Tasmanian Devils...!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu Tasmanian Devils...!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Melsen - WaarBenJij.nu

Tasmanian Devils...!!!

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Januari 2010 | Australië, Melbourne

Hoog tijd voor een update.. Nu jullie nog steeds in een koud en wit besneeuwd NL zitten.. zijn wij alweer een paar dagen terug in Melbourne, na onze geweldige trip in Tassie!!! (zoals de Ozzy's Tasmanie noemen..) Vorige week dinsdag vlogen we s'avonds naar Tassie, eigenlijk meteen gaan slapen bij aankomst in het hostel.. want de volgende dag werden we al om 6.15 opgehaald. We hebben namelijk een 6-daagse tour in Tasmanie gemaakt! De eerste dag zijn we o.a. in Mt Field National Park geweest.. gewandeld, watervallen gezien en walibi's die over het pad heen sprongen.. (beter kan je tour niet beginnen zou je zegge..) s'Middags hebben we bij Lake St Claire gelunchd.. overal in Australie hebben ze openbare picknick plekken met BBQ's.. wat een uitvinding!! :)
Voor de lunch hadden we dus heerlijke broodjes worst.. na de lunch nog ff over het strand gewandeld.. voordat we een busritje verder weer een wandeling hebben gemaakt naar een gave waterval! Via Queenstown zijn we uiteindelijk naar Strahan gereden, waar we die nacht verbleven. Onze busdriver/tourleider.. heeft die avond heerlijk voor ons gekookt!!! Die woensdag was Suus jarig.. eerst met zijn allen ontbeten.. daarna langs het meer naar een andere waterval gewandeld.. Blijer kun je me niet maken.. de meesten weten wel hoe dol ik ben op watervallen.. :D hahaha..
Na de waterval zijn we naar de Henty Sand Dunes gereden.. helaas konden we niet sandboarden.. maar dat maakte onze trip naar de zandduinen er niet minder leuk om!
Even verderop in Zeehan gelunchd.. kip gebakken op de BBQ en heerlijke wraps gegeten!
Snel bij de lokale supermarkt een cake gehaald.. kaarsjes erop.. en klaar!!!! Met z'n allen hebben we voor Suus gezongen.. en zo voelde ze zich tot erg jarig!! :D
Naar de lunch naar een andere waterval gegaan.. Een 1,5 uur durende hike bracht ons naar een gave waterval met een erg hoge suspension bridge..!! Spannend.. dit bleek echter niet het meest spannende die dag.. want op de terugweg stonden we oog in oog met een zwarte slang.. die 2 meter voor ons het pad over wilde steken..
Gelukkig zijn de meeste slangen niet erg gecharmeerd van menselijk gezelschap.. dus verdween hij snel in de bosjes.. Maar achteraf hoorde we van de gids.. dat alle slangen in Tasmanie giftig zijn!!!!!!!!!!!!!! oops... s'avonds hebben we de nacht doorgebracht in een hut in Cradle Mountain National Park.. weer heerlijk gegeten..
s'Avonds er nog opuit gegaan om wildlife te spotten.. dat was erg geslaagd!! Veel walibi's en wombats gezien.. zelfs van erg dichtbij!! Bij terugkomst in onze hut zat er nog een possum op de veranda, die bijna onze kamer in sprong!!!
De volgende dag was het mijn verjaardag.. en gingen we Cradle Mountain beklimmen..
Het eerste stuk, tot het 1e lookout point was erg zwaar, maar later bleek waarom.. wij waren in 40 min omhoog gelopen, terwijl er eigenlijk 60 min voor staat. Het 2e stuk was prima te doen en zelfs vlak. Maar het laatste stuk was erg stijl.. we moesten over grote rotsen omhoog klimmen.. bij een bepaalde rots stond ik bijna op het punt om om te draaien.. maar bene rg blij dat ik dit uiteindelijk niet gedaan heb! Want het uitzicht vanaf de top was zo gaaaff!!!! En wie kan er nou zeggen dat ie op zijn verjaardag is toegezongen op de top van een berg??? :D De terugweg viel gelukkig mee.. en als beloning stopte onze busdriver onderweg bij een chocolade fabriek waar we ons zelf lekker verwend hebben!! :D s'avonds kreeg ik ook nog een lekker verjaardagstaart!!
Had me dus geen betere verjaardag kunnen wensen..
De volgende dag zijn Suus en ik in Launceston de bus uitgestapt om een dagje te relaxen in de zon bij een meerte.. en de volgende dag weer op de bus te stappen met een nieuwe buschauffeur en nieuwe reisgenootjes!! Die dag zijn we naar een schitterend mooie baai gegaan.. Bay of Fires.. hier gelunchd.. over het strand gewandeld.. en natuurlijk nog ff een duik in het helder blauwe water genomen! Die avond verbleven we in Bicheno, op de oostkust.. waar Suus s'avonds heeeeeeeeeeeeeel veeeeel pinguins heeft zien rondwaggelen..
De een na laatste dag van de tour gingen we naar Freycinet National Park, om naar Wineglass Bay te hiken... een van de hoogtepunten op Tasmanie! (zie foto's..)
s'avonds sliepen we in Port Arthur en werd er uiteraard tennis gekeken op de TV!
Onze laatste dag hebben we voornamelijk doorgebracht in Port Arthur.. hier hebben we een rondleiding gekregen en een cruise gemaakt.. vanwege alle gevangenen die hier vroeger heen gestuurd werden vanaf de UK.. en hier een heel dorp opgebouwd hebben.
Na de lunch gingen we naar een Tasmanian devil Conservation park.. Ook al waren we erg gelukkig om er 2 in het wild te spotten, was het toch erg gaaf om ze nu van dichtbij te zien tijdens voedertijd.. We hadden ook erg veeeeeeeeeeeeeeel mazzel dat het even later voedertijd was bij de kangeroes en walibi's.. zo leuk!!!!!!!!!!!! Ze zijn zo tam dat we ze zelfs konden aaien.. :D Het blijven intrigerende beesten als ze zo rondspringen op 2 benen... haha!
Later die middag kwamen we terug in Hobart.. iedereen zat verspreid in hostels over de stad, maar uiteindelijk hebben we toch met een heel stel afgesproken om ergens te eten! s'Avonds nog op stap geweest.. en het leuke was dat beide buschauffeurs (die erg goede vrienden bleken te zijn..) en dus ook beiden groepen mee op stap gingen!
De volgende dag hadden Suus en ik nog een dag op Tasmanie.. dus mooi de tijd om de rest van Hobart te ontdekken.. want een erg leuk plaatsje bleek te zijn!
s'avonds vlogen we met 2 andere NL meiden, die we op de tour hadden ontmoet terug naar Hobart..

Hier zijn we ondertussen alweer 3 dagen.. De eerste 2 dagen zijn we vooral bezig geweest met dingen uitzoeken voor de rest van onze trip!
Na heel wat research, bezoekjes aan hostels, reisbureaus en uren op internet zijn we eruit! :) Dag 1 terug in melbourne hebben we gezellig bij Frank en zijn huisgenootjes pannenkoken gegeten. Dag 2 hadden we voor Brent, een vriend van Suus, waar we logeren, gekookt! Dag 3 hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijk dagje St Kilda Beach met Frank en zijn huisgenootjes. s'avonds bij hun de vrouwen finale van het tennis gekeken en op stap geweest. Vandaag eigenlijk niet zoveel uitgespookt.. maar zometeen gaan we de mannenfinale van het tennis kijken!!!

Morgen gaan we onze camper ophalen, die we voor de komende 11 dagen gaan huren.. en waar we mee naar Sydney gaan rijden!!! Heb er erg zin in!! Er zijn namelijk een aantal hele gave National Parks waar we heen gaan!!
Dus het volgende bericht zal waarschijnlijk uit Sydney komen.. als alles goed gaat op onze roadtrip!! :D Dan ook weer foto's.. want zit nu in een crappy internetcafe...

oohhjaaa.. bij deze ook iedereen bedankt voor al onze lieve en leuke verjaardsgwensen...

Liefs Suus & Nic

• 31 Januari 2010 - 14:03

Marlies:

wat een avonturen weer! blijft leuk om alles te lezen :)
    frank zn b'day pannekoeken voor jullie vielen dus wel in de smaak? ;) benieuwd hoe jullie campertrip gaat!
    Have fun! en groetjes voor my sweet little bro!
    xxx

• 31 Januari 2010 - 14:37

Anny De Fijter:

Hey Nicole, heb zojuist op facebook een berichtje gelezen van Kris. Ik begreep dat jullie er al samen over gekletst hebben. Moet kunnen toch? Veel plezier met de tour in de camper.
    Groetjes tante Anny (en Ome Kees natuurlijk)

• 31 Januari 2010 - 15:23

Laura:

He meis,

wat weer een leuk verhaal!!! Je maakt zo nog eens wat mee!!!! Ik denk zal je zo maar even vertellen dat we er een dochter bij hebben!!! Op 21 jan ben ik ingeleid en na 1,5 uur zwoegen is Fay Inèz geboren!! Ze is helemaal geweldig!!! Als je tijd en zin hebt moet je maar even m'n hyves bekijken, daar staan natuurlijk al een heleboel foto's op!!!
    Veel plezier in Sydney
    X Lau

• 31 Januari 2010 - 15:25

Laura:

Ik nog even, zie dat ik de naam van onze dochter verkeerd heb geschreven, schandalig!!!!!! Faya Inèz heet ze!! Niet Fay!!!

hahahaha x

• 31 Januari 2010 - 18:55

Loes:

hallo meiden,

wat een mooie verhalen weer. heel veel plezier
    met de campertour en we kijken uit naar al die foto's,die jullie weer gaan maken. we genieten mee!
    groet en kus mam

• 31 Januari 2010 - 19:11

Mam:

Nou zeg dat was een lang verhaal!!! Ik heb er van genoten. Jullie hebben al heel wat gezien en meegemaakt.
    Veel plezier met de volgende etappe. TAKE CARE!!!!!
    Liefs Mam

• 31 Januari 2010 - 19:32

Klaas:

En na Studio Sport ook van mij!!!!!!!!!!!!

Wij gaan ons weer voorbereiden op fikse sneeuwbuien morgen, maandag, in de spits. Jullie missen dus niets hier.

Vanmiddag bij Koen jullie Camper, nou ja Camper, meer een crepeerauto, gezien. Desondanks veel plezier en veilige kilometers!

Nicole, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

tot horens of mails.

• 31 Januari 2010 - 20:02

Herman En Ineke:

Hallo Nicole, walibi's, wombats, kangeroe's, Tasmanian devils, possums, allemaal dieren die we hier niet kennen, prachtig om die in hun eigen omgeving te zien. Nu 11 dagen in een camper op pad . . . geweldig allemaal. Leuk verhaal weer, hoor. Blijf genieten en veel zien, we kijken alweer uit naar jullie volgende verhaal. Liefs en groetjes X

• 01 Februari 2010 - 00:11

Esther:

Hi Chica,

Nog onwijs gefeliciteerd met je verjaardag en what a birhtday it was :-)

Onwijs veel plezier op je roadtrip, wat mij betreft de beste en stoerste manier om een land te ontdekken. En let op de stokken langs de weg, dat kunnen ook nog wel eens slangen zijn.....AAAAhhhhhh

Dikke kus vanaf het strand in Uruguay

• 01 Februari 2010 - 08:07

Erica:

Hoi Nicole,

Ik ben benieuwd hoe jullie camperreis gaat bevallen!

Veel plezier,

Erica

• 01 Februari 2010 - 13:05

Johan En Anita:

Tasmanian devils in het echt is wat anders dan die van de Looney tunes!
    En nu op naar Sydney, veel plezier en horen weer van je.
    Groetjes en dikke kus,Johan en Anita

• 06 Februari 2010 - 07:58

Rita:

Hi Nicole,
    Als het goed is, zijn jullie nu in de buurt van Sydney. Vast fantastisch om met de camper te reizen.
    Tasmanië lijkt ook prachtig met veel mooie natuur.
    Leuk dat je Frank nog weer hebt ontmoet. Wie weet hoe het reizen van jullie verder gaat. Misschien kom je elkaar op een andere plek in Australië nog wel een keer tegen :-)
    Het mannentennis hebben wij gewoon op tv gezien, maar ik vind wel dat een finale eigenlijk 5 sets moet hebben hoor! De sfeer die jullie hadden op revelution square, heb je hier natuurlijk niet.
    Het is jammer dat wij geen waarbenjij.nu hebben, anders hadden we ook een reisverslag kunnen maken. Hans is nu aan het skiën en volgende week gaan we naar ....... Ameland!
    Heel wat anders, maar altijd leuk! Het wordt vast heel gezellig.
    De sneeuw is hier nu bijna weg.
    Een dikke kus XXX
    Een dikke kus vanuit

• 07 Februari 2010 - 12:22

Susannah:

klinkt allemaal weer top!! volgens mij wordt er goed gegeten en gedronken..taartje hier en drankje daar..ben benieuwd naar de foto's!

xx suus

oja suuz, ik moet toch verder met studeren...had een 7,5 voor a&f,haha