Australian Open!!!!!!!! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Australian Open!!!!!!!! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Australian Open!!!!!!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Januari 2010 | Australië, Launceston

Nu ben ik dan officieel aan de andere kant van de wereld.. :D
Na van Mumbai naar HongKOng gevlogen te hebben, duurde het ongeveer 2 uur voordat ik Suzan op HK airport had gevonden. We hadden namelijk bij de Starbucks afgesproken.. bleken er opeens 5 Starbucksen daar te zien! Tsjaa.. dat maakt het er niet makkelijker op!!! :-) Omdat we ruim 12 uur de tijd hadden besloten we om met de bus de stad in te gaan... daar liep ik dan op mijn slippertjes in een regenachtig en 14C HongKong.. erg koud!!!! :-( Gelukkig was ik zo wijs om een lange broek en een shirt met lange mouwen aan te doen voor de vlucht.. dus maar een sjaal gekocht en toen was het wel te doen in HK! Lekker gelunchd samen, bijgekletst en nog wat rondgekeken.. daarna terug naar het vliegveld voor onze vlucht naar Adelaide, Australie!!! na 9 uur vliegen kwamen we dan eindelijk Down Under aan!!! En helaas... weer regen!!! dat ben ik niet meer gewend na bijna 3 maanden India... Gelukkig klaarde het in de middag al snel op..
Eenmaal ingecheckt in het hostel hebben we die middag rustig aan gedaan.. gezien we net allebei 2 nachten in een vliegtuig hadden doorgebracht.. Suus had echter erge mazzel!!!! Zij bleek opeens bussiness class te zitten van HK naar Adelaide.. (JALOERS!!!!!)
De volgende dag wa shet schitterend weer!!! Dus hebben we de fiets gepakt, naar de botanical gardens en naar 2 strandjes gefietst. Heerlijk!! gelijk ook lekker verbrand.. de zon is hier echt een stuk sterker dan in India!!!

De volgende dag moesten we erg vroeg op en begonnen we aan onze 3-daagse toer Great Ocean Road tour van Adelaide naar Melbourne.. Onze tourleider had energie voor 10 en we hadden een erg leuke groep! Waaronder 5 NL-ers.. en 4 Duitsers.. :D De eerste dag veel watervallen gezien.. de 2e dag in the Grampians (waar nu een bushfire is) een enorme gave wandeling gemaakt! De tourleider heeft ons vantevoren erg bang gemaakt met verhalen over slangen.. maar gelukkig zijn we er geen tegen gekomen.. Wel een fantastisch uitzicht vanaf de top, nadat we alle rotsen hadden beklommen. De 3e dag hebben we dan echt de Great Ocean Road gezien.. erg mooi!!!! :D En onze eerste koala's gespot!!!!! Lui hangend in een boom en etend van de bladeren.. haha!!!

Aan het einde van de middag werden wij in Torquay gedropt.. een bekende surfers spot.. waar we de nacht op een camping door hebben gebracht bij een vriend van Suzan!! Erg gezellig met de Ozzie's.. die net die avond Italian Night op de camping hadden!! :D
De volgende dag zijn we met Brent, Suus ozzie friend, naar Melbourne gereden.. s'middags heeft hij ons rondgeleid in Melbourne.. geweldige stad!!!! s'avonds hadden we met de mensen van de bus in een kroeg afgesproken en hebben we nog wat borrels gedronken!! Ook hadden we met Frank afgesproken, die al een aantal weken in Melbourne verblijft... erg raar om een van je vrienden aan de andere kant van de wereld te zien!!!!
De volgende dag begon de Austraolian Open.. dus daar zijn we de hele dag geweest.. helemaal geweldig!!! We hebben een van de 2 Nl;-ers zien spelen... Timo de Bakker!!! En Justione Henin, de bekende Belgische!! :D
Onze laatste dag in Melbourne hadden we weer met Frank afgesproken.. heerlijk op een dakterras wat gedronken en naar de botanical gardens gewandeld!!

Die avond zijn wij naar Tasmanie gevlogen waar we nu zijn en allebei onzxe verjaardagen gister en eergister hebben gevierd!!! :D
Hwet is helemaal geweldig hier!!! maar daarover de volgende x meer.. want ik heb nog maar 4 min voordat mijn internet ermee ophoudt!!! :(

Dikke kuss voor iedereen!!!!!!!!!!!!!!

• 23 Januari 2010 - 07:55

Marlies:

goodmorning vanuit eeen koud Nederland. heerlijk om zo weer je nieuwe verslag te lezen! En leuk dat je Frank hebt gezien! Have fun in Tasmanie!

xxx

• 23 Januari 2010 - 08:26

Natasja:

Hoi Nicole en Suus! Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben gedaan in Ozzie. Ik ben wel een klein beetje jaloers!! Nog van harte gefeliciteerd allebei. Have fun...
    Liefs!

• 23 Januari 2010 - 08:52

Mam:

Geweldig, weer een verslag van je!!!
    Leuke foto,s. Ga zo door!!!!!
    Leifs en een dikke kus Mam

• 23 Januari 2010 - 09:16

José Nijhoff:

weer een grandioos verslag. Als je op Tasmanie Meino's Nicht Joke tegen komt doe haar de groeten.
    Een fijne tijd gewenst voor jou en je vriendin,
    Lieve groet Meino en José

• 23 Januari 2010 - 10:00

Iris:

Ha Nicole

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Gaaf wat je allemaal ziet en meemaakt!

Groetjes

• 23 Januari 2010 - 10:32

Mirte:

Hej Meiden!
    klinkt niet verkeerd :D
    daar zou ik ook wel willen overwinteren.
    Nic gefeliciteerd met je B-day, en jij natuurlijk ook nog Suus!
    wat dachten jullie van een lang weekend Dublin als jullie terug zijn?
    Kus

• 23 Januari 2010 - 11:58

Wiebrig:

Hé Nicole!!

Wat geweldig om te lezen waar je allemaal naar toe gaat... Klinkt fantastisch, en mooie foto's ook!!

Heel veel plezier nog!!
    XXX

• 23 Januari 2010 - 12:20

Rita:

Hoi Nicole,
    Leuk om weer wat van je te lezen. Met je verjaardag niet thuis, maar je moeder en ik hebben al bedacht dat dit onderhand de vierde keer is. Geeft niks, we denken in ieder geval aan je. Nu ben je op Tasmanië en straks weer terug in Melbourne. Leuk dat je Frank ook hebt ontmoet. Jullie zien er goed uit op de foto's.
    Ik zal nog even een update doen van hier: erg koud! En we zijn gewoon hard aan het werk!
    Voor jullie in ieder geval lekker genieten en ook groetjes voor Suus.

xxx

• 23 Januari 2010 - 12:29

Andries En Amparo:

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag.
    Australie ziet er ook goed uit.Zeker leuk om bekenden tegen te komen aan de andere kant van de wereld.Geniet er van.

• 23 Januari 2010 - 12:59

Loes Berkhout:

hello girls,
    wat geweldig om dit reisverslag te lezen. wat hebben jullie alweer veel meegemaakt. ook de foto's zijn geweldig. wat verlang ik weer naar de zomer als ik jullie zo lekker luchtig gekleed zie.
    heb begrepen dat jullie dit weekend iets rustiger aan kunnen doen,
    want neem wel zo nu en dan rust, want in dit tempo is 3 maanden lang hoor! heel veel plezier met elkaar en geniet ervan.
    kus voor beiden -loes

• 23 Januari 2010 - 13:47

Ineke En Herman:

Hoi Nicole en Suus. Allebei nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet vooral van jullie prachtige reis. Mooi verhaal weer en ook hele leuke foto's, ga zo door ;-) Het blijft maar winters en koud hier maar verder is alles gelukkig oké met ons. Groetjes en liefs, X X X

• 23 Januari 2010 - 14:12

Frans En Han:

Nicole, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wanneer komt je boek uit met al je reisverslagen?
    Wij bestellen er alvast een. Je oude(re) reisgenoten van de T.S.E.

• 23 Januari 2010 - 15:02

Mario:

Klinkt goed allemaal Nic, respect voor je avonturen :)

• 23 Januari 2010 - 15:36

Erica:

Mooie natuur en verder ziet het er weer reuze gezellig uit! Leuke verjaardag gehad?

Groetjes,
    Erica

• 23 Januari 2010 - 18:20

Fam. Bruins:

Nicole, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel plezier in Australië.

Groeten, Rob, Martha, Lianne en Marriët
    Bruins

• 23 Januari 2010 - 20:07

Rina-Lies:

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Geniet van al het moois dat Australie te bieden heeft en groet de flying doctors van me. (of bestaan die niet meer?)

• 23 Januari 2010 - 21:05

Buren Sijtsema:

Allereerst nog van harte gefeliciteerd Met jullie verjaardagen en jullie hebben vast erg genoten,nog heel veel goede en fijne reiservaringen daar in Down Under.liefs Wieke Sijtsema

• 23 Januari 2010 - 21:05

Buren Sijtsema:

• 23 Januari 2010 - 23:48

Paultje:

hoi nicole
    ben benieuwd hoe je op z'n tasmaans je verjaardag viert.
    't zal vast wel weer 'n avontuurtje op zich geweest zijn , jullie kennende.
    ik ben nu ook m'n koffers aan het pakken , want mijn vliegavontuur gaat donderdag beginnen.
    op mijn leeftijd ;de eerste keer vliegen en dan gelijk naar curacao ; waar ik met 4 haarense meiden gelijk mambo beach op z'n kop ga zetten.
    geen logboek van mij , maar je hoort het tzt.wel.
    nog veel leut en ik zal met carnaval wel aan je denken.
    alaaf, alaaf
    paultje

• 24 Januari 2010 - 10:23

Marijn Van De Jc:

Hey Suus!

Leuke foto's! Heel veel plezier op je reis en tot snel!

x

• 24 Januari 2010 - 10:31

Anny De Fijter:

Hey Nicole,
    Heb toevallig net voor ik jouw reisverslag las de wedstrijd van Henin tegen Wickmayer (ook een Belgische gezien. Henin won in 3 sets, hele mooie partij. Moet wel gaaf zijn om een keer in Melbourne een wedstrijd te zien. Gisteren onze nieuwe auro gehaald, ook gaaf. Rij er vanmiddag mee naar Beesd. Heel veel groeten van mij en ome Kees. dikke kus

• 24 Januari 2010 - 12:40

Hanneke Tenback:

Hi Nicole,

wat een geweldige reizen ben je toch aan het maken.
    Geniet van Australië. Het is er zo moooi!

Liefs Hanneke

• 24 Januari 2010 - 13:32

Johan En Anita:

Hoi Nicole
    Eerst nog van harte met je verjaardag en ook Suus gefeliciteerd!
    Weer je verjaardag vieren in een ander land en dit keer dan eindelijk in Australie.
    We genieten weer mee van je verhalen en ook leuk dat je Frank hebt ontmoet, dat je daar toch de hele wereld voor over moet, ha, ha.
    Groetjes en dikke kus,
    Anita en Johan

• 24 Januari 2010 - 13:53

Karlijn Van De Jc:

Wowie! Dit ziet er goed uit dames! Gefeliciteerd met jullie ouderdom ook by the way... En vergeet met al die avonturen niet te genieten he?! (niet dat ik er echt aan twijfel of dat gaat lukken!)

xkarlijn

• 25 Januari 2010 - 00:30

Frank:

Leuk dat je mij hebt ontmoet;)
    Late verjaardagsgroet, maar hij komt er dan toch.. gefeliciteerd!
    Als jullie weer in Melbourne zijn geef maar een gilletje en dan kook ik jullie avondeten als verjaardagscadeau.

xxx je verloofde.

• 25 Januari 2010 - 08:43

Lot:

Nou Nicole en Suus, dat ziet er goed uit daar!

Great Ocean Road, Grampians, Port Campbell, tkomt me allemaal bekend voor! ;-)

Veel plezier op Tasmanië!

X

• 25 Januari 2010 - 08:46

Lot:

Oh ja suus, ik had een mailtje naar je hotmail gestuurd (is dat je oude mailadres?) over een festival in Byron Bay met o.a. Donavon, Jack etc etc. Als jullie nog tijd hebben is dat misschien wel de moeite!!

• 25 Januari 2010 - 17:29

Rineke :

Suuz! Heb ik je toch mooi opgespoord, ondanks dat je zelf natuurlijk te lui bent voor zo'n gezellige site;)!Ziet er goed uit daar, ben heel jaloers op jullie!Hier alleen maar koud, leren en scriptieleed..!Nog heel veel plezier daar!

XX

• 26 Januari 2010 - 13:31

Susannah:

jaaa als rien je kan vinden..kan ik het natuurlijk ook! ziet er goed allemaal!! veel plezier samen!!
    X Suus

• 27 Januari 2010 - 11:41

Gerlos Niels:

Hey Nicole,

Nog van harte met je verjaardag dan maar... Vermaakt je nog opperbest dondersen globetrotter, komt maar geen eind aan jou reizen ;)

have fun -x-