Jetzt get lossssss..!!!! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Jetzt get lossssss..!!!! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Jetzt get lossssss..!!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 December 2007 | Oostenrijk, Gerlos

YYEEAAAHHHHHH..!!!!! Na 12 dagen bikkelen en keihard studeren is het dan eindelijk gelukt!!! :-) Ik heb gister mijn Anwarter gehaald.. Dat betekend dat ik vanaf nu niet alleen officieel verloskundige ben, maar ook skilerares!!!!!!!!! :-)

Zoals de meesten wel weten ben ik 7 december al uit NL vertrokken, samen met mijn ouders en broertje! Vrijdagavond aangekomen in Gerlos.. waar ik om 20.00 meteen een meeting had met de skischool en de andere mensen die de cursus gingen volgen. Een enorm leuke en gevarieerde groep mensen!! Iedereen werd een kamer toebedeeld in het pensioen. Ik deel mijn kamer met Sabine... enorm gezellig!!!! Alex, pap en mam zaten in een heel mooi appartement naast me.
Zaterdagochtend moesten we al meteen om half 9 onderaan de skilift staan... hier kregen we onze skipassen en konden we meteen het hele weekend volop skien. Een van de meest ervarene skileraren van de skischool nam ons twee dagen mee op sleeptouw. Op deze manier konden we er weer ff inkomen en werd meteen onze techniek een beetje bijgeschaafd. Meteen het hele skigebied gezien.. enorm mooi!!! Topsneeuw en heerlijk weer!!
Zaterdagmiddag kregen we ook al meteen een les apres skien.. ;-)
Zondagavond nog ff gezellig uiteten geweest met de family.. want die moesten maandagochtend weer terug naar NL.

Maandagmorgen moesten we om half 9 ons onderaan de skilift in Zell am Ziller melden. Daar stonden we dan met bijna 100 mensen.. die allemaal hun Anwarter willen halen. De meesten kunnen meteen aan de slag bij een skischool, anderen doen dit gewoon voor de lol en om hun skitechnieken te verbeteren.
We werden ingedeeld in 10 verschillende groepen en kregen allemaal onze eigen skileraar die ons de afgelopen dagen de kneepjes van het vak heeft geleerd.
Best pittige dagen.. elke dag om 7 uur ontbijten, om kwart voor 8 met het busje weg en om half 9 onderaan de lift, zodat we om 9 uur konden beginnen.
Maandag tot en met donderdag heeft het volop gesneeuwd hier!! Elke dag van 9.00 tot 15.00 geskied en daarna nog theorieles tot ongeveer 18.00 s'avonds. Wanneer we dan weer thuis waren, konden we douchen, eten en studeren. Vanaf vorige week donderdag was het super mooi weer hier!!!! Strak blauwe lucht, heerlijk zonnetje en enorm koud!!!!!! Het was zo ongeveer -15 C op de piste!! Lang leve de thermo kleding!!! :-) Maar wel flink koude tenen en vingers....
Zondagmorgen hadden we een ochtend snowboardles... en maandag hadden we de hele dag kinderunterricht.. (kinderonderwijs). Dinsdag was het nog een laatste x oefenen en toen was gister de grote dag aangebroken!! Om half 10 hadden we onze theorietoets en daarna moesten we ons allemaal bovenaan de piste verzamelen op volgorde van ons startnummer.
Ik was nr 83... dus moest wel ff wachten voordat ik aan de beurt was. We moesten 3 verschillende technieken voorskien aan de Tiroler comissie.. Best spannend allemaal!!!!
Helemaal de uitrijking van de "zeugnis".... Op alfabet werden de mensen opgenoemd die hun Anwarter hadden gehaald.. werd je naam niet genoemd... dan was het jammer maar helaas!!
Iedereen zat dus vol spanning te wachten tot zijn of haar naam genoemd werd.. Eindelijk hoorde ik ook mijn naam!!! Gelukkig alles gehaald dus... 94 mensen hebben meegedaan aan de "prufung", waarvan 25 het niet gehaald hebben. Zij zijn of op theorie of op praktijk gezakt en kunnen dit pas in januari herkansen. Flink balen voor die mensen dus...
Voor de anderen betekende dit feest!! We zijn met een heel stel van Zell am Ziller terug naar Gerlos geskied en meteen langs de skischool gegaan om daar een borrel te drinken op het behalen van onze Anwarter. Daarna gezellig uiteten en gisteravond was er een Anwarter Party in een van de vele apres ski tenten hier in Gerlos. Het was errug gezellig!!!! Ook de mensen van de andere 2 skischolen hier in Gerlos waren er.. of ze het nu wel of niet gehaald hadden..

Vandaag hebben we lekker ff een relaxed dagje... kunnen we ff bijkomen van de afgelopen 14 dagen. Vanmiddag om 16.00 moeten we op de skischool zijn en daar krijgen we onze skileraren-outfits.. :-) Morgen nog een laatste dag scholing en training vanuit de skischool en dan is het zaterdag SUPER SATURDAY en zal het enorm druk gaan worden hier..
Heb er zin in!!!! Zondag zal ik dan beginnen met mijn eerste skiklasje... Spannend!!!!
Ik hou jullie dus op de hoogte van alle belevenissen hier als skijuf...

Heb trouwens een Oostenrijks telefoonnummer nu.. 0043 6645926735
En de fanmail mag naar: Gerlos Hausnr 157
A 6281 Gerlos
Oostenrijk

Ik zal nog ff proberen om een paar foto's online te zetten!!!!!!!


Liefs & dikke kuss vanuit een heerlijk zonnig en mooi wit Oostenrijk!!!!!!!

  • 20 December 2007 - 19:42

    Elise:

    Zooo he! Jij vermaakt je daar wel zo te lezen! Super zeg! En natuurlijk Van Harte Gefeliciteerd!!! ski-juf, wat gaaf :D
    Geniet er nog ff van en we spreken elkaar wel weer ;-)

    X Elise

  • 20 December 2007 - 19:44

    Matthijs:

    Oke dan! Gefeliciteerd! Dus nu kun je daaro een beetje gaan verdienen aan je skivakantie! Succes en veel plezier!

  • 20 December 2007 - 19:55

    Kirsten:

    Mooi verhaal niccciieee!! super van je andinges!! :D geniet er van!!! veel plezier!!
    (K)

  • 20 December 2007 - 20:08

    Pa En Ma:

    Hallo Nicole

    Leuk verhaal.Nu wat meer vrije tijd en hopelijk voor ons nog veel meer leuke verhaaltjes.
    Liefs van ons!!!!!!

  • 20 December 2007 - 20:19

    Marjoke:

    Gefeliciteerd Mels!
    Ben trots op je!

    X

  • 20 December 2007 - 20:40

    Niels:

    Nicole, ondanks dat je nu naast me zit, moet ik toch even een berichtje achter laten. Leuke site, zie ik straks als je me hier weer verlaat :( nog beetje waar je uithangt...

    Kusje je assistent-skileraar ;)

  • 20 December 2007 - 21:27

    Josette :

    Wauw Nicole.com! Echt super dat je het gehaald hebt,respect... Ik neem een keer les bij je!!Heel veel plezier nog. Je vermaakt je goed hoorde ik haha. KUS JOOS

  • 20 December 2007 - 21:43

    Anny De Fijter:

    Ha die Nicole,
    Nogmaals gefeliciteerd. Misschien kom ik nog wel eens bij je op les lijkt me wel leuk samen met Marianne. Volgens mij kunnen we dan wel lol hebben met jou. De foto,s zijn mooi. Geniet maar in dat mooie Oostenrijk.
    Groetjes tante Anny en ome Kees

  • 20 December 2007 - 22:01

    Andries:

    gefeliciteerd met je skileraardiploma.Met de glijtechniek van het skieen kunnen de babies misschien ook makkelijker er uit glijden, nieuwe techniek.
    Doeii. ook van Amparo.

  • 21 December 2007 - 08:49

    Elwin:

    Ben trots op je meid! :)

    Enne mag je ook snowboard les geven (A), want dan mag je zeker eens hier langs komen en mij de techniekjes leren in de spaanse bergen hahaha :D Niet dat ik het niet kan (A), maar dat ik het goed kan zal ik niet zeggen :D

    Maar meid, maak er een mooie tijd van daar en we zien/spreken elkaar gauw weer eens!

    Laatste x was een beetje kort ;) Maar wel begrijpelijk :)

    Groetjes en een dikke kus!

    Elwin

  • 21 December 2007 - 09:04

    Fokko En Marianne:

    van harte Nic, jij daar lekker in de sneeuw ploeteren en wij hier.
    Heel,heel veel plezier en hopelijk tot gauw.Greetz.

  • 21 December 2007 - 10:46

    Ineke:

    Heej Nicole
    Gefeliciteerd joh! Echt supervet!! Veel plezier daar nog, zal aan je denken terwijl het hier wel koud is, maar de sneeuw nog niet echt wil komen....
    Groetjes Ineek

  • 21 December 2007 - 21:37

    Meino En José:

    Nicole, van harte gefeliciteerd. 20 jaren Walchsee + een boel inspanning hebben je heirtoe gebracht!
    Onze bewondering is tot grote hoogte gestegen. De bewondering zal de komende weken langzaam weer al slalommend afdalen naar normale niveaus, want aan elke skitocht komt weer een eind als je weer beneden bent.

    Veel plezier verder en groet je ouders.

    M+J

  • 21 December 2007 - 22:43

    Niels ( Tazzy ):

    hey nicht van me, van harte meis..SUPERRR TOLLLLL echt top van je. dan mag je bij deze mij ook leren boarden. kan nu niet meer achter blijven he. nog veel LoLz daarzo..en tot gauw he. Hele Dikke Knuffel en een Dikke Kus.

    Niels.

  • 22 December 2007 - 15:43

    Danielle:

    Hey meissie!

    Wat super dat je het gehaald hebt!!! Gefeliciteerd!!!! Nog heel veel plezier daar!!!

    Dikke kusss

  • 23 December 2007 - 19:00

    Ineke Dedecker:

    Wat leuk om een diploma te halen om ski-les te geven!!!
    Ik wens je hele fijne feestdagen toe en een fantastisch jaar 2008.
    Namens ons allemaal.

  • 24 December 2007 - 09:30

    Arjen En Carolien:

    Hoi Nic,
    Gefeliciteerd met je anwarter!!! Super!! de volgende keer in Bottrop krijgen we dus priveles, krijg je van ons een drankje aan de bar, ha ha! PTT bezorgt geen kerstkaarten meer op tijd in OS, maar wensen je natuurlijk super fijne werk-kerstdagen, veel plezier nog!
    XXX C&A

  • 24 December 2007 - 12:03

    Margriet:

    Hee meis!! Gefeliciteerd met t behalen van je skidiploma! Echt supercool!! dat wordt dus in in de zomer babies vangen en in de winter skiles geven, helemaal top! Geniet er van!! Alvast een hele fijne kerst gewenst! Dikke zoen, margriet

  • 24 December 2007 - 16:51

    Erica:

    Lieve Nicole,

    Superleuk en supergoed! Je hebt het mooi voor elkaar, knap hoor!

    Heel veel groetjes uit Veendam

    Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gerlos

Nicole

Vaak word er aan mij gevraagd van wie heb je dat reizen toch? En mijn ouders zeggen dan eigenlijk altijd.. geen idee! Maar vroeger gingen we sowieso elk jaar minstens 1x op wintersport en 3 weken weg met de caravan. Vaak waren we de andere vakanties ook niet thuis te vinden.. Dus tsja, eigenlijk is het me met de paplepen ingegegoten en na mijn eerste grote trip in 2003 ben ik officieel verslaafd! En vele avonturen volgden..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 91335

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 Mei 2019

Zuid-Afrika

20 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Zuid Amerika

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Afrika!!!

12 Januari 2010 - 13 April 2010

Down Under!!

23 Oktober 2009 - 11 Januari 2010

Verloskundige in India!!

27 April 2009 - 24 Juni 2009

Transsiberie Expres

13 Februari 2009 - 15 April 2009

Jetzt Gerlossssssssss

10 Januari 2008 - 12 Februari 2009

Ierland!!!

07 December 2007 - 04 Januari 2008

Gerlosssss

Landen bezocht: