Roadtrippin' @ South Australia!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Roadtrippin' @ South Australia!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Roadtrippin' @ South Australia!!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Februari 2010 | Australië, Sydney

En we zijn alweer in Sydney aangekomen.. :D Jaaah, we hebben onze roadtrip zonder botsingen en kleerscheuren overleefd!! :D
Nadat we de finale op Fed Square in Melbourne hadden gekeken.. hebben Suus en ik op maandagochtend onze ohh zo stoere Jucy campervan opeghaald.. (Zie.. http://www.jucy.com.au/jucy-crib.asp )
Hiermee zijn we van Melbourne naar Wilsons Prom NP gereden.. een erg gaaf park, waar we de eerste 2 nachten op de camping hebben gestaan pal naast het strand! De eerste avond hadden we al meteen een wombat op de camping gespot! :D De volgende dag besloten we om actief te gaan doen, en hebben we weer een gave hike van een aantal uur gedaan. Het pad liep helemaal langs de kust.. gelukkig was het enorm warm.. dus waren we erg blij toen we bij een schitterende mooi baai uitkwamen.. wij enthousiast onze bikini aangetrokken op ons prive strand.. bleken er allemaal vervelende steekvliegen te zitten. Tsjaahh.. paradijs bleek toch niet zo mooi! s'avonds was er een super mooie zonsondergang en zat er een possum bij het toiletgebouw me aan te staren, toen ik daar naar binnen wilde wandelen om mijn tanden te poetsen.. De volgende dag hebben we 2 kortere hikes gemaakt in het park, voordat we weer doorreden naar onze volgende bestemming. Voordat we het park verlieten, stak er echter nog een hele groep emu's de weg over en hebben we nog een walibi gespot. owww... Suzan heeft slang nr 2 ook gespot!! Hij was alleen alweer zo snel weg, dat ik m niet heb gezien. Die avond hebben we op een gratis campsite gestaan naast 90 mile Beach!
De dag erna stond het volgende National Park op het programma.. met de onuitspreekbare naam.. Croajingolong NP. Onderweg daarheen leek het ons leuk om bij Holland Landing te stoppen, deze plek hadden we op de kaart gezien.. maar bleek bij aankomst echt een gat in the middle of nowhere te zijn!! haha..
Het NP was ook een hele beleving op zich.. op een gegeven moment hield de asfalt weg op en ging het over op een zandpad.. daar gingen we dan.. heuvel op, heuvel af, scherpe bocht naar links.. een nog scherpe bocht naar rechts!! We hebben het overleefd... maar het vergde wel wat rijvaardigheden, bloed, zweet en tranen.. (thank god voor mijn rijvaardigheids cursus!!! haha..)
Eenmaal daar aangekomen, bleek het niet helemaal als verwacht.. Dus zijn we naar de zandduinen gegaan.. en na wat moed verzameld te hebben weer het park uitgereden over dezelfde weg!!! :( Die avond maar weer op een echte camping geslapen in Mallacoota. Helaas was het weer iets minder geworden.. dus hadden we besloten terug te rijden naar Lakes Entrance om hier aan de Great Alpine Road te gaan beginnen. Alsof de dag ervoor al niet voor genoeg hardkloppingen had gezorgd.. hadden we het deze dag ook nog een enerverende ervaring.. we reden op ongeveer 1800 meter hoogte door de bergen en zagen geen hand voor ogen.. dit betekend ongeveer 10 meter zicht.. met overal borden.. watch out, slow down, steep decline.. Links en rechts doemde er af en toe een skilift op vanuit de mist.. Gelukkig gingen we na het hoogste punt al snel weer dalen en klaarde het weer op!!! :D Wat waren wij blij... Eenmaal in Bright aangekomen was het zelfs erg zonnig en heerlijk weer!! Hier hebben we de nacht doorgebracht.. (op een niet officiele campsite..) Toen Suus en ik daar lekker aan een picknick tafel zaten kwamen een paar Ozzie's ons muffins en wat wijn aanbieden!! Tsjaahh.. die Ozzy vriendelijkheid bevalt ons wel!!! De volgende dag hebben we op de beste spot ever gecampeerd!!! We stonden in een NP, omringd door kangoeroes... Hier had ik het briljante plan opgevat om s'middags nog ff een stukje te wandelen.. op deze route moesten we echter 2x een rivier oversteken en stonden we tot onze knieen in t water,, je kan je dus zo ongeveer voorstellen hoe dat ging! haha..
Op de terugweg zagen we nog wel een dingo de weg oversteken!!!!!!
De dag erna stond Mount Kosciuzko, de hoogtse berg in Australia met 2228 meter hoogte, op het programma. Eerst gingen we met de stoeltjeslift, door de wolken omhoog, daarna begonnen we aan onze hike.. hoe dichter we bij de top kwamen.. hoe meer het opklaarde. En toen we eenmaal op de top stonden scheem de zon!!! Helemaal gaaf dus.. en helemaal niet zwaar Roel en Natas!!! ;)
De dag erna waren we in Canberra, en hadden we besloten om cultureel te gaan doen! Eerst 2 musea bezocht en het war memorial.. daarna naar Capital Hill gegaan.. vanwaaruit Australie bestuurd wordt! We we're very lucky! Want er was een health & hospital debat gaande, en de minister president was ook aanwezig! We hebben ruim een half uur het deba6t bijgewoond.. maar wat een hilarisch gebeuren is dat!! Heel wat anders dan bij ons in de 1e of 2e kamer.. ze schreeuwen hier namelijk door elkaar heen en lachen elkaar uit! Wel amusant dus...
Met nog 2 dagen te gaan op onze roadtrip.. hebben we eerst een dag in Jervis Bay doorgebracht.. heerlijk gerelaxed op een schitterend mooi strand! Onze laatste 2 nachten hebben we in de Blue Mountains gecampeerd en de highlights hier bekeken.. (o.a. 3 sisters) Suus en ik vonden het alleen wel erg toeristisch.. maar niet minder mooi dan de andere national parks..
De 11e hebben we onze campervan weer in moeten leveren in Sydney, waar we nu nog steeds zijn.. Sydney is ook echt een gave stad, genoeg te zien en te beleven.. dus na t weekend zullen we verder de oostkust op gaan.. nu per bus!!!

Ik zal eens ff kijken of ik nog wat foto's bij dit verhaal en het volgende kan posten.. want ik wil deze mooie plaatjes niet voor jullie achterhouden.. :D

We hebben begrepen dat het in NL nog steeds sneeuwt.. wij waren gister nog op het strand! Dus hoe groot kan het verschil zijn.. Maar af en toe moeten we ons dan ook ff beseffen dat we toch echt aan de andere kant van de wereld zitten..

Liefs van ons!!!!!!!!!!!!!!

  • 13 Februari 2010 - 09:21

    Anny De Fijkter:

    Jij zat op een mooi eiland maar wij hebben ook genoten op het mooie maar koude Ameland. Heb net samen met je moeder je reisverslag gelezen en gaan nu even de stad in. Op Ameland heb ik een heerlijke hot stone massage gehad (voor herhaling vatbaar) en je moeder en je pa hebben genoten van een algehele bodymassage. Ome Kees vond het niet nodig maar de volgende keer krijgen we hem ook wel zo ver. Met de familie Schokker alle dranklokalen van Ameland bezocht en lekkere drankjes uitgeprobeerd, Ok nog heerlijk gefietst. Je Pa en ome Kees samen op de tandem (lachen joh) Heel veel groetjes en dikke kussen van 2 zussen

  • 13 Februari 2010 - 09:49

    Ineke En Herman:

    Prachtig verhaal weer, en wat een leuke camper. Af en toe misschien wat minder mooi weer maar we zien toch ook heel veel blauwe lucht . . ! Mooie foto's trouwens (die possum lijkt niet echt 'aaibaar' of wel?) Het stuk Australie wat jullie nu nog gaan zien wordt ook prachtig. We kijken uit naar jullie volgende verhaal en foto's. Liefs en groetjes, Ineke en Herman

  • 13 Februari 2010 - 09:49

    Joanne:

    Weer een heerlijk verhaal Nic! Klinkt fantastisch allemaal! Ik vier straks carnaval in kouhoud brrrrr Oeteldonk...ook leuk:)

    Dikke knuffel!

  • 13 Februari 2010 - 10:19

    Lot:

    Nou meiden, dat ziet er weer top uit! Veel plezier nog in Sydney en geniet van de oostkust!

    Staat Fraser Island, Whitsundays etc etc nog op het programma? Of een duikje in Great Barrier Reef?

    Have Fun!

    XX Lot

  • 13 Februari 2010 - 12:38

    Susannah:

    Jeetje wat hebben jullie weer veel meegemaakt zeg!! Terwijl hier maar geen einde komt aan de kou & sneeuw & winterdepressie..Maar wat een coole auto en leuke dieren!! (waar zijn de foto's van lieve kangoeroes??. Veel plezier weer met alles!!

    x suus

    p.s suuz bedankt voor je hyvesberichtje..ik ben gisteren al begonnen met carnaval in het oeteldonkse..hopelijk haal ik het tot dinsdag haha

  • 13 Februari 2010 - 13:47

    Erica:

    Hey there!

    Grappige camper, zeer compact. Veel plezier verder!

    Groetjes Erica

  • 13 Februari 2010 - 16:57

    Esther:

    Wat briljant allemaal weer, jammer van het paradijs :-) Maar wat zijn jullie gruwelijk sportief met al die hikes, heldinnen!!

    X uit carnavalend RIO

  • 14 Februari 2010 - 00:35

    Paultje:

    hoi nicole
    net terug uit 't warme curacao, wat voor mij ook 'n avontuur op zich was.ook ik heb 'n feest met de locals van curacao meegemaakt , waar de hele familie is ingeschakeld om de lekkerste gerechten voor je klaar te maken.en er volgde 'n dansspectakel als toetje.
    met tweeen met 3 dolfijnen gezwommen; was super.
    kan me jouw belevenissen ook goed voorstellen , al zijn de mijne natuurlijk niets vergeleken met jouw ervaringen. mooie foto's trouwens.ik geniet er iedere keer weer van.
    groetjes uit het mooie struivendorp paultje

  • 14 Februari 2010 - 09:31

    Marlies:

    Hee nic!

    Dat lijkt mij ook wel wat, met een camper door de mooiste NPen in Australie. Heb dan alleen wel een chauffeur nodig, zo'n trip naar boven als wat jullie hebben gedaan zou niks voor mij zijn :s en dan ook nog links rijden met het stuur rechts...

    hebben hier vrijdagavond trouwens heerlijk gewokt met jouw family, Ineke en Herman en ik. Zeker voor herhaling vatbaar! Volgende keer moet jij ook maar weer mee :D

    Zie dat je over 57 dagen al weer terug bent, nog geen plannen om je reis te verlengen???

    Geniet ervan!

    Liefs uit Assen

  • 15 Februari 2010 - 06:38

    Frank:

    Leuk dat je je verslag geupload hebt, het geeft mij een goed beeld van waar ik ook heen moet gaan! Ik zie/lees dat alles goed met je gaat en daar ben ik blij om. Tazzie staat bij mij in maart op het programma. Ik zie je wel weer als ik thuis ben en ik lees weer van je als ik online ben.

    xxx je verloofde. Ik blijf altijd trouw;) haha.

  • 15 Februari 2010 - 19:05

    Johan En Anita:

    Zijn net terug van Ameland iets anders als Australie maar ook reuze gezellig. Hebben nog in een strandtent koffie en een borreltje gedronken met jouw familie en Ineke en Rita.
    Was heel gezellig en hele andere temperaturen als bij jullie.
    Genieten weer mee van de verhalen en de foto's.
    Groetjes Johan en Anita

  • 16 Februari 2010 - 07:24

    Rita:

    Hoi Nicole,
    Ik lees nu pas je reisverslag. Want ook ik was op Ameland. En we hebben het leuk gehad. Zon, sneeuw, harde wind. Maar wij lieten ons niet weerhouden en hebben gewandeld en gefietst!
    Zo te lezen laten jullie je ook door niets weerhouden om erop uit te trekken. Alle prachtige dieren die jullie tegenkomen. Je fotoboek straks zal wel extra dik worden.
    groetjes en liefs van je schoonmoeder ;-)

  • 16 Februari 2010 - 17:51

    Margriet & Ruben:

    Dat verhaal, die foto's... We willen maar 1 ding: terug naar Australie!!!!

    Geniet, geniet, geniet!

    Veel liefs van ons

  • 18 Februari 2010 - 20:47

    Loes:

    hallo meiden,

    wat een belevenissen weer en wat een leuk campertje! ook leuk om jullie weer even te zien op de foto's, mooie
    omgevingen. heel veel plezier met alles.
    kisses
    mom

  • 22 Februari 2010 - 08:50

    Steffie:

    Ha Suus & Nic!
    Superleuk om te lezen en om jullie foto's te zien! Echt te gek. En wat een coole 'jucy crib' hebben jullie :-)
    Veel plezier in Noosa -> koala's spotten!!
    Kus, Steffie

  • 04 Maart 2010 - 09:34

    Mirt:

    Hej Meis!
    Sprak net je mama op jouw msn... Heel erg veel beterschap!! hoop dat ze daar heel erg goed voor je zorgen.. en ben blij dat Suus bij je is.
    Ik begin maandag met afstuderen, en raad eens? ik ga afstuderen voor van der valk Assen!
    Hele dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 91370

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: