East Coast Madness... :-) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu East Coast Madness... :-) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

East Coast Madness... :-)

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Maart 2010 | Australië, Alice Springs

How's it going?? Om er maar ff een Australische term tegenaan te gooien! Hier in Aussieland alles goed.. deze x geen schokkende verhalen over helikopters enzo. Ook loop ik al lang niet mank meer.. en fungeert Suus niet langer als pakezel. Trouwens allemaal nog erg bedankt voor alle lieve en meelevende sms-jes, mailtjes en telefoontjes!! Wij zijn ondertussen alweer in Centraal Australie.. maar ik zal jullie nog ff vertellen over het vervolg van onze reis langs de oostkust. Waty trouwens een en al gezelligheid is.. want de meeste mensen doen dezelfde route.. dus je komt iedereen steeds weer tegen, wat meestal erg gezellig is!! :D

Waar waren we gebleven.. ohhjaa, het laatste bericht kwam uit Bundaberg. Waar we onze eerste avond om 11 uur s'avonds in ons hostel aankwamen en alleen maar mannen in dameskleding aantroffen.. iedereen bleek zich klaar te maken om op stap te gaan en uiteraard kwamen wij hier ook weer bekenden tegen.. dus moesten we mee op stap! Wat vervelend.. de volgende dag hebben we de rumfabriek bezocht die Bundaberg zo bekend maakt! Uiteraard nog ff wat rum geproefd..
De volgende dag zijn we naar Airlie Beach gegaan, vanaf hier vertrekken alle boten richting de Whitsundays..
Na een dagje relaxen hier, we hadden namelijk de hele nacht in de bus gezeten.. mochten we de volgende dag op onze boot! 2 dagen en 2 nachten heerlijk zeilen, zwemmen, snorkelen en heerlijk eten! Ze hadden een woman first policy bij ons aan boord! :D Ook moesten we elke x als we het water indoken een stingersuit aan, maar dat drukte de pret niet! Suus en ik hebben namelijk met een schildpad gesnorkeld.. zo cool!!!! De Whitsundays is schitterend.. we hadden een enorm gezellige groep.. en s'nachts mochten we op het dek slapen. Na ons zeilavontuur zijn we nog met de hele groep uiteten en op stap geweest!
Daarna zijn we weer op de bus gestapt, deze x naar Townsville. Hier hebben we de ferry gepakt naar Magnetic Island. Hier hebben we onze refresher course voor het duiken gedaan en een dagje sightseeing op het eiland.. zwemmen in de waterval, een hike gedaan waarbij we een wilde koala gespot hebben en gerelaxed aan het strand. Vervolgens zijn we naar Cairns gegaan, waar we het Ierse St Paddys's Day gevierd hebben.. en een kleine Noosa reunie hadden. Erg gezellig!!! Alleen moesten we de volgende dag al vroeg op... :-( Om 6 uur s'morgens werden we al opgehaald voor onze 3-daagse duiktrip met Pro Dive. Wat een avontuur!!! het begon al met golven van 2 meter op onze 3 uur durende vaart naar het reef.. met als gevolg dat 25 van de 30 mensen ziek waren... :p (behalve Suus & ik natuurlijk..) In die 3 dagen hebben we 11 duiken gemaakt. Alles was fantastisch geregeld.. heerlijk eten, super crew, voor elke duik een uitgebreide briefing.. Van de 11 duiken waren er 2 nachtduiken.. waarvan de 2e verreweg de gaafste was! We hebben namelijk met haaien gedoken.. waarbij een van de haaien recht op min buddy afkwam.. waarbij de desbetreffende engelsman zich rotgeschrokken was en snel het water uitwilde.. terwijl ik vanaf mijn plekje onder de boot een geweldig zicht hierop had!! haha..
Wij vonden de trip geweldig.. alhoewel ze volgens de crew nog nooit zulke slechte weersomstandigheden hadden gehad.. het waaide namelijk flink waardoor het zicht onderwater 8-10 meter was, waar het normaal 15-20 meter is. Desondanks hebben we schitterend koraal, vissen,schildpadden, haaien en nog veel meer moois gezien.
Volgens Australische traditie hadden we uiteraard, bij terugkomst in Cairns weer een avondje uit. Eerst gezellig met z'n allen eten en daarna op stap! Vervolgens hadden Suus en ik nog een dagje om te relaxen, voordat we naar Alice Springs vlogen.. waar we nu weer zijn na onze 3 daagse outback tour!!
Helemaal super, maar daarover de volgende x meer... Za nu ff wat fotootjes online zetten!!!

Veeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefs van ons..

  • 27 Maart 2010 - 08:29

    Mam:

    Bedankt voor weer een gezellig verslag. Ziet er allemaal mooi uit. Nog even heerlijk genieten van al het moois!!!! Tot gauw en veel liefs!!!!!!!

  • 27 Maart 2010 - 13:07

    Johan En Anita:

    Hoi Nicole, fijn dat alles weer goed gaat en je de reis normaal kan vervolgen.
    Wat hebben jullie al weer veel gezien en gedaan en weer leuke foto's gemaakt.
    Geniet er nog van, we horen graag weer, groetjes uit een kouder Nederland.
    Johan en Anita

  • 27 Maart 2010 - 13:31

    Sarah:

    Wauw Nicole, ik was alweer bijna gewend in Nl, maar nu ik deze herkenbare foto's zie wil ik toch echt weer terug!!!!
    Wanneer komen jullie weer naar huis of voorlopig nog niet?
    groetjes, Sarah

  • 27 Maart 2010 - 21:43

    Anny De Fijter:

    Hoi Nic, time flyes nog even en je bent weer thuis. Lijkt me ook wel weer gezellig moeten we snel iets leuks met elkaar gaan doen. Geniet nog van je laatste paar weken en we zien elkaar snel.
    dikke kus van een aunt from holland

  • 28 Maart 2010 - 00:14

    Paultje:

    hoi nicole
    wat ben ik jaloers als ik die mooie stranden zie en over jullie duikervaringen lees.ik was al trots , toen ik op curacao 3 haaien mocht voeren , maar die zaten wel achter 'n scherm .wat 'n held was ik , als ik jou verhaal lees.nou , de rest hoor ik wel als je weer terug bent.
    geniet nog maar lekker want hier is het ietsiepietsie kouder als daar.
    groetjes uit het zonnige haaren

  • 28 Maart 2010 - 03:47

    Nancy En Frank:

    How ya going Aussie Girls?
    Gelukkig dat jullie weer op pad kunnen, want er zijn nog genoeg mooie dingen te beleven! Bedankt voor het uploaden van de foto's, want dat is precies wat ons ook te wachten staat hier. Mooi hoor! Geniet er nog maar even van:)

    xxx
    natuurlijk ook van Nancy!

  • 28 Maart 2010 - 08:42

    Wies:

    Hé mate!

    Wat een gaaf verhaal, en wat een avonturen weer! Ik kan me helemaal voorstellen hoe waanzinnig t was om met schildpadden te snorkelen, dit hebben wij ook op Klein Curaçao gedaan :D
    Met die duiktrip was ik ook wel graag meegegaan! Geniet van je laatste weekjes daar...
    xxx

  • 28 Maart 2010 - 11:05

    Rina-Lies:

    Hoi, Had jou vorige bericht gemist tussen mijn berg mail, eerst even gelezen voor ik hier mee verder ging Heb je de kwaliteit austr. gezondheidszorg ook ondervonden Gelukkig goed afgelopen. Dat je geen burn out krijgt van al die indrukken die je steeds weer opdoet. Maar wat een mooie foto's weer. Nog veel plezier.

  • 28 Maart 2010 - 13:16

    Johan Swaans:

    Ben erg druk met kantoor en de vorming van een college in onze gemeente.
    Heb toch even de tijd genomen om jouw verslag te lezen. Klingt avontuurlijk, bourgondisch en gezellig. Geniet ervan meid.
    Kus, Johan.

  • 28 Maart 2010 - 17:54

    Mam Loes:

    hallo meiden,
    wat weer een leuke verhalen en foto's en wat fijn dat je weer alles kan doen Nicole!
    prachtige gebieden en mooi weer.ik verlang er ook naar. nog heel veel
    plezier en geniet ervan, want de tijd gaat snel.
    dikke kus

  • 28 Maart 2010 - 18:34

    Klaas Berkhout:

    Wat een saaie reis. Nog even 14 dagen doorbijten en dan mogen jullie eindelijk weer terug naar mooi Nederland. Nog even volhouden dus.

  • 30 Maart 2010 - 16:55

    Jeff:

    Ey Nic, ik lees dat je binnenkort terugkomt... klopt dat? Of tour je weer verder ;). In ieder geval vier ik de 24e mijn verjaardag. Mocht je zin hebben.. je bent uiteraard welkom. Het is Buckshot Cafe aan het zuiderdiep. Vanaf 21:00!

    Hopelijk tot dan!

  • 30 Maart 2010 - 22:57

    José N:

    Hallo Nicole, Fijn dat je val goed hebt doorstaan . Even een bericht gemist. Dus voor ons nog even doorbijten totdat we weer van je je gezelschap kunnen genieten. Maar.. voor hoe lang. Groetjes ook namens Meino.

  • 01 April 2010 - 11:10

    Lot:

    Dus de liveaboard gedaan met pro-dive! Super! :) Nog veel plezier inde outback!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 91378

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: