IERLAND - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu IERLAND - Reisverslag uit Drogheda, Ierland van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

IERLAND

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 Januari 2008 | Ierland, Drogheda

Allereerst super hoe jullie allemaal meeleven.. echt heeeeeeel erg leuk!!! :D

Ik zal even kort verslag doen van de afgelopen 48 uur..
Na een zeer lange en vermoeiende vlucht.. ;) Amper 1,5 uur vliegen.. ben ik gister aangekomen in Dublin.
Hier werd ik op het vliegveld opgewacht door Ann (mijn contactpersoon van Profco). We moesten nog een uurtje wachten, want er zouden nog twee mensen aankomen. Vervolgens zijn we naar Drogheda gereden, amper een half uurtje van het vliegveld vandaan. Hier werden Kirsteen en ik meteen afgezet bij onze Bed & Breakfast. Kirsteen is een Schots meisje, net als ik verloskundige, en samen beginnen wij hier aan ons orientatieprogramma as maandag. Ook delen we gezellig een kamer in de B&B.
De andere vrouw die met ons meereed vanaf het vliegveld is een verpleegkundige die in Dublin gaat werken.
Gistermiddag is Ann ook meteen met ons meegegaan om ons te registreren hier.
Gisteravond zijn Kirsteen en ik bij 3 ander Schotse meiden op bezoek geweest die hier al sinds november zitten.
Zij konden ons dus al een hoop vertellen.. en samen hebben we lekker gegeten! :-)
Vandaag werden we weer opgehaald door iemand, Kitty.. zij is onze contactpersoon hier in Drogehda. Met haar zijn we naar de bank gegaan om een rekening te openen. Daarna kregen we een telefoonnummer van Karen.. iemand van het ziekenhuis. Haar hebben we gebeld en vanmiddag hebben we haar ontmoet in het ziekenhuis. We kregen meteen een rondleiding.. het ziet er allemaal niet zo modern uit als bij ons. Maar de mensen zijn allemaal supervriendelijk!!!!!! We voelden ons dus meteen erg welkom!
s'Middags waren we lekker vrij en zijn we dus maar meteen het centrum ingedoken om daar eens rond te kijken..
Morgen gaan we naar Dublin om onze uniformen te kopen.. en natuurlijk ff rond te kijken. Zondag wordt een relaxed dagje.. geestelijke voorbereiding op.
En maandag worden we om 9 uur verwacht en dan krijgen we eerst 3 dagen orientatie buiten het ziekenhuis..

Ben dus erg benieuwd!!! Tot nu toe is alles in ieder geval super geregeld. Iedereen is erg vriendelijk en behulpzaam en overal zijn we welkom!
De Bed & Breakfast waar we zitten is maar 10 min lopen van het ziekenhuis vandaan en 20 minuutjes van het centrum..
PERFECT duss..

Ik ga jullie op de hoogte houden!!!
Mijn Ierse telefoon nr is trouwens..
+353 87 6955582

(vergeet niet 0900 1517 eerst te bellen, dan is het namelijk de helft goedkoper..)
En voor de mensen die langs willen komen.. mijn rooster weet ik ongeveer 3 weken vantevoren, maar ik kan voorkeuren opgeven wanneer ik wil werken. Ik heb een 39 uren contract, maar je draait hier vaak diensten van 12 uur.. Dat betekend dus idd dat ik minstens 3 dagen per week vrij ben.. :-)


Liefs & dikke kuss vanuit Ierland!!

  • 11 Januari 2008 - 18:23

    Matthijs:

    Leuk om te horen dat je er gelijk een goed gevoel over hebt!! Dan kan het al niet anders of het wordt erug gezellig daar! Veel plezier en houd ons op de hoogte!

    liefs, Matthijs

  • 11 Januari 2008 - 19:53

    Evert:

    heel veel succes en veel plezier vooral

  • 11 Januari 2008 - 21:54

    Cori:

    leuk leuk dat je ons direct weer o de hoogte hebt gebracht :D super!! fijn weekend en tot mails!!
    Liefs Cori

  • 12 Januari 2008 - 08:20

    Erica:

    Hoi Nicole,

    Het klinkt allemaal weer geweldig. Jij maakt toch wat mee. Ik blijf je volgen! Aanstaande dinsdag ga ik klinisch beginnen. Je hoort ook van mijn avonturen!!

    SUCCES ERICA

  • 12 Januari 2008 - 08:40

    Evelien:

    Hoi Nicole,

    Leuk te horen dat het allemaal goed lijkt daar!
    Het is erg herkenbaar, ha ha!
    Suces maandag!

    Groetjes, Evelien


  • 12 Januari 2008 - 09:14

    Laura:

    Klinkt weer erg goed!!! Nou geniet morgen nog even van je vrije dagje en dan heeeeel veeeeel succes maandag!
    Dikke kus

  • 12 Januari 2008 - 12:12

    Beatrijs:

    Dat klinkt allemaal super! Mooi dat iedereen behulpzaam is en vriendelijk! Dat scheelt een hoop gedoe! Heel veel succes met je eerste dagen daar! Zet m op! Liefs Beatrijs x

  • 12 Januari 2008 - 13:10

    Lynn:

    Hey Nicole

    Ik ga je zo even een smsje sturen, dan weet jij genoeg he ;)! Hier is het nog steeds super!! Het sneeuwt gelukkig weer en hopelijk volgende week weer leuke mensen!!

    Wie weet yie ik je wel in Dublin!!

    xxlynnxx

  • 12 Januari 2008 - 15:40

    Astrid:

    Hoi Nicole,
    Leuk om zo met je mee te kunnen leven.Ik ben wel een beetje jaloers maar ja ik gun het je van harte, ik heb ook mijn tijd gehad en er volop van genoten. Je hebt groot gelijk dat je dit avontuur bent aangegaan ergens je vast gaan pinnen kan altijd, geniet er maar lekker van , daar leer je heel veel van op elk gebied groetjes en sterkte de 1e dag, veel liefs.

  • 12 Januari 2008 - 16:14

    Jaits:

    Wauw, het klinkt nu al goed... dat wordt een supertijd voor je! Geniet van alles!

    Liefs,

  • 12 Januari 2008 - 16:52

    Paultje:

    hoi m'n nicht uit maastricht
    tjonge, tjonge, mazzelkont, val je met je neus in de boter. is alles weer goed geregeld.
    wat tof dat alles naar wens verloopt.ben benieuwd of je er ook van die ouwe engelse ziekenhuistoestanden tegen komt.is hier 'n tijdje op tv geweest.
    volg je side met veel plezier.
    tot lezens
    paultje

  • 12 Januari 2008 - 17:27

    Ineke Engelen:

    Heej Nicole
    Zo leuk om al je ervaringen te lezen! Ben heel benieuwd hoe het er daar allemaal aan toe gaat! Veel (werk)plezier daar!
    Groetjes Ineke

  • 13 Januari 2008 - 13:27

    Anny De Fijter:

    Hoi Nicole,
    Je ouders waren gisteren nog even op bezoek voor mijn verjaardag en brachten een hele mooie door jou gemaakte armband mee. De kleueren zijn perfekt bij de ketting. Hij is misschien een tikje aan de grote kant maar voorlopig kan ik hem zo dragen en dan zien we wel een keertje of je er eventueel een kraal tussen uithaalt. Bedankt in ieder geval, ik vind hem super. Heel veel groetjes van ome Kees en mij en succes morgen.

  • 13 Januari 2008 - 13:59

    Wieke Sijtsema:

    Wat leuk zo snel al iets van je te lezen en ik denk dat de mensen overal wel vriendelijk zijn als je zo hartelijk tegemoet komt als jij altijd doet.Morgen succes met de rondleiding en straks je werk,maar het komt vast wel goed.je Assense buurvrouw

  • 13 Januari 2008 - 19:21

    Tantonny:

    wat leuk om je verslag te lezen, soms zou men nog jong willen zijn.
    hartelijke groet

  • 14 Januari 2008 - 21:06

    Harriet Munneke:

    Geweldig dat je nu eindelijk op bestemming bent. We hopen dat je een ontzettend leuke tijd gaat hebben. Veel succes!!!
    Groetjes Harriet

  • 14 Januari 2008 - 23:50

    Mirte:

    Heej Nina!
    Ik ben een dagje later aangekomen in Dublin als jij, ik ken hier nog vrijwel niemand en ik ga hier 5 maanden wonen! Heb je zin om een keertje een biertje oid te drinken in temple bar?
    mijn mail is mirliss@hotmail.com
    succes met je nieuwe baan!
    xxx Mirt

  • 16 Januari 2008 - 17:53

    Ingeborg:

    Hey meis,

    Nou het zou wel een leuk jaar worden! Bijven de andere meiden ook nog een jaar?
    Ben benieuwd hoe je eerste werkdagen zijn bevallen.
    Liesf ing

  • 19 Januari 2008 - 23:49

    Paultje:

    hoi nicole
    al lekker gewerkt, of is het nog 'n beetje inwerken?
    zijn je ouders al gearriveerd?
    nog even, dan ben je weer 'n tijdje ouder.
    op je verjaardag ligt deze side eruit, dus stuur ik ff 'n gewoon mailtje.
    werk ze en genieten van alle nieuwe indrukken. groetjes
    paula

  • 22 Januari 2008 - 19:40

    Fokko En Marianne:

    Lieve Nicole, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heel byzonder ver weg.
    Hebben veel aan je gedacht. Mailen niet zo vaak,omdat wij dat nooit zoveel doen en druk zijn met onze verbouwing. Straks weet jij ook niet wat je ziet ( hopen wij )Dat wordt vanaf nu relax tellen elk jaar !!! Heel veel jaren erbij en heel veel plezier met je vrienden.Horen nog wel van je.Een hele dikke vette kus en heel veel liefs van ons hier uit Hattem. Doei, doei, Fokko en Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 91196

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: