Flying Doctors.. :-) - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Flying Doctors.. :-) - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Flying Doctors.. :-)

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 Maart 2010 | Australië, Bundaberg

Hi allemaal!!! Sydney lijkt alweer zoooooooooooooooooo lang geleden. hebben ondertussen ook weer een heleboel beleefd.. deze x helaas naast de leuke dingen, ook wat minder leuke dingen! Maar ik zal zoals gewoonlijk bij jet begin beginnen... Sydney dus.. Heeeeeel veel sightseeing daar gedaan!! oa het oh zo bekende Opera House, The Bridge, het alom bekende Bondi Beach.. en nog zo veel meer! We zaten in een erg gezellig hostel, met dakterras.. waar elke avond wel een feestje was. Een avond dus bijna met alle mensen op stap geweest, erg gezellig!! :D Een van de andere highlights in Sydney was Valentine's Day. had met 2 meiden die ik uit India kende en in Sydney woonde, afgesproken. Eerst een drankje gedaan in de Opera bar en daarna gezellig met z'n 4-en uiteten geweest.. (daar ztaen we dan.. 4 meiden tussen alle stelletjes.. :P)
Die avond hebben we de bus naar Coffs harbour gepakt.. bye bye Sydney! Hier kwamen we de volgende morgen aan.. en hebben we die dag een beetje rondgewandeld daar en gerelaxed op het strand. De volgende morgen zijn we naar Byron bay vertrokken, een erg leuke plaatsje aan de kust! We zaten hier op aanraden van velen, in een erg leuk hostel!!! incl eigen zwembad, restaurant, bar en bios.. het leven van een backpacker is af en toe zo slecht nog niet! :D Hier hebben we een aantal dagen lekker gerelaxed.. en dolfijnen gespot!!! :D Het leuke was dat een colegaatje van de skischool ook in Byron Bay bleek te zijn.. dus hebben we nog een dagje samen opgetrokken, nadat zij alweer verder de oostkust op moest, helaas! In Byron zijn we ook nog naar een van de meest foute backpackers tenten gegaan, waar tot onze verbazing die avond een wet T-shirt contest gaande bleek te zijn! Wat 18-jarige backpackers al niet doen voor 300 dollar.. je wilt t niet weten!!!! ;-) haha.. (ZIE VIDEO)
Onze volgende stop na Byron was Surfers Paradise.. hier eigenlijk de hele dag op het strand doorgebracht en s'avonds lekker uiteten geweest. De volgende dag hadden we met mijn roomie van mijn India-trip afgesproken. Zi jheeft ons die ochtend rondgereden en de omgeving van Surfers laten zien.. uiteindelijk hebben we ergens gezellig ontbeten en zijn Suus en ik met de bus naar Brisbane gegaan. Hier bleken we bij aankomst ons horloge ook opeens een uur terug te moeten zetten.. Tsja, Australie is groot!!! Brisbane, bleek tegen elke verwachting in een erg leuke stad te zijn!!! En dus zijn we er ook 3 dagen gebleven.. Een van de hoogtepunten was de Australia Zoo, opgericht door de bekende Steve Erwin. Het was allemaal erg Amerikaans opgezet.. maar desondanks erg leuk!! :D Elke uur was er wel ergens een show! Zo hebben we olifanten gevoerd, 2 krokodillenshows gezien, koala's geaaid. Maar het allerleukste was nog wel, is dat de meeste dieren die we in de dierentuin hebben gezien.. al ergens op onze trip in het wild hebben gezien!!! :-) Na Brisbrane vertrokken we naar Noosa, waar we in de stromende regen aankwamen.. Hier zouden we 3 dagen gaan kamperen in de bush, waarvan we ook 2 dagen zouden gaan kanoen! Eenmaal in het bushcamp aangekomen, bleken daar 2 jongens uit Assen te zitten die ik via via kende! Hoe grappig. De 2e dag was het kamp trouwens half nederlands en half Canadees. gelukkig klaarde het weer op! En hebben we het daar super leuk gehad! Na 3 dagen in de bush waren we weer terug gekeerd naar de normale wereld om naar Rainbow Beach te gaan en aan ons Fraser Island avontuur te beginnen. Dit bleek een echt avontuur te worden. Helaas was het weer begonnen met regenen... :( En bleek er ook nog eens een tsunami alarm te zijn.. gelukkig bleek dit loos alarm!!! Na een instructievideo en nog wat mondelinge toelichting zijn we in groepen ingedeeld. Wij bleken een erg leuke groep te hebben met 4 engelsen, een duits stel, een oostenrijkse jongen en wij 2..
De volgende morgen hebben we onze 4WD ingepakt en na een crash course 4WD rijden, konden we op weg naar het grootste zandeiland ter wereld!!
Vanaf ons hostel gingen we met 3 auto's.. & Voordat we op de ferry stonden, zaten we al vast in het zand en moesten we onze auto in 4WD zetten. Eenmaal op het eiland moeten we 1,5 uur over een erge bumpy track rijden.. en kwamen we uiteindelijk aan bij het erg mooie Lake mackenzie! Hier heerlijk gezwommen met z'n allen en s'avonds in de regen onze tentjes opgezet. gelukkig waren we die nacht redelijk droog gebleven in onze tentjes. Na het ontbijt zijn we weer terug gereden naar Lake Mackenzie, voor onze ochtendduik! Toen op weg naar het meer een dingo (een wilde hond, waarvan er vele zijn op Fraser) ons gedag kwam zeggen! Gelukkig deed hij niets! Daarna zijn we terug naar het strand gereden.. via Eli Creek en de Pinnacles naar Indian head. Normaal gesproken zou je vanaf hier een schitterend uitzicht hebben, maar helaas door alle wolken en regen was het iets minder spectaculair. Vervolgens zijn we naar het wrak van de SS Maheno gereden (een Japans schip), waar we eigenlijk die nacht zouden kamperen. Maar er kwam een ranger naar ons toe, die vertelde dat er een weeralarm was.. (wegens windstoten van 100 km/uur) waardoor het die avond niet verstandig was om op het strand te kamperen. Dus hebben we uiteindelijk met een heleboel andere backpackers ook die avond op een campground gecampeerd! Iedereen probeerde met tentzeilen toch nog een droog plekje te creeeren.. het toiletgebouw fungeerde als drooghok.. en het enige overdekte deel op de campground was erg gezellig druk met kokende, etende en drinkende backpackers! De volgende morgen moesten we erg vroeg, want we mochten ivm vloed alleen tussen 6 en half 8 op het strand rijden. Het weer was echter nog steeds slecht en het zicht dus ook.. met als gevolg dat we door een kuil reden die niemand had gezien en ik achterin de auto gelanceerd werd. Helaas kwam ik erg verkeerd terecht en had mijn rug ernstig bezeerd. Liggend ben ik naar de eerste ambulancepost vervoerd.. (geen pretje kan ik je vertellen!) Toen ze daar hoorden dat ik mijn rug had bezeerd, mocht ik niet meer bewegen.. en was besloten om mij per helicopter naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis te vervoeren. Vastgesnoerd op de brancard hebben we nog bijna 2 uur op de helicopter moeten wachten.. deze moest wegens slechts weer omvliegen en terug om bij te tanken. Na 2 uur waren ze er eindelijk en was ik na een korte, maar zeer bumpy vlucht in het ziekenhuis. Ik moet eerlijk zeggen dat iedereen.. van de man in de ambulancepost, tot de mannen in de helicopter en het ziekenhuis personeel allemaal erg vriendelijk waren!!! Gelukkig kon de dokter mij al snel zien.. en hij praatte een beetje Nederlands! :D Hij bleek namelijk Zuid Afrikaans te zijn! Om een lang verhaal kort te maken, na war onderzoekjes, een Xray, pijnstillers en wat rust.. bleek ik een spier in mijn rug verrekt te hebben en mocht ik al snel "naar huis". Suus mocht helaas niet mee in de helicopter. Gelukkig was er iemand in het ziekenhuis zo aardig om een telefoon nr van een hostel te regelen en kwam iemand van het hostel mij in het ziekenhuis ophalen. Hier kreeg ik meteen een gratis upgrade naar een 2-pers kamer. Voor Suus had ik een berichtje in ons oude hostel achtergelaten en die kwam s'avonds met al onze spullen in het hostel aan! Eindelijk weer verenigd!!!!! :D
De eerste paar dagen heb ik veel moeten rusten en liep ik als een bejaarde rond.. gelukkig gaat het nu stukken beter!
De volgende dag kwamen we er trouwens achter dat er diezelfde dag 4 ongelukken op Fraser waren gebeurd, ivm het slechte weer! En dat er nog eens 2 mensen door een dingo waren gebeten. Ik en nog een paar andere mensen waren dus onderwerp van gesprek in het hostel! Ook in het hostel was iedereen weer super aardig en hulpvaardig, hoe fijn!! Ook zijn we veel bekenden van het bushcamp in Noosa weer tegengekomen.. op Fraser of in het hostel.. dit zal gedurende de rest van de oostkust nog wel zo blijven!

Ik loop ondertussen weer normaal, kan alleen nog niet tillen.. en bepaalde bewegingen voelen nopg wat onprettig. Maar ik heb het er erg goed vanaf gebracht! Arme Suus moet echter mijn backpack dragen! :( Gelukkig gaan we van bus, naar shuttle bus, naar hostel en omgekeerd!
Momenteel is het ook eindelijk opgehouden met regenen.. ben je in een van de droogste continenten ter wereld.. zijn er overal overstromingen.. gelukkig hebben we daar nog niets van gemerkt!!! En we hopen dan vanaf nu alleen maar op zon.. of iig geen regen meer!! Op naar de Whitsundays!!!! :D

PS. Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve sms-jes, telefoontjes en mailtjes.. We beloven plechtig dat we vanaf nu geen gekke dingen meer zullen doen..

Liefs van de kreupele en pakezel!! ;-)

  • 08 Maart 2010 - 06:23

    Ils:


    Jeetje Nicole, Jij wil wel echt alles meemaken, maar ik hoop toch voor je dat het bij dit ongelukje blijft! En wat grappig dat je echt overal bekende tegen komt. Hier in NL mis je niks, nog steeds koud weer hier en saai. Ik ben op het moment (een berichtje naar jouw aan het sturen) aan het blokken voor de toets van de echocursus morgen. Verschil moet er zijn. Beterschap nog, liefs Ils

  • 08 Maart 2010 - 07:03

    Mirt:

    Ha Nic,
    je bent er dus al weer een beetje bovenop? gelukkig maar! Leuk om je verhalen te horen, en wat een bizarre wet t-shirt contest haha.
    Vandaag voor t eerst naar Hotel Assen... nog 16 weken tot eind vd hotelschool!
    xxx

  • 08 Maart 2010 - 07:12

    G Schipper:

    Fijn dat het zo goed is afgelopen, goed in beweging blijven en dan komt het weer goed!!!!

  • 08 Maart 2010 - 07:42

    José Nijhoff:

    hallo meisje, een hele schrik fijn dat het goed is afgelopen. Geniet van de goede afloop.
    groet José

  • 08 Maart 2010 - 08:35

    Anit & Johan:

    Hoi Nicole, jeetje wat heb je nu weer gedaan???Dit is wel heel erg gedurfd voor een helicoptervlucht! Maar goed, we lezen dat het gelukkig weer stukken beter met je gaat, voor je het weet ben je weer helemaal "de oude" Nicole. Je kunt het natuurlijk ook nog even verder spelen, kan je nog veel extra's opleveren, haha. We hopen ook op een mooi, maar vooral veilig vervolg van je avontuur en we blijven je verhalen lezen en foto's en video's bekijken.

    Dikke kus, Anita en Johan.

  • 08 Maart 2010 - 11:22

    Sarah:

    Ohhh nu leef ik helemaal met je verhaal mee!! We hebben ongeveer dezelfde fotos! Zaten zelfs in hetzelfde hostel in Byron Bay, wat is het leuk daar he! Ik heb zelf nog opgetreden in het hostel en bij het naastliggende restaurant op een open mic night!! Te gek! En nu naar Whitsundays en Fraser gehad...echte hoogtepunten! Jammer alleen van je val op Fraser, echt balen. Maar vanaf nu weer genieten!!

    groetjes, Sarah

  • 08 Maart 2010 - 14:36

    Anny De Fijter:

    Hoi Nicole,
    Goed te horen dat het weer beter met je gaat en dat je de rest van de reis nog van alles kunt genieten. Ben wel zuinig op je rug die moet nog een hele lange tijd mee.
    Heel veel groetjes van tante Anny en ome Kees

  • 08 Maart 2010 - 15:55

    De Sijtsema's:

    Gelukkig gaat het weer beter met je maar wat een schrik en we hopen dat je verder alleen goede en leuke dingen kunt vertellen,al deed je nu ondanks alles ook goed je best om vrolijk envol goede moed ons te overtuigen dat er niets aan de hand was.Wat een belevenissen en contacten,gelukkig dat je alles bijhoudt,want er gebeurt zoveel.Nog heel fijne weken hoor,Wieke sijtsema

  • 08 Maart 2010 - 20:35

    Erica:

    Hey Nicole,

    Er komt geen einde aan je avonturen, voorzichtig verder AUB!

    XXXErica

  • 09 Maart 2010 - 10:59

    Oma Vale:

    hallo meiden,
    ik heb jullie foto's bekeken, jullie genieten
    wel! nu ben ik bij je moeder, want ik moest mijn huis uit vanwege
    boren de hele dag.wel
    voorzichtig zijn hoor en
    veel plezier, dikke kus van oma!

  • 09 Maart 2010 - 21:44

    Petra:

    Heey meis,

    Leuke verhalen en ze komen heel erg bekend voor!!Dat is best vreemd dat je bij alle dingen in je verhalen een plaatje kan vormen! Ik heb alleen niet zo gek gedaan dat ik in een ambulance afgevoerd moest worden! Rustig aan!
    Veel liefs Petra

  • 10 Maart 2010 - 08:27

    Suus:

    Jeetje wat een verhaal..gelukkig is het allemaal goed gekomen!! En wat een ranzig filmpje (ik denk iets te veel naar het tietenlied geluisterd??!)
    Veel plezier weer met alles!

    x

  • 11 Maart 2010 - 09:44

    Ingeborg:

    Hey meis,

    Wat een belevenissen weer!!!!
    Heb nu meer tijd om iedereen weer bij te houden, sommige namen komen me gewoon al bekend voor.
    Gaat hier nog super alleen de buik begint nu al wel aardig in de weg te zitten en Maud wil alleen maar dansen. Geniet nog van jullie laatste weken want ze zijn al bijna weer om.

    Dikke kus

  • 13 Maart 2010 - 16:43

    Esther:

    Nu je het toch overleefd hebt mag ik toch wel zeggen dat het een briljant verhaal is Oma!!!

    Voor mij is het feest voorbij, ben net terug van een weekje Gerlos en moet nu beginnen met solliciteren en het 'serieuse leven'

    Onwijs veel plezier nog, het gaat namelijk veel te snel voorbij!

    XX esther

  • 14 Maart 2010 - 14:57

    Margriet :

    Hee Nicole!

    Zo leuk om je verhalen te lezen want het is allemaal zo herkenbaar! Geweldig! Behalve je blessure dan...das wel even minder. Gelukkig gaat het inmiddels weer beter! Wel oppassen hoor!!

    Heel veel plezier nog! Geniet!! Xx

  • 23 Maart 2010 - 06:53

    Rita:

    Hoi Nicole,
    Het is goed om te horen dat het weer in orde is met je. Was me dat even schrikken.
    Inmiddels heb je je reis kunnen hervatten. Gelukkig maar. Het gaat snel en voor je het weet sta je al weer op Schiphol. Je moeder en ik houden elkaar goed op de hoogte van de belevenissen van jou en van Frank.
    Tot gauw lieverd, dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 91371

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: