Ils

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 91188

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: