Outback Jack!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Outback Jack!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Outback Jack!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 April 2010 | Australië, Perth

G'day!!! Met nog maar 5 dagen te gaan op onze trip.. is dit alweer het laatste bericht vanuit Australie.. :( Time really flies when ur having fun!! Kan niet geloven dat er al bijna 6 maanden voorbij zijn, sinds mijn vertrek uit NL op 24 oktober.. Maar goed, ik zal jullie nog ff vertellen over onze avonturen op de Heaven 11 tour die we met Adventure Tours Australie hebben gedaan.. :D We begonnen onze 11-daagse trip in Alice Springs en eindigden 11 dagen later in Darwin.
Zoals altijd starten de tours erg vroeg, dus om 6 uur werden we al opgehaald! Via een dromedarisfarm.. wat ze hier een kamelenfarm noemen.. zijn we naar ons kamp gereden voor lunch. Vlak daarvoor hadden we al een eerste blik kunnen werpen op de beroemde Ayers Rock, ook wel Uluru genoemd. Na de lunch zijn we eerst naar de Olga's gereden (ook wel bekend als Kata Tjuta), waar we een korte wandeling hebben gemaakt. Dit ivm de warmte, boven de 36C worden de lange wandelingen gesloten, ivm uitdroging en dat soort dingen. Daarna kwam wat voor velen het hoogtepunt van de tour was.. Sunset @ Uluru.. Het was idd een schitterend gezicht, genietend met een glaasje champagne en wat snacks bij Ayers Rock.. alleen een beetje jammer van de vele bussen en alle andere honderden mensen die ook van dit moment willen genieten. Na de zonsondergang gingen we terug naar ons kamp.. waar op de BBQ kameel & kangeroe werd klaargemaakt. Die nacht hebben we in een swag, onder de Australische sterrenhemel geslapen.
Dag 2 van de tour moesten we helemaal vroeg opstaan.. want deze x gingen we sunrise @ Uluru bekijken. Ook weer erg indrukwekkend. Vervolgens hebben we een wandeling van bijna 10 km rondom Uluru gemaakt. Vanwege de wind, was de wandeling naar de top gesloten, maar de aboriginals vragen ook of je huin heilige rots niet wilt beklimmen. Het is trouwens ook niet erg ongevaarlijk, er zijn al meer dan 30 mensen gestorven op hun klim naar d etop. Wij hebben dus genoten van onze wandeling rondom Uluru. Daarna nog even rondgekeken in het visitor centre, voordat we na onze lunch door zijn gereden naar Kings Canyon.
Hier sliepen we weer op een erg mooie plek.. voor het eten konden we nog ff het zwembad induiken. Daarna werd er lekker voor ons gekookt.. en hadden we na het eten nog wat live gitaar en didgeridoo muziek! Voordat we weer in onze swag kropen voor de laatste x..
Dag 3 mochten we een beetje uitslapen.. voor 8 uur stonden we al onderaan Kings Canyon, waar we een schitterende wandeling hebben gemaakt en onze gids ons veel over de omgeving en de aboriginals had verteld. Halverwege de wandeling konden we een verfrissende duik nemen in de waterhole in de Garden of Eden. The Red Centre of Australia is echt helemaal geweldig!!! Alleen hebben ze in de zomer erg veel vliegen, die erg vervelend zijn, omdat ze constant op je gezicht gaan zitten en rondom je oren vliegen.. dus zagen wij er enorm charmant uit met onze vliegennetjes op ons hoofd! :D Die middag zijn we nog naar Gosse Bluf geweest, een 140 miljoen jaar oude krater.. erg indrukwekkend door zijn enorme afmetingen. Die avond sliepen we in het kamp in Glen Helen.. eerst met z'n allen gezellig een drankje gedaan! Daarna weer een duik genomen in de waterhole.. heerlijk gegeten en daarna met z'n allen rondom het kampvuur gezeten. Waar we een slang vastgehouden hebben.. jaaahh, je leest het goed. Een van de jongens bij ons in d egroep, is geobserdeerd door slangen.. en werkt in de UK ook in een reptielencentre. Hij duikt dus regelmatig de bush in op zoek naar slangen... dus die avond ging hij samen met onze gids op pad en kwam hij terug met Lola.. (zie foto).
Dag 4 was ook weer een supergave dag, die we de hele dag in de West MacDonald Ranges hebben doorgebracht. s;Morgens begonnen we weer met een schitterende wandeling, waarbij ik voorop liep en uiteraard weer vlak voor mijn neus een slang het pad over meost steken! aaaahhhhhhhh... De rest van de de dag bestond eigenlijk uit verschillende waterholes en gorges bezoeken.. schitterend!
Die avond kwamen we weer terug aan in Alice.. en zijn we met de groep gezellig uiteten geweest.
Dag 5 was een vrije dag in Alice. dus zijn Suus en ik op bezoek geweest bij het Flying Doctors Centre.. erg interessant. Er was die dag ook een gratis concert in Alice.. waar we eigenlijk de rest van de dag zijn geweest.. wat erg gaaf was!
Dag 6 t/m 8 hebben we veel in de bus gezeten.. We zijn dan ook van Alice helemaal naar Darwin gereisd.. wat ongeveer 7000 km is! Hoogtepunten van die trip waren;
- Devils Marbles.. rotsformaties in the middle of nowhere
- zwemmen in een thermal pool en omring worden door duizenden vleermuizen
- lunchen @ Daly Waters, de oudtse pub in NT
- onze wandeling in Katherine Gorge
- en natuurlijk niet te vergeten onze helikopter vlucht daar! :D Deze x gingen we samen in de helikopter om deze schitterende gorge eens van bovenaf te bekijken. (bedankt Klaas & Loes voor ons verjaardagskado..)

Onze laatste 3 dagen zijn we naar kakadu en Litchfield National Park gegaan..
Dag 9 was toch ook wel een van de hoogtepunten van de tour.. na ons vertrek uit Darwin kregen we een cul, cul.. een origineel welkom van een aborginal tot zijn land.. waarna we geintroduceerd werden tot de lokale aborginal cultuur. o.a. lokale dans en zang, speerwerpen en vlechten.. Erg leuk! Daarna zijn we op een boot gestapt en hebben we the jumping crocodile cruise gegaan. Erg gaaf!! We hebben een stuk of 5 krokodillen van erg dichtbij mogen zien!
Dag 10 hebben we een schitterend wandeling gemaakt naar aboriginal rockart. En weer heerlijk gezwommen bij een waterval.
Onze laatste dag hebben we doorgebracht in Litchfield. EIgenlijk was dit een lekker relaxdagje.. met een beetje wandelen en zwemmen bij 2 verschillende watervallen. Een heerlijke afsluiter van een schitterende tour dus!
Zoals altijd, zijn we die avond weer lekker uiteten geweest met de groep, als afsluiting van de tour.
Suus en ik hebben onszelf in Darwin lekker in een hotel ingecheckt.. (bedankt pap & mam, nog zo'n geweldig verjaardagskado!) In Darwin hebben we eigenlijk niet heel veel gedaan, we waren er ook maar 1,5 dag. Dus hebben we wat rondgekeken, souveniets ingeslagen en vooral genoten van ons hotel!! :D

1e paasdag zijn we naar Perth gevlogen, waar we nu zijn.. onze laatste 5 dagen Australie! Suus heeft hier een vriendinnetje wonen die ons van het vliegveld heeft opgehaald. Met haar zijn we uiteten geweest. 2e paasdag waren gewoon alle winkels open hier.. dus hebben we eigenlijk vooral in het centrum rondgekeken. Gisteren zijn we naar Fremantle gegaan.. een hele leuke suburb bij Perth. Zometeen gaan we nog ff lekker naar het strand om aan ons kleurtje te werken.. voordat we over een week alweer op Schiphol staan!! Dus tot snel allemaal... Liefs van ons... & dikke kuss

• 07 April 2010 - 04:32

Frank:

Mooi verslag weer hoor en wat een avonturen! Ik wilde je nog bellen vandaag, maar heb helaas je nummer (niet meer) door omstandigheden... Misschien dat je je nummer nog naar mijn nummer kunt sturen, zodat ik je even een belletje kan doen. Geniet er nog maar even van de laatste dagen en we zien elkaar weer thuis:)

xxx Frank

• 07 April 2010 - 07:08

Anny De Fijter:

Wat een verhaal weer, echt weer genoten van alles. Nog even en je bent weer thuis. Pas goed op jezelf en geniet nog van je allerlaatste dagen.
    Groetjes tante Anny

• 07 April 2010 - 08:25

Joanne:

Meis!! Wat een heerlijk verhaal weer en wat een gek idee dat je straks weer in dit kleine landje komt! Gelukkig is de lente nu ook echt begonnen en heb ik nu al zin om samen op een terrasje te zitten in Amsterdam, strandtent in Boemendaal, of...gewoon good old Assen:) Goede terugsreis en hopelijk tot snel! Dikke knuffel

• 07 April 2010 - 13:17

Mam:

Volgens mij zien jullie wel erg bruin!!!!!
    Je rug is ook weer helemaal oke zo te zien!!!!!!!
    Geniet nog lekker in Hong Kong en tot dinsdag.
    Kussssssssss

• 07 April 2010 - 15:08

Anita & Johan:

Hoi Nicole,
    heel erg leuk om alweer je laatste verslag van deze reis te lezen, het moet toch een hele ervaring zijn om midden in het land rondom het bekendste stukje Australie te lopen. Geniet deze dagen nog extra, maar je komt in een leuke tijd terug: de lente. Goede reis terug alvast en we hopen je snel te zien.
    Groeten en een dikke kus, Anita en Johan.

• 07 April 2010 - 17:44

W.R.Sijtsema:

Wat een verhalen enbelevenissen,geweldig dat jullie dit allemaal mogen meemaken.Nog een fijne week en dan tot ziens in assen?,liefs buurvrouw wieke

• 07 April 2010 - 18:32

Tonny Gerritsen Brum:

Hallo meisjes,
    met veel genoegen de reisverslagen gelezen.
    Wat zal Holland klein zijn als je weer thuis komt. Val je dan in n gat? En hoe gaat t leven dan verder. Al n positie in Holland?
    Goed weer thuis te komen
    Groet van Tonny

• 09 April 2010 - 18:25

Harry En Jolanda:

Hoi Suzan en Nicole,
    We hebben julle reisverslagen gevolgd en alle prachtige foto's gezien. Dat wordt weer wennen hoor in Nederland na al jullie belevenissen!!! Een hele goede terugreis gewenst en tot gauw!! (misschien komen we jullie nog tegen op Schiphol dinsdag, gaan dagen naar Bacelona. Wie weet...... groetjes van ons

• 13 April 2010 - 10:13

Rita:

Nou Nicole, deze reis zit er op! Wat een avonturen heb je beleefd.
    Je volgende reis is al weer gepland! Tot gauw, dikke kus xxxx